Reklama

Reklama

Zločin

TV spot

Obsahy(1)

Když velmi úspěšný advokát Charles Dunand (Alain Delon) dosáhne osvobození svého klineta Frédérica Chapelin-Tourvela (Manuel Blanc), obviněného z dvojnásobné vraždy jeho rodičů, měl by být se svým výkonem spokojený. V momentě, kdy porota vynese osvobozující rozsudek, řekne Frédéric svému advokátovi, že je vinen. Ještě ten večer se Charles a Frédéric sekávají na místě činu, aby se pokusili najít pravdu. (borsalino)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (38)

borsalino 

všechny recenze uživatele

Tak tohle jsem si užil, byť to bylo trochu upovídané, ale celkově přesvědčivé. Hlavně Delon zde podal slušný výkon v dost netypické roli advokáta. Ovšem Frédéricovi jsem po druhé větě nevěřil ani nos mezi očima. Bohužel jsem se do jeho lží tak dokonale zapletl, takže jasná linie příběhu se poněkud rozplynula, aby přišla poněkud mrazivá pointa. Opravdu zajímavé. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Delon mal v 90. rokoch uz len 3 dobre filmy - tento,, Polovicni sance a Herci z roku 2000. Ono je to tak trochu i horor, riesia sa vrazdy a to hodne drsne a temne pozadie maju. Jacques Deray /Avec la peau des autres, Povidka o policajtovi/ tymto natocil svoj posledny kvalitny film, potom uz len tocil podpriemery typu Clarissa. Chvilu trva kym sa to rozbehne, potom ale druha polka je vyrazne lepsia nez prva : 72 % ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Má to celkem slušnou atmosféru i zápletku, leč vzpomínám na doby, kdy se v delonovkách nemusela každých pět minut ukazovat nějaká ňadra, aby bylo na co koukat. Ono by totiž bylo i bez toho na co koukat. Je to příjemně pomalý film, který se trošku zakoktá pouze v pasáži, kdy Frédéric vypráví o svém seznámení s Francou. Pointa je značně nápaditá a padne ke tudíž ke zbytku filmu jako Dunandova facka na Frédéricovu tvář. Jen musím nostalgicky zavzpomínat na dobu minulou, kdy co francouzský film, to hudební pecka. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Veľmi zaujímavo koncipovaný "malý" film, ktorý si bohato vystačí s jedným bytom a pár zábermi krásnej Paríže. Je evidentné, že scenár napísal "niekto" vyzretý životom. Problémom však je uveriteľnosť filmu, čo sa paradoxne nebije s inteligenciou dialógových súbojov ústrednej dvojice. Delonov právnik má vždy naporúdzi takú reakciu na mladíkove verzie, ktorú som nedokázal predpovedať a myslím, že vždy má akúsi psychologickú pravdu. Lenže v skutočnosti by samozrejme k takejto konfrontácii nedošlo, mnohé by s najväčšou pravdepodobnosťou vyplávalo na povrch počas procesu. Nie nutne na ňom, ale právnik, ktorý tvrdí, že má na všetko nos, by niečo vytušil. Ťažko uveriť aj Fredericovej premene a túžbe sa zo všetkého vypovedať, navyše takouto formou hry na kočku a myš. Televíznosť filmu je skôr výhodou, načo zbytočne tlačiť na pílu tam, kde si bohato vystačíme s dialógmi a napínavou východzou zápletkou. Len sa z toho dalo vyťažiť ešte o niečo viac. 70%. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Nezvyčajne skonštruovaná zápletka, v ktorej obyvklá pointa tohto typu filmov (netrpezlivo očakávaný výrok súdnej poroty o vine, či nevine) odznie v úvodnej desaťminútovke. Obvinený po ukončení pojednávania začne verdikt poroty pred advokátom spochybňovať. Následne chaoticky spochybňuje a zase spätne vyvracia svoje vlastné výroky. Raz vraždu vlastných rodičov spáchal, inokedy nespáchal. Advokát, presvedčený o svojej intuícii, vďaka ktorej vždy doteraz presne vedel, či ten, koho obhajoval je aj v skutočnosti vinný, váha a vydáva sa spoločne so svojim klientom na miesto činu. Tu sa v mäteži rôznych verzií postupne dopracuje k zisteniu o "kostlivcovi v skrini", ktoré zaujímavo vysvetlí mladíkovo zmätené správanie. Inteligentná, prevažne konverzačná krimi na spôsob starej školy francúzskej krimi z 60. - 70. rokov. 70%. ()

Galerie (8)

Reklama

Reklama