poster

Zloději kol

  • Itálie

    Ladri di biciclette

  • slovenský

    Zlodeji bicyklov

  • anglický

    The Bicycle Thief

  • anglický

    Bicycle Thieves

Drama

Itálie, 1948, 93 min

  • Hellboy
    ****

    Bavily mě takové detaily, jako popelářské auto, rozdávání polévky, jezení chleba s mozzarellou. Celkově je ten film hezký k dívání, vzhled Říma koncem 40. let; je to zajímavé. Jinak v tomto případě šlo filmařům o zachycení neradostné poválečné situace a je pravda, že se to dokonale povedlo. Příběh je velmi jednoduchý, ale předpokládám, že hlavně díky režisérskému umu Vittoria De Siky to není ani v nejmenším nuda, naopak. Z prostého hledání kola bylo vytěženo maximum. Skutečně mistrovská práce s filmovým médiem.(16.9.2009)

  • janek85
    *****

    Tento oscarový snímek byl jedním z nejlepších dramat, jaké jsem do svých 14 let viděl. Tohle drama mělo hodně do sebe. Celým dějěm se táhne velice rušná atmosféra, která byla nejhlavnější složkou filmu, bez ní by to bylo průměrné drama. Když to vezmu od začátku, tak mi přišel šíleně dramatický a smutný, střed trošku zvolnil, ale taky se objevovaly dramatické chvíle. Konce jsem se nemohl dočkat, byl jsem strašně moc napjatý a seděl nehnutě na sedačce. Konec byl úplně nejlepší části filmu, byl dojemný, měl jsem slzy na krajíčku, tady až extrémě dramatický, takhle dramatický konec nepamatuji. Tady musím také poznamenat na geniální hudbu, jež byla nejlepší v nejdramatičtějších chvílích filmu. Taky musím samozřejmě pozvednout výkony dvou hlavních hrdinů, bez nichž by film nevzniknul. Film mi řekl, že nemusí být život plný radostí a smíchu, ale taky smutný a plný pláče. A rozhodně nelituji toho, že jsem si ho koupil a budu na něho pěkně dlouhou dobu myslet. Díky, O*R*I*N*e. 96%(18.4.2007)

  • Frajer42
    ***

    Film mapující italskou společnost poválečných dob, což rozhodně nebyla doba, kde by byl čas na řešení morálky. Prostředí je krásně depresivní. Hudba ještě více. Zahráno bylo vše uvěřitelně. Téměř jsem se nenudil. Film lze rozhodně považovat za přínosný, ačkoli nám nesděluje něco nečekaného. Na více, než na slabé 3* to však rozhodně nevidím. O nějaké genialitě skutečně nemůže padnout ani slovo.(11.12.2012)

  • sportovec
    ****

    Zapomínanou skutečnost klopotnosti hospodářského vzestupu v západní Evropě připomíná tento kvalifikovaný vhled do života italských městských lidových vrstev. Válka utichla, nebezpečí hladomoru bylo odvráceno, dokonce i sehnat bydlení či - neřku-li - byt se stává dosažitelným (minimálně ve srovnání se ZÁZRAKEM V MILÁNĚ). Ale práce je pořád nedostupná a reminiscence na válečná léta a hospodářskou krizi předcházejícího desetiletí zůstávají živé. Takřka dokumentární natáčení - podobně jako v případě filmu ŘÍM-OTEVŘENÉ MĚSTO - názornost a hlodavě drásající přítomnost rodinné tragédie jen zesiluje. Mít kolo znamená pro otce-živitele být vším a mít vše. A naopak. Devatenácté století - jistěže ve významně změněných kulisách a parametrech - má i dnes k naší současnosti, kasinového kapitalismu, virtuálních realit a elektronických plateb blíže, než jsme s to sami sobě připustit. Toto nemilosrdné zrcadlo života nás i po šedesáti letech účinně zbavuje jedné z mnoha našich nebezpečných iluzí.(17.9.2007)

  • Aidan
    ***

    Chudoba deterministicky podaná. De Sica ukazuje nespravdlivou společnost, která dělá z lidí zločince. Ve filmu - vizuálně krásném a srdceryvném - mi scházelo více prostoru pro svobodu, a tedy skutečné drama. Drama vyžaduje dilemata, zde však jako by bídou drcený hrdina byl spíš jen jedním článkem ve hře příčin a následků. Mám raději neorealismus v Rosselliniho podání: jeho postavám je dána možnost volby.(15.2.2014)

  • - Natáčanie filmu prebiehalo v meste Rím. (dyfur)

  • - Vittorio De Sica prohlašoval, že představitele pro role Bruna a Antonia si vybral kvůli jejich způsobu chůze. (džanik)

  • - Francúzsky kritik Andre Bazin vo filme rozpoznal najskvelejší komunisticky snímok. Skutočnosť, že v roku 1949 obdržal Oscara za najlepší neanglicky hovorený film, napovedá, že v USA vtedy takto vnímaný nebol. Iróniou osudu zostava, že jediné, čo amerických cenzorov zaujalo, bola scéna, v ktorej malý chlapec močí na ulici. (Scevola)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace