Reklama

Reklama

Borsalino a spol.

  • Francie Borsalino & Co. (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Válka gangů v marseillském podsvětí třicátých let, kde jedinou dorozumívací řečí byly kulky... Roch Siffredi (Alain Delon) má roku 1934 francouzskou Marseille pevně ve svých rukou. Ale jen do chvíle, kdy se do přístavního města pokouší dostat italská mafie. Jeho přítel Francois Capella je zabit a Roch sám je unesen a vězněn lidmi z Volponeho klanu. Po systematickém ponižování a mučení se mu podaří uprchnout do Itálie. Je bez přátel, bez peněz, zcela na dně a přesto chystá pomstu. Jako uragán se vřítí do Marseille a systematicky ničí budovanou říši vetřelecké mafie. „Zabij mě pomalu,“ řekne jednoho dne s nenávistným pohledem svému rivalu Volponemu, „Jen jeden z nás přežije!“ (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (117)

Deimos 

všechny recenze uživatele

DVD/// Obsazení 7/10 Děj 7/10 Hudba 7/10 Akce 7/10/// PLUS: Alain Delon, prostředí, příběh, poměrně dost akce MÍNUS: o hlavního (anti)hrdinu se tolik nebojíte, napětí je slabší/// Shrnutí: Roch Siffredi je celkem frajer, i když je to lump, budete mu fandit a pokud tomu tak bude, tak se vám bude líbit i finále. Řekl bych, trochu jinak zpracovaná gangsterka, ale asi začínám zjišťovat, že mě tenhle žánr baví. Škoda, že jsem zatím neviděl první díl, ta fotka nad hrobem v prvních minutých mě zaujala./// Celkem 70%/// ()

kitano 

všechny recenze uživatele

Staromodna (v dobrom slova zmysle) gangsterka, ktora sice nepriniesla nic nove, na druhu stranu vsak ma vsetky predpoklady pre to, aby bola velmi prijemne stravenym casom pre fanusikov zanru. Bodiky idu dole za strohu a neobjavnu reziu a jednoduchy vyzual, no atmosferu pekne vynahradzaju paradne dobove vozidla, kostymy a automaty Tompson :). (8/10) ()

Reklama

zette 

všechny recenze uživatele

Sice tento film, co do kvality nemuzeme srovnavat s nejlepsimi gangsterskymi filmy natocene v USA, tak prece ma Borsalino jeden trumf... Delonovi to slusi vzdy ( pokud nehraje cikana ), ale stylovy oblek a kamenna tvar z nej dela skutecnou mafianskou star! Dej neni nicim komplikovany a jde presne podle prebalu na filmu:-), ale sceny z vlaku jsou vyborne. Nebyt prave Delona, nikdo si na tento film uz asi nevzpomene, diky nemu jsem ale presvedcen, ze se jedna o celkem slusny film. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Srovnáváme-li americký akční film naší současnosti s francouzskou školou detektivky, jak postupně vzniká a dozrává v průběhu šedesátých a zejména sedmdesátých let minulého století, vynikne řada nepřehlédnutelných rozdílů. Kvalita výpravy a vůle po vystižení hodnověrnosti prostředí jsou v zásadě srovnatelné; americké škole až fatálně však chybí francouzská záliba v kultivované formě a hladce plynoucím příběhu. Zužovat vysvětlení na vývoj žánru nebo odlišné tempo doby nepostačí právě tak jako odkaz na různost národních povah. BORSALINO A SPOL je přitom špičkovou ukázkou své školy i žánru. Nejen Italové, ale i jiné národy - jak dnes také postupně zjišťujeme - mají svůj organizovaný zločin s historií neméně poutavou a plnou krve jako v případě Apeninského poloostrova. Marseilleské podsvětí třicátých let s hnědým nádechem z italské strany ne tolik vzdálených hranic vytvořilo pro základní situace filmu víc než dobré výchozí prostředí. Nejen v popředí stojící Delon, ale i další představitelé důležitých úloh jako Riccardo Cucciolla v dvojroli bratří Volponů nebo Catherine Rouvelová jsou součástí ostré kresby doby, přepychových interiérů nevěstinců i vaudevillů a kabaretů. Kontroverzně působící přímočarost řešení je jen zdánlivě vytržena mimo kontext času a místa; rychlost ideálně uskutečňované akce jiné postupy ani nedovoluje a graciéznost, jakkoliv chorobná a zrůdná, k tomu všemu patří. Ptáme-li se po původu těchto komozičních postupů, nemůžeme skončit jinde než u starých dobrých Dumasvých hrdinů. Monte Christové i D´Artagnanové mají také své Planchety, i oni staví na přátelství na život a na smrt a není-li zbytí, sahají k drsnostem, při kterých běhá mráz po zádech. Pravděpodobnost toho, co v jejich případě vidíme na stříbrném plátně, není významně vyšší než v BORSALINECH. Spíše naopak. Lehkost žánru si tedy i v BORSALINOVI vynucuje snadnost prvoplánových postupů, jejichž vnějšková přesvědčivost je druhotně zesilována důkladnou kresbou charakterů i přesvědčivostí kontextu, do něhož je zasazována (Volpone není jen gangstrem, ale i exponentem krajní francouzské pravice a v mnoha ohledech i vysoce pravděpodobným poučeným příjemcem Hitlerových říšskoněmeckých marek). Určitý mezižánrový i dějový hybrid, jímž BORSALINO také je, jen dále zesiluje hodnotu jednoho z prvních Delonem produkovaných filmů. Máme-li tedy uzavřít tento komentář tím, čím byl započat, totiž srovnáním klasické francouzské a současné americké školy drsného filmu, propracováváme se k podobenství výrobků z plně robotizované linky a poctivých, manufakturně se starou řemeslnickou precízností vyhotovovaných kusů na zakázku. Můj pocit je, že manufaktura právě pro tu starosvětskou nešablonovitou důkladnost v tomto srovnání nejen vede, ale i jednoznačně vítězí. ()

Comida 

všechny recenze uživatele

První film jsem neviděl, takže můj zlozvyk srovnávání s předchozím dílem nemohu uplatnit na hodnocení snímku. Ale po shlédnutí Borsalino a spol. se na něj nejspíš ani nepodívám. Film začíná, já si říkám:Třeba to nebude jen gangsterka. Třeba to bude silné drama ve stylu Kmotra. Kde že. Naprosto nezajímavý děj, s nevýraznými hereckými výkony. Ano má to svoji atmosféru, ale většinu filmu jsem se strašně nudil. Takže jako drama film vůbec nefunguje. A co jako krimi s akčními prvky? Fanoušci mafiánských přestřelek si budou muset vyprat poslintané tričko (hlavně ke konci se jich hodně dočkají), nicméně jinak film nefunguje ani z tohohle pohledu (ano pořád jsem se nudil). Celkově řečeno, jsem od filmu čekal až moc, takže jsem hodně zklamán. 4/10. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (2)

  • Borsalino je jméno zakladatele firmy vyrábějící už od r. 1857 klobouky. Přeneseně je to i pojmenování pro klobouk. (csfde)

Reklama

Reklama