Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V nedaleké budoucnosti se odehrává příběh, jehož hrdinkou je nenápadná a tajemná dívka Ash. Svůj čas tráví stejně jako většina jejích současníků: nikam nechodí, s nikým se nestýká, hlavní a jedinou aktivitu nachází v hraní počítačových her. Ty však už dávno ztratily svou nevinnost, jsou návykové a zabíjení je v nich opravdové. Ash patří k nejlepším hráčům nebezpečné bojové hry, zvané Avalon. Když se dostane do hráčské úrovně "Speciál A", smrtelný hazard se pro ni stává děsivou posedlostí.

Pochmurně laděnou animovanou sci-fi natočil zkušený japonský režisér Mamoru Oshii (jenž zaujal jako tvůrce animovaného thrilleru Ghost in the Shell). Koprodukční snímek byl natočen s polským komparsem v Polsku. Spojuje hrané scény převáděné do animované podoby pomocí speciální technologie a počítačem vytvořeného světa. Za kamerou stál Grzegorz Kedzierski, který větší část příběhu umístěného do podzemních chodeb a sklepů, úzkých a temných uliček nasnímal do sépiové barvy. Hudbu japonského skladatele Kenjiho Kawaie nahrála Varšavská filharmonie. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (56)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Veľmi rozporuplná záležitosť, ktorej námet sľuboval predsa len viac. Osobne mi nesadla vizuálna stránka filmu, kde sa tá rozporuplnosť prejavuje minimálne rovnako, ako v scenári. No a do tretice sa tá schíza ukazuje aj v netradičnej koprodukcii, čiže je to tak divné, ako to aj znie....Japonsko a Poľsko, skôr by som povedal, že Japonsko verzus Poľsko. Výsledkom je remíza, ale keď ste očakávali víťazstvo, považujete ju za prehru. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Ve všech směrech silně nevyrovnaný film. Fádní, jen rádoby efektní forma a vyblité bavy jsou většinu času poměrně ubíjející, a nezajímavé, sem tam však poslouží jako odrazový můstek pro obrazovou vychytávku, která vám v hlavě zůstane velmi dlouho (barevná večeře, zastávka tramvaje). Na druhou stranu ve vyblitých pasážích vyniknou Polské exteriéry, i interiéry, které naopak zcela nefungují v barevné pasáži. Příběh je místy značně zmatečný, jindy je velmi zábavné sledovat herní principy, aplikované na děj (hrdinka popadně "odněkud" raketomet, a neustále, z "mimozáběru" vytahuje nové a nové střely), stejně jako RPG prvky. Zvláštní je také jayková nevyhraněnost. Polští herci (jejichž herecký projev je navíc velmi stilizovaný, a jeden je vážně mizernej) jsou nadabováni japonsky (někdy lépe, někdy hůře, a 2 jsou vážně mizerně), v knihovnách mají knihy s Japonsky psanými názvy na hřbetech, ale na stěnách jim visí plakát s nápisem "Filharmonia Narodnowa". Hodně ale zvedá úroveň hudba Kenjiho Kawaie. A taky je zvláštní pozorovat, jak Mamoru Oshii všude cpe basety (nabízí se srovnání s jeho pozdějším Innocence, a v některých scénch je vidět zjevná inspirace bratry Wachovskými, kteří se s Matrixem zase inspirovali právě od Oshiiho) ()

Reklama

VanTom 

všechny recenze uživatele

Patrně naprostý unikát - japonská produkce natočená kompletně v Polsku, v polštině, s polskými herci. Sci-fi o virtuální hře Avalon ale trpí mdlým a nejasným scénářem (marně se snažícím o filosofický podtext jako měl předchozí režisérův snímek, animovaný Ghost in the Shell) a mizernými hereckými výkony. Působivé vizuální stránce se vcelku daří maskovat mizivý rozpočet a společně se skvělou hudbou vytváří zajímavou atmosféru, proto nakonec ty trochu nadhodnocené 3. ()

