poster

Ulice Montmartre č.125

  • francouzský

    125 rue Montmartre

Krimi / Drama

Francie, 1959, 85 min

  • Allan
    **

    Nikdy bych si byl nepomyslel, že mě film s Linem Venturou v hlavní roli bude nudit. Omyl, podařilo se. Tento kousek bohužel dokonale zapadá do současného pojetí cyklu Filmové návraty na ČT2 - průměrné, staré a laciné filmy, o kterých nikdo nikdy neslyšel. Rozhodně nemám nic proti starým filmům, ale je třeba přiznat, že vše archivní není vždy perfektní a vše, kde hraje známý herec také není pokaždé bomba. A já mám stále neodbytnější pocit, že nedostatek peněžních prostředků se pomalu ale jistě promítá do kvality jak již zmíněných Návratů, tak i Filmového klubu. Proč by také ne, když za cenu např. Sicilského klanu mohu mít tři jiné, sice hloupé, ale stejně dlouhé celovečeráky. Toto není právě výstižná recenze filmu, ale musel jsem si ulevit a tahle patlanina mi k tomu dala příležitost. Tak promiňte.(8.2.2006)

  • Matty
    ****

    Zprvu bylo těžké identifikovat žánr. Komedie? Drama? Thriller? Zhruba čtyřicet minut před koncem však došlo k nečekanému dějovému obratu a film se změnil v napínavé krimi. Ač film francouzský, svou stavbou v mnoha ohledech připomínající americkou tvorbu té doby, přičemž nejen Hitchcocka a filmy noir. Pokud si toužíte zkompletovat svou znalost francouzské kinematografie, nebo filmografie Lina Ventura, bude to pro vás film přínosný a pokud ne, stále to nebude film, který by nudil nebo působil směšně na nepatřičných místech. 80%(7.10.2006)

  • Legas
    ***

    Dívám se na docela příjemný film, který mě v půli překvapí změnou žánru. Abych byl přesnější - myslel jsem , že to bude lehká komedie, a ono to bylo lehké krimi se spoustou naivních scén. Jinak souhlasím s uživatelem Superpero (muhaaaa!!!), že kdyby to natočili jako drsný a hutný film-noir, byla by to možná žánrová lahůdka.(17.10.2005)

  • borsalino
    ****

    Zprvu vlažně se rozbíhající příběh kamelota Pascala (Lino Ventura), který jednoho odpoledne vytáhne ze Seiny muže, který se mu představí jako Didier. Pascal mu poskytne nejdříve svůj svetr, následně večeři a nakonec postel. Muž stále vypráví, že ho jeho manželka a švagr pronásledují a chtějí jej zavřít do blázince. Pascal řeší své starosti a je mu to jedno. Aby se otravného Didiera zbavil, dojde si promluvit s jeho manželkou, která mu řekne o Didierově duševní nemoci. Pascal se stále hlouběji zaplétá do komplikované situace, kdy neví, komu věřit. Když je Didier zavražděn a Pascal je zatčen jako hlavní podezřelý, nabírá příběh na obrátkách. Zavražděný je skutečně identifikován jako Didier, nicméně to není stejný muž, jakého jako Didiera poznal Pascal...(18.12.2008)

  • mortak
    **

    Scénáře a adaptace od Michela Audiarda by se lépe vyjímaly na jevišti. Na jednu stranu dialogy dobře "odsýpají", ale to je vykoupeno celkovou nevzrušivostí a rutinou. Nejinak je tomu u této adaptace knihy, která získala ocenění za nejlepší krimi roku. Vše jede rutinně a bez nejmenšího překvapení. A hvězdičku dolu za násilně vmontovanou metaforu o tom, že každé manželství skrývá potencionální vraždu (hádky sousedů, lži Pascalovy milenky).(8.4.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace