poster

Poslední úkryt

  • USA

    The Keeping Room

  • Velká Británie

    The Keeping Room

Drama / Western

USA, 2014, 95 min

Režie:

Daniel Barber

Scénář:

Julia Hart

Kamera:

Martin Ruhe

Hudba:

Martin Phipps
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • tron
    *

    Barber nakrútil po Harrym Brownovi ďalší zázrak alias Tri nesympatické, hysterické a neschopné kravy verzus dvaja psychopatickí blbečkovia v klobúkoch a so zúrivým čoklom, ktorý šteká aj na vlastný tieň. S takou zberbou je fakt radosť tráviť hodinu a pol. Väčšinu času som s vypúlenými očami hľadel na obrazovku a nebol schopný pochopiť, prečo baba hajzlov neodbachla pri prvej príležitosti, ale radšej utiekla a vinou toho umožnila situácii, aby sa tak krvavo vyhrotila. Nevraviac tom, že tým automaticky odsúdila na smrť barmana, prostitútku a, to najmä, koňa. Bieleho! Film ponúka viacero WTF, ale najmimoriadnejšim je odbachnutie milenca tesne na prahu domova. Tomu poviem smola, vedúci.(2.1.2017)

  • silentname
    ****

    Po Slow West ide o druhý výrazný westernový film, ktorý som mal možnosť tohto roku vidieť. Ako to dopadlo? Úprimne, prekonalo to moje očakávania. „The Keeping Room“ je film, ktorý veľmi dobre vie budovať atmosféru ohrozenia života a najmä počas tmy, čo tomu dodáva ešte silnejší nádych. Keď sa tri ženy musia brániť pred dvoma vojakmi, tak musím povedať, že to maximálne funguje. Rovnako to funguje, keď vidíme stopy po ich akciach. A nie, nebudem konkrétny, lebo by to bol spoiler. Ženské hrdinky v tomto filme sú skvelé. Najmä Brit Marling, ktorá predstavuje Augustu. Vie sa postarať, vie bojovať a dokáže sa brániť. Mad a Louise sú podľa mňa tiež zaujímavé, no viac sa vyprofilujú časom. Sam Worthington je vo filme rovnako skvelý. Celý čas som nevedel, čo si mám o jeho postave myslieť a dáva to filmu skvelé tajomno. Ale žiaľ nie všetko dopadlo takto. V prvom rade tu máme postavu manžela Mad, od ktorého som čakal oveľa viac. Najmä, keď film vždy občas ukázal pár scénok s ním. A keď vyjde najavo, aká je jeho rola vo filme, je to dosť sklamanie. Podobné pocity mám z Henryho, ktorý akosi vo filme neukáže nič výnimočné, a to čo ukáže, tak si len človek povie, že je to bežný pomätenec. Ale atmosféra, ktorú vo filme tvorcovia vytvorili a dobré postavy ma predsa len o filme presviedčajú. Ak máte radi trošku napínavé a pomalé filmy vo western štýle, tak si "The Keeping Room" určite čeknite. Budete spokojní.(22.12.2015)

  • kaylin
    ***

    Na filmu je krásně vidět, jak se vracejí trendy. Člověk by si myslel, že už westernům dávno odzvonilo, ale pak stačilo pár vlaštovek, kdy jednou z nejzářivějších byl Tarantinův "Django" a těch westernů je zase pořádná kupa. Jsou jiné, jsou dospělé, jsou drsné a musím říct, že se mi to líbí. Tohle je také jeden z nich a z pohledu žen.(29.12.2015)

  • Rob Roy
    ***

    Do třetice všeho dobrého westernového už by to asi bylo moc. Po výborném Slow West a Bone Tomahawk letos slabší kus. Je to drsné, je to minimalistické, bohužel postavy mě moc nezajímaly, známá jména, která nemají moc co hrát. I Brit Marling chybí to charizma, které obvykle mívá. Nezajímavější zde byla černá dáma Muna Otaru.(14.12.2015)

  • kingik
    ****

    Jižanský vítr dul toho památného roku 1865 tak mocně nezávisle, až odvál původně zamýšlenou Olivii Wilde do role hlavní hrdinky, kupodivu její náhradnice Brit Marling byla více než dobrá, a škoda, že nepřivál větší kreativitu a tempo, což film ve výsledku malinko srazilo. Tvůrčí dvojka Daniel Barber a Julia Hart nejdou a ani hned tak nepůjdou vyloženě komerční cestou. Zaměřují se v tomto případě na psychologický rozměr jejich díla, což je poměrně atypické pro westernový základ s příměsí "home invasion", od něhož bych přece jen čekal (především) akční pletky. Všechno je ale jinak. Film se v podstatě nedostane do tempa, a když už by v něm byl, okamžitě z něj vypadne. Přišlo mně, že je to takto pojato úmyslně. Psychologizace postav je nadměrná. Skvěle se s ní vyrovnala málo známá Brit Marling, neméně zajímavě jí sekunduje Muna Otaru v roli barevné služebné. Hvězdná akvizice Hailee Steinfeld se zmůže hlavně na emoční výlevy a Sam Worthington se nezmohl už vůbec na nic. Už aby natočil pokračování toho zpropadeného Avatara., jinak z absolutní stagnace kariéry nevyvázne. Naštěstí násilní unionisté byli v páru, takže bylo celkem napětí zajištěno, ovšem asi jen těžko jeho příznivci přijmou za kompenzaci jeho unylého herectví jakéhosi Kyle Sollera. Dá se ovšem ocenit, že film má rozumných devadesát minut. Má i kvalitní technickou stránku, osobně bych přepadení domu ve scénáři přepsal z nočních scenérií na denní, aby to ústřední z filmu více vyniklo, nicméně průstřely a delikátně brutálnější finesy zvládal natáčecí štáb solidně. Za zmínku stojí i neotřepaný hudební doprovod Martina Phippse, stejně tak kvalitně se blýskl i mistr zvukař a jeho "zlověstné" ozvučení a lecjaké (po)ruchy místního divokého kraje. Křivka zapamatovatelnosti není nijak vysoká, film trpí i nižší gradací, přece jen to ale mělo jisté osvěžující (ženské) a dramatické křivky, z čehož se mé hodnocení ustálilo na konečných 7/10.(8.6.2019)

  • - Pôvodne sa mala v hlavnej úlohe predstaviť Olivia Wilde. (Sufferer)

  • - Zdánlivě mrtvý kůň Fern dýchá v čase 46:09 jako o život, ze zadního pohledu kamery je vidět, jak se mu zvedá břicho. (klukluka)