Fingon 

všechny recenze uživatele

Jedním slovem umělecký zážitek. Dvěma slovy. A ta hudba (Kenji Kawai)... Tenhle film není pro každého, naneštěstí se k němu dostávají převážně fandové anime a pana režiséra - ale Avalon anime není, není dokonce ani animovaný, jak se uvádí v infu. Tento film byl natočen v polských reáliích a následně počítačovou animací upraven. Toto upravení ale zdaleka nejde tak daleko jako u Temného obrazu (http://www.csfd.cz/film/194929-temny-obraz-scanner-darkly-a/ ). Připravte se na to, že tenhle film je opravdu VELMI pomalý, ale rozhodně není nudný. Je plný symbolů a skrytých významů, ale pokud někdo na něco takového nemá náladu, není se co divit velmi nepříznivým hodnocením zdejších uživatelů. Pro informaci všem, kteří si stáhli verzi s japonským dabingem: film byl natočen v polštině a jak už to tak bývá, ani ten nejlepší dabing se originálu nevyrovná a to platí i o dabingu českém, který je už "tradičně" nejhorší, stejně tak jako český distribuční název... ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Překvapivě celkem inteligentní film, který zůstal nepochopen a nedoceněn, ale to je vinou hned tří faktorů - režiséra, propagace a diváckých očekvání. Víc to rozeberu - 1. Ošii si Avalon částečně kazí sám podlehnutím představě, že takový vizuál je automaticky strašně atmosférický a tak jeho atmosféře podřizuje úplně všechno, jenže výsledek je takový, že sice má něco do sebe, ale nedokáže být tak podmanivý jakým se snaží být a tak je to celé strašně zdlouhavé a to naprosto zbytečně. 2. Část viny je i na propagaci, která to označovala jako animované a tak to navnadilo hlavně diváky hltající každé anime, kteří pak ale čuměli, protože žádné anime nepřišlo. Ošii totiž nikdy předtím nic hraného nejspíš nenatočil a tak nikdo hraný film skutečně nečekal, a k tomu všemu ještě v polštině a s polskými herci. 3. Část viny je i na divácích, kteří, a teď budu asi hnusný, se nedokázali přenést přes (na hraný film) podivný vizuál, ignorovali obsah a nedokázali se smířit, že to není tak bombasticky natočené jako Ghost in the Shell. Ten typ skalních fanoušků anime, který z Japonska viděl něco hraného jen výjimečně (a jestli vůbec) byl pak naštvaný o to víc, protože po Ghost in the Shell si režisér dovolil přijít s něčím takovým, nedokázali to přenést přes hlavu a obsah ignorovali. Ze všech tří faktorů je jasné, že Avalon se nepovedl z každého úhlu pohledu, ale zase ne tak, aby si zasloužil takové nepřijetí, jakého se mu dostalo. Aspoň já takový pocit mám. Klidně bych se i vsadil, že kdyby to Ošii natočil jako anime, bude to mít minimálně 75% a hromada lidí z toho bude nadšená podobně jako z Ghost in the Shell. Škoda jen, že scénám čistě o formě se tu dává taková přednost, jinak si myslím, že by se mi Avalon hodně líbil. Popravdě mi možná je i sympatičtější, než první Ghost in the Shell a dá se tu najít i dost povedených scén, včetně samotného závěru. Jen mě překvapuje, že se režisér, který celý život natáčel a stále natáčí v Japonsku, se zničehonic rozhodne natočit film v Polsku. To tak nějací svérázní režiséři asi mají, protože Lynchovo Inland Empire se taky z větší části odehrává v Polsku, jen by mě zajímalo, čím je oba tak zaujalo právě Polsko... Silné 3* ()

Galerie (41)

Zajímavosti (1)

  • „Třída Real“ byla ve Varšavě. (griph)

Reklama

Reklama