Režie:
David MichôdKamera:
Natasha BraierHudba:
Antony PartosHrají:
Guy Pearce, Robert Pattinson, Scoot McNairy, Nash Edgerton, David Field, Scott Perry, Tawanda Manyimo, Jamie Fallon, Gillian Jones, Richard Green (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Děj se odehrá v blízké budoucnosti, kdy už svět jako takový trošku přestává zvládat všechen ten civilizační nepořádek a každý kope sám za sebe. Drsňák Eric v tom má jasno a kašle na všechno, na všechny i na svou minulost. Jediné, co mu zbylo, je auto. Když mu ho ale parta zlodějů ukradne, rozhodne se je v australské pustině vypátrat a zlikvidovat. Překvapivě na to však nebude sám. Pomůže mu totiž Reynolds, trochu naivní a ne zrovna inteligentní člen onoho gangu, kterého parťáci nechali ve štychu. (valmez79)
(více)Recenze (216)
Postapokaliptický filmy mám rád, ale tenhle je zrovna důkazem, že i ony mohou být naprosto nudné... ()
Jednoduché a nekomplikované, kde takmer celú pozornosť si vypýta G. Pearce. Samotný príbeh, alebo keď je to lepší tak základná koncepcia, neobsahuje nič také, čo sme ešte nevideli. Prostredie miestami pripomína zmenšený Mad Maxov svet. Záver by však mal zachytiť hlavné postavy a hlavne ich charaktery. Osobné hodnotenie: 72% (***) ()
Příběh z postapokalyptického, nehostinného sluncem rozpáleného prašného světa, kde jsou lidské vztahy na bodu mrazu. A tady dojde ke krádeži auta. A to se přeci nedělá. Zvlášť, když je to jediná věc, který jeho majitel ještě má. A chce ho zpátky a tak se vydá za zloději. Není od věci, že námět leckomu připomene filmovou sérii ´Mad Max´. Ve stejném duchu však vyprávění neprobíhá. Emoční film, při kterém mezi zuby skřípou zrnka prachu a je až neuvěřitelně horko. Reálné postavení charakterů postav zvýrazňuje drsnou realitu stavu věci na všech možných úrovních. Nikdo tu nemůže být lecjaký hrdina mající vliv na všechny a na všechno. Tady je prostě každý sám za sebe, kde vládne bezpráví a kde síla osobnosti a zoufalství dokáže přebít skryté hodnoty. Je to film na přemýšlení a o představivosti diváka a tak patří mezi snímky, který není pro každého. Artový nádech doplňuje atmosféru vyjímečnosti nad podobnými počiny. Pomalé tempo si drží svůj rytmus a atmosféře dodává svoji přímočarost. A kde nejsou slova, tam je kamera, která ukazuje víc, než si kdo myslí. A tak tu máme příběh o někom, koho vede kupředu frustrace a chtíč. Jeho činy je však potřeba pochopit a režisér David Michôd to divákovi nijak zvlášť neulehčuje. Asi věděl co dělá. ()
Mě docela tento film zaujal a bavil, bylo to zas něco úplně jiného než většina filmů. Tempo velmi pomalé, ale drsný kraj, poušť, nekonečné australské silnice dokázali vtáhnout do děje. 70% ()
Nerátal som to, ale ak odznelo za prvú pol hodinu 5 viet tak to je veľa.Zatiaľ to mám v set top boxe tak uvidím či sa k tomu vrátim alebo nie.Veľkú šancu tomu, ale nedávam.Hmm🤔 ()
Mělo to být kratší, mělo to být víc sci-fi, mělo to být víc postapo (ve filmu použili normálně existující místa v Austrálii, takže to vytváří postapokalyptický dojem jen velmi omezeně). Ale pointa tak krásně staví na hlavu předchozí děj a umocňuje marnost života, že si to tři hvězdy snad i zaslouží. ()
Uvěřitelné a ucházející postapo. Více na http://www.filmfanatic.cz/2014/07/mff-kv-2014-recenze-the-rover-gta-z-postapokalypticke-australie/ ()
Pointa filmu: mrtvej čokl má větší cenu, než životy jakéhokoliv počtu lidí. To byla ale konina. Pokud se někomu líbí sledovat 5 minut jízdu autem, pak pár minut chlapa co sedí a čumí atd., pak film přesně pro něj. Ze 103 minut by šlo střihem udělat minut 20 a dalo by se na to koukat. Pipkovina pro "intelektuály" a milovníky čoklů, co s nimi za života chodí do kosmetických salónů, kupují jim oblečky, lezou s nimi do postele a po jejich smrti jim vypraví pohřeb i s průvodem. Navíc ona australská = nesrozumitelná angličtina, což ale až tak moc nevadí, protože se tam skoro nemluví, ale jen někam čumí a jezdí autem. ()
Perfektne vystrizena atmosfera budoucnosti bez nadvladi.Jen, skoda ze to nejde vice do hloubky.Konecne film, kde Patizon dostal roli primo na telo co mu sedi. ()
