Reklama

Reklama

1862 - v tomto roce doléhá na rolníky jedna rána za druhou. Epidemie, špatná úroda a hladomor. Šlechtici se starají jen o rozmnožování svého majetku a nepřestávají chudáky vykořisťovat. V té době je pro rolníky jedinou nadějí Kundo, bojechtivá skupina, která je schopná nahnat boháčům opravdový strach. Rodinu řezníka Dolmuchiho dá urozený pán Jo-yoon zabít a podobný osud chystá i samotnému řezníkovi, který neplní dvoustrannou dohodu. Ale řezník vražedný útok přežije, přísahá šlechtici pomstu a připojí se ke Kundu. (Film+)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (56)

majo25 

všechny recenze uživatele

Do kundo, ale dobre natočený kórejský akčňák. Síce o čestných banditoch (viem, riadny oxymoron), ale so silným prvkom pomsty, kvalitne natočenými šermiarskymi súbojmi a skvelou výslednou atmosférou. Typologicky skvelo vybraný záporák. Dokonca aj humor v podobe hlášok je podarený, žiadne trápnosti - "Ty plochá mrcha, najprv si nakrm svoje kozy" alebo "Narodil sa jej chlapec a už teraz má väčšie guly ako ty hlavu". Podtrhnuté je to výborným hudobným motívom, nie náhodou pripomínajúcim westerny. A tak ani dlhšia stopáž nie je v tomto prípade na škodu. Síce sa to miestami hrá na veľkú frajerinu, sociálny rozmer nie je nijako originálne podaný a príbeh je ľahko predvídateľný, ale v rámci žánru film určite obstojí. A kde inde môžete vidieť hlavného hrdinu "pracujúceho" so sekáčikami na mäso. ()

purekritik 

všechny recenze uživatele

Dlouhej parnej večer, nuda. Napadá mě vole, že si pustím ňákej biják a pak si řikám: "Proč né Kundo.., stejně nemáš alternativu, takže teda... (přemejšlim nahlas) Kundo, pokud to pujde stáhnout a budou nějaký lidský titulky, jinak na to mrdám vole a jdu spát." Nu a tak sem to teda stáhnul and here we are bitch. 45% ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Konečně korejský film, u něhož si našinec zapamatuje alespoň část názvu, protože mu mnemotechnicky připomíná německého „zákazníka“. V rozsypaném čaji to znamená něco jako „souostroví“, avšak abych nepokrytě demonstroval svou jazykovou zdatnost jako některé zdejší samolibé „souostrovnice“, budu samozřejmě v následujícím textu používat výhradně originální ťamanské výrazivo, tudíž dále jen „Kundo!“. Ačkoliv je to řádně patetická kundovina s téměř apokalypkundickou stopáží a mnohé ty kundy šikmooké se sem tam chovají, jak již bývá v korejských filmech zvykem, jako by prolezli kundou o pár měsíců před termínem, je to velmi kundifikovaně a taky moc pěkně natočeno, bitky a souboje jsou pokundách dobře choreograficky zvládnuty a nikdo tam nijak dramaticky neplachtí luftem deset metrů nad zemí jako nějaká zdivočelá Tygrodračí kunda. K tomu všemu je i charizmaticky slizký záporák totálně bezcharakterní kunda, hlavní hrdina předvádí se sekáčky vcelku originální vyfikundace, a tak v mých kritických očích tomu unikla čtyřka jen o kundí chlup. K dovršení vší té jazykové onanie jsem měl dnes i interesantní rozhovor se svým rýžožroutským kamarádem, jehož autentický překlad bez jakýchkoliv dramatizačních příkras následuje: „Tak jsem včera viděl nějaký ten váš nový film!“ - „Hm, ale název si asi jako obvykle zase nepamatuješ, co?“ - „Tentokrát naprosto přesně, kundo!“ - „Áááá, kundo, ajlajkit!“ ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Korejští výpravní historičtí easternoví Hanebný pancharti meets Robin Hood a jedoucí v mnohém dle pravidel chanbara samurajáren a spaghetti westernů. A když už jsou v tom vypůjčování/vykrádání, tak se rovnou nebojí zaštít se i neskrývanou "leone-goša-morricone-corbucci" stylizací tarantinovským způsobem. Což je risk, který málokdo ustojí, protože inspirovat se u těch vůbec nejlepších a sám nebýt sakra dobrý režisér, to je zahrávání si s ohněm v podobě výsměchu publika. Jong-bin Yoon si to však uvědomuje a tak vše výše zmíněné nestojí v cestě tomu, aby si nešel především svou vlastní cestou; speciálně pak v druhé polovině, kdy jednak zvýší tempo, jde až na dřeň a v dobrém slova smyslu se utrhne ze řetězu. Ovšem i ta pozvolnější a na postavy zaměřená první polovina má své opodstatnění. Právě díky ní to (nejen) během finále funguje i po emocionální stránce. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„JMÉNEM LIDU, MY, CHUSULSKÝ KLAN, TĚ ODSUZUJEME K TRESTU SMRTI!“… /// Příběh z časů, kdy na chudej lid musela bejt přísnost. Jenže i v Číně se našel někdo, kdo bohatejm pouštěl žilou a chudejm by se rozdal. Nenáročný filmový dobrodružství, který baví soubojema, příběhem (najde se zde prostor pro vtípky), kurevsky dobrým padouchem (jakože to umí s rukama i nohama) a tím, že se tady chcípá ve velkým (páč lidí je v Číně (a v Rusku) jako sraček). Škoda, že to vyznívá tak budovatelsky. Prostě takovejch 800 (plus mínus, nechce se mi to počítat…) žlutejch statečnejch. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem rád, když trpí státní úředníci. 2.) Sere mě, že Jánošík neumí lítat. 3.) Thx za titule „langi“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE *** NAPĚTÍ ne ()

Galerie (44)

Zajímavosti (5)

  • V roli filmové Ma-hyang (Ji-hye Yoon) se dle původních záměrů měla objevit herečka Min-hee Kim. Nabídka byla herečkou prostřednictvím zastupující agentury odmítnuta z důvodu pracovní kolize s jiným rozpracovaným filmovým projektem. (Conspi)
  • Herec Dong-won Kang, ztvárňující zde filmovou postavu Yoon Jo, odehrál veškeré akční a bojové sekvence na vlastní pěst bez doporučeného zapojení hereckého dubléra. Jeho jistota pramenila ze čtyř měsíčního tréninku, v němž nejenom že se učil bojovým technikám, ale ve specializovaném výcvikovém středisku také správnému zacházení s mečem. Meč, třímající v jeho rukách, byl dokonce vyroben speciálně pro jeho vlastní potřebu. A na rozdíl od jeho předchozího snímku Duelist (2005), strávil poměrně dlouhý čas i v posilovně. Připravoval se tak především fyzicky na náročné bojové sekvence, v nichž byl nucen sám čelit celému zástupu nepřátel. 'Jsem si naprosto jist, že tu jsou několikanásobně zdatnější lidé, kteří by dané scény sehráli jistě lépe. Zvládnu-li ale všechny tyto scény sehrát sám, myslím si, že i pro diváka je to o to atraktivnější podívaná.' (Conspi)
  • Filmové natáčení odstartovalo 27. 4. 2013 a skončilo 1. 11. 2013. (Conspi)

Reklama

Reklama