Reklama

Reklama

Jako malý kluk byl Louis pěkný sígr, jeho výhodou bylo, že před následky svých činů dokázal skoro vždycky utéct. Toho si všiml jeho starší bratr Pete, kterého napadlo, že by běžecký talent mohl využít na závodní dráze. Dotáhl to až do amerického olympijského týmu na hry v Berlíně v roce 1936, kde mimo jiných ohromil i Hitlera. O pár let později ohromoval jeho spojence jako člen posádky amerického bombardéru operujícího v jižním Pacifiku. Když během jedné záchranné operace jeho stroj spadl do oceánu, byl Louis jedním ze tří členů posádky, kteří havárii přežili. Víc než měsíc strávil v záchranném člunu, než ho zachránila kolem plující loď. Bohužel, ta loď byla japonská. Zamperini se ocitl v zajateckém táboře, který připomínal peklo na zemi. Už tak těžké podmínky k životu se Louisovi ještě zhoršily, když se jeho věznitelé dozvěděli, že je to slavný sportovec. Chtěli ho zničit, chtěli ho zlomit. Jenže on byl prostě nezlomný. (Cinemart)

(více)

Videa (44)

Trailer 1

Recenze (479)

Fr 

všechny recenze uživatele

MOTIVOVÁN SVOU VÍROU SPATŘIL, ŽE CESTA KUPŘEDU NENÍ POMSTOU, ALE ODPUŠTĚNÍM… /// Loui byl italskej spratek, co rost pro kriminál. Zachránil ho brácha, páč ho přivedl k běhu. Forrestovi stačilo říct „utíkej“, Loui zase reagoval na „blbýho Taliána“… Sledujeme flashbacky a hned za tu úvodní válečnou scénu chcu před Angelínou smeknout. Pak dětství, zase „přítomnost“, pak běháme a zase „přítomnost“ – tedy válka. Vono je totiž co vypravovat. Jen by bylo potřeba rozumně zvážit, jakou dobu čemu věnovat. Chápu, že „námořnický“ dobrodružství je věc neuvěřitelná, ale to, že se kluci nuděj, neznamená, že musím taky. Příběh má bejt o přežití, nezlomnosti ducha a odpuštění. Přežití by jsme měli. K odpuštění se nedostaneme. (To si musíš pustit Koleje osudu.) Zbejvá nezlomnost. Tu nám ztělesňuje šílenej žlutokožec a sadomasochistický choutky A. Jolie. Opodstatněnost drsnejch scén jsem chápal V zemi krve a medu. I tady beru, že pracovní tábor nebyl med (ale spíš krev). Ovšem proč místo nekonečnýho utrpení neukázat třeba „usmíření“, a pak… no vždyť ten týpek byl i na olympiádě v Naganu! Když dva dělají totéž, tak to prostě není totéž. Takovej Chris Kyle zažil oproti Louisovi Zamperinimu prdlajs. Ale filmově ho válcuje! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu „Nezlomný“, kterou v roce 2010 napsala Laura Hillenbrand, číst nebudu. 2.) Jedu jen kusy podle skutečnejch událostí. 3.) Thx za titule ,,-OverLord-“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()

somnar 

všechny recenze uživatele

Na počátku přišla Angelina do studia Universal, kde bylo pusto a prázdno. I řekla Angelina: "Buďte scenáristé!" A přišli bratři Coenové, režiséři a scenáristé Big Lebowskiho, Týhle země, co není pro starý a Bartona Finka. Bylo to dobré. I řekla Angelina: "Buď kameraman!" Zjevil se Roger Deakins, kameraman Farga, Zabití Jesseho Jamese a Skyfallu. A bylo to dokonce moc, moc dobré. I řekla Angelina: "Učiňme člověka, který to pak sestříhá!" Ihned dorazil William Goldenberg, co stříhal Nelítostný souboj, Gone Baby Gone i Argo. I řekla Angelina: "Nechť k tomu všemu hraje hudba!" A skládat začal Alexandre Desplat, co skládal pro Královu řeč, Královnu i Strom života. Znělo to krásně! Angelina se na všechny podívala a viděla, že je to krásné