Pomalu plynoucí Australský Thriller. Guy Pearce jak z ledu. Pattinson hraje trošku blbečka, ale ne špatně zahranýho, spíš mi ho bylo líto. Post-Apo , písek, jedna silnice vedoucí dvou směry - jedna do pekla , druhá ven. Melancholie a bezmoc,.. ikdyž má film 103minut celkem rychle uběhne ,ale vlastně nemá žádný hlubší význam. Na konci filmu bud zůstanete v depresi , nebo prázdný.. Co nám režisér chtěl tímto říci? Strach že náš svět míří do záhuby, kde ztrácíme lidskost i význam slova žít? Možná... 65% ()
Pozoruhodný film a ešte viac pozoruhodnejší výkon Pattinsona ()
Občas se dostavuje pocit nudy, ale herecky je to zvládnuté na jedničku a i některé scény jsou provázeny zvláštním pocitem porozumění. Hold kolaps je kolaps a každý to nese jinak. 60 % ()
Ať si každý říká co chce, ale Guy Pearce i Robert Pattinson zahráli své role na jedničku.Kdyby už nic jiného, tak David Michod tímto snímkem alespoň zaujal. V tomto filmu vůbec nejde o příběh,ten je až moc jednoduchý. V tulákovi jde hlavně o atmosféru a divoké prostředí postapokalyptické australské pouštní samoty, které dodává celému příběhu grády... Co mě opravdu zklamalo, tak bylo konečné odhalení celé pointy. Hold jsem čekal mnohem víc. I přesto udělím třihvězdy ()
Nebudem sa tváriť že na kompe akurát nemám nainštalovaný Wasteland 2. No nie je post-apo ako post-apo. Kým v tom prvom je jasné čo sa stalo, ide o zbrane, radiáciu, nejaké vyššie poslanie ktoré som zatiaľ neodhalil a tristorôznych foriem banditov a zmutovanej zveri, to druhé - tento film - je úplne iné. Je šumafuk čo sa stalo, je to o bežných potrebách, ľudskej skazenosti a vyššie ciele má každý u prdele. A napriek tomu človek rozmýšľa celý film, že o čo mu sakra ide? Inak Pattinson bol ako cvok super. ()
Keď post-apo tak len pokiaľ sa odohráva na špinavých, prašných scenériách Austrálie. Snáď žiadna iná krajina sa na tento žáner nehodí viac a Michôd z nej ždíme maximum. Hustá, prašná atmosféra, brilantný casting a jedna dychberúca momentka, ktorá ma zarazila do sedačky (havária). Pointa je diskutabilná a jej precítenie záleží čisto na povahe diváka. 4* vrámci nízkorozpočtového sci-fi, pokiaľ by sa jednalo o áčkový, hollywoodsky projekt, vyžadoval by som lepší scenár. ()
Zvláštny film. Pozerateľný. Pattison tam hrá toho postiha tak dobre, že iné role by už nemal hrať. ()
Rover zanecháva veľmi zvláštne pocity. Je totiž pomerne nezmyselným, ale zato pekne depresívnym a chladnokrvným post-apo béčkom, ktorému k vykresleniu atmosféry a doby stačia len austrálske stepi a piesok. Pierce dostatočne chladný, aj toho dementného brata som Patizónovi celkom zožral. Na to, ako sú postavy divákovi po celú dobu odcudzené a ako je film sterilný, záver čiastočne zarmúti a dojme zároveň. Veľmi zvláštny kúsok, ktorý bol aj nebol mimo mňa, no beztak mohol byť o kúsok kratší. ()
5% - komentář 20ti slovy: Týpek jede pro ukradené auto, ukradeným autem....konec. Úplně zbytečný film o hovně. 54% ? No jo, csfd umělečtí kritici filozoficky pohonili. ()
V tomto akoby postapocalyptickom road movie Pearceovi ukradnú auto a ten sa nasraný vydáva na výpravu aby ho získal späť. A dlho nebudete vedieť prečo mu vlastne na tom aute tak záleží. Tento flik bol pre mňa fascinujúci tým, ako parádne sa v ňom predviedol režisér. Pretože z takéhoto nudného príbehu vytvoriť pútavý snímok je úloha iba pre zdatného režiséra a David Michôd sa tu predviedol ako frajer znalý svojho remesla. Samozrejme za výdatnej pomoci Guya Pearcea, ktorý to skvele ťahá a svoju úlohu zvládol opäť na výbornú. Pattinson mi tu vôbec nevadil, skôr ma dosť rozladil záver. Teda skôr Guyov "dôvod", pre ktorý sa za autom naháňal. Inak je to dosť pomalé, dosť depresívne ale fantasticky natočené a Michôda si musím zapamätať. 80% ()
Počkám jestli se k tomu ještě někdy nevrátím a možná půjdu s hodnocením o kousek výš. Pomalé tempo a celá ta zaprášená australská atmosféra mi vyhovuje víc než by se řeklo. Jak Pattinson tak Pearce si tu odehrají svoje a i když se stoprocentně najde kritika k rádoby kamenným pohledům, tak mě přesvědčili. Dělá mi radost jak se Pattinsonovi daří vymaňovat z jedné "teenagerovské role". Jen tak dál, jenom ty jeho přízvuky mi dávají zabrat. ()