poster

Zloději kol

  • Itálie

    Ladri di biciclette

  • slovenský

    Zlodeji bicyklov

  • anglický

    The Bicycle Thief

  • anglický

    Bicycle Thieves

Drama

Itálie, 1948, 93 min

  • Radko
    *****

    Nádherne rozpohybovaný príbeh otca rodiny, ktorý po istom období nezamestnanosti získa prácu, pri ktorej však potrebuje bicykel. Po jeho získaní zo záložne výmenou za posteľné prádlo nastupuje na miesto lepiča plagátov. Na dvoch kolesách s rebríkom na pleci radostne vníma pocit pracujúceho a onedlho získava prvé skúsenosti. Zaúčanie netrvá dlho, pretože bicykel mu vzápätí ukradnú. Spolu so synom začína odhodlane hľadať prostriedok zdroja obživy. Zobrazenie života sociálne nižšie postavených vrstiev spoločnosti povojnového Talianska je dôveryhodné a autentické. Silnému vyzneniu o smutnom osude mestskej povojnovej chudoby napomohla práca s nehercami vyberanými z radov robotníkov, realizmus v zobrazení konania a myslenia strádajúceho mestského proletariátu a svižný scenár podopretý neustále sa meniacim miestom deja.(18.1.2005)

  • lamps
    *****

    Více než průřez teorií neorealismu mě Zloději kol zaujali coby jímavá symbolická výpověď o své neutěšené deprimující době. Filmu postačí jako motivy pouze krádež kola a jeho následné hledání, abychom plně pochopili zoufalství a bídu, o které tak nenápadně a stoicky vypovídá. Čistá filmová řeč, která nemusí zveličovat nebo sázet na hvězdné tvůrce, stačí pouze vyjít ven na ulici, vcítit se do svých postav a točit..... A výsledek je odzbrojující. 90%(9.2.2016)

  • Jara.Cimrman.jr
    **

    "Na tuhle práci musíš být chytrý a rychlý." To není sdělení tajnému agentovi, ale Antoniovi, který právě získal prestižní zaměstnání státního lepiče plakátů. To mě sice rozesmálo, ale jinak patřím mezi individua, jimž nečiní potěchu sledovat film plný beznaděje a dětských slz. A ani "objevná" myšlenka na téma, že zoufalí lidé dělají činy, mi nepřipadá šokující a tento "realistický obraz poválečné Itálie" je pro mne jen dalším z kritikou opěvovaných filmů, které mé oči dobrovolně již nikdy neuzří.(7.1.2016)

  • Gemini
    ***

    Se svou nulovou znalostí teorie filmového umění si z toho můžu odnést jenom dojem celkem zajímavého vhledu do života muže odhodlaného pro udržení zaměstnání a tím i obživy pro svou rodinu poněkud slevit z morálních zásad. A to není úplně mnoho.(6.7.2005)

  • Superpero
    ****

    Silné sociální drama, ze kterého vás u srdíčka hřát nebude. Oceňuji dobré herecké výkony a hlavně realistickou atmosféru poválečeného Říma, kde se o každodenní chleba musí tvrdě bojovat. Vše točeno v exteriérech. Žádný studiový papundekl tu nehledejte.(27.11.2016)

  • - Vittorio De Sica prohlašoval, že představitele pro role Bruna a Antonia si vybral kvůli jejich způsobu chůze. (džanik)

  • - Najobľúbenejší film Leonarda DiCapria. (MikO_NR_1909)

  • - Francúzsky kritik Andre Bazin vo filme rozpoznal najskvelejší komunisticky snímok. Skutočnosť, že v roku 1949 obdržal Oscara za najlepší neanglicky hovorený film, napovedá, že v USA vtedy takto vnímaný nebol. Iróniou osudu zostava, že jediné, čo amerických cenzorov zaujalo, bola scéna, v ktorej malý chlapec močí na ulici. (Scevola)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace