poster

Proso - opereta DJC (koncert)

  • Slovensko

    Proso - opereta DJC

Hudební / Dokumentární

Česko, 2013, 105 min

Režie:

Jan Svěrák
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • slunicko2
    **

    Remake vládne světu aneb Génius české ironie tohle neměl zapotřebí. 1) Nápad shromáždit všechny Cimrmanovy melodie je zcela v intencích této osobnosti. Bohužel však zůstalo jen při něm. Jinak jde o úryvky ze Semináře k Cimrmanovu opernímu dílu v rámci představení Hospoda na mýtince. Nelze ani říci, že by autoři vykrádali sami sebe. Oni prostě převzali beze změny část hry a doplnili ji zbytečně dlouhými operetními melodiemi. 2) Jen několik drobných nápadů, viď, Libore, doplnilo chronicky známý text. Hudebníci v orchestru se očividně bavili. Diváci stejně jako autor těchto řádek to vnímali spíše jako pietu za odcházející legendu. 3) Výstižný koment: Ozzy2(18.10.2016)

  • Pitryx
    *

    Tak toto se pánové z DJC opravdu nepovedlo. Jasně, že jsem nečekal novou divadelní hru, ale toto mne zklamalo. Navíc je zde špatná kamera, když pan Svěrák oslovuje Libora, kameraman zaspal a ani nešvenknul. No, kdo má rád operetu, snad si přijde na své, ale pro mne to rozhodně nebylo. Přesto musím ocenit výkon pana Čepelky. Ale přinutilo mne to pustit si hned poté „Hospodu na mýtince“, abych si spravil chuť.(12.10.2016)

  • Willy Kufalt
    ****

    ,,...a tak Jára Cimrman dospěl k teorii, že dokonalý rým lze vytvořit pouze opakováním téhož slova ... vlasy měla jako len, na políčku plela len ... naše staré hodiny bijí čtyři hodiny..." Jára Cimrman je fiktívní postavou z her divadla s jeho jménem ve svém názvu. Zde jsem ale poprvé měl pocit, že nemusel být tak zcela fiktivní, tohoto českého, resp. rakousko-uherského génia z přelomu 19. a 20. století nemusel nikdo reálně potkat a znát, ale mohl být coby neurčitý génius součástí talentu mnoha tehdejší umělců, např. i zde prezentovaných a dodnes uznávaných hudebních skladatelů Franze Lehára, Oskara Nedbala a Johanna Straussa. :o) Proso je originálním počinem Jana a Zdeňka Svěráků a Divadla Járy Cimrmana v podobě přímého přenosu galavečeru z filharmonie, stejně jako je originální spojení humoristických výkladů a výstupů s více méně vážně laděným koncertem symfonických skladeb a operetních árií v podání dvou profesionálních zpěváků. Na první pohled to zní absurdně, ale v tomhle provedení oba složky vzájemně ladily a zpívající spisovatel, rozhlasový publicista a "cimrmanolog" Miloň Čepelka byl fajn odlehčením. ♫ ,,Blondýnky sladké jsou vždy můj svět, když jsem jim blízko, já hořím hned, mně tepny buší, sám nevím čím, a hned se stávám divokým...."(12.5.2018)

  • Dadel
    **

    Na zrekonstruovanou operetu Proso si nechte zajít chuť, jde pouze o několik izolovaných hudebních čísel. Zbytek programu zahrnují přednášky z Hospody na mýtince, převzaté doslova beze změny. Vhodné pouze pro sváteční cimrmanology. Pro zasloužilé cimrmanology jde spíše o takovou frustrační kompozici.(20.11.2013)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    "Nejde přeci o zpěv, ale o pravdivý obraz Cimrmanova díla." O vzniku operety Proso vím všechno, stejně jako o jejím rozkradení, frustrační kompozici, nožičkách, hraběti Nikoličovi, akustické konstantě, Jiráskových krádežích inkoustu a zejména o erömü. V tomto směru jsem se nic nového nedozvěděl a to je škoda. Místo toho jsem musel poslouchat dlouhé minuty fidlání a zpěvu určeného pro náročné publikum. Já jsem však nekulturní hovado, tudíž jsem se přitom nudil.(8.2.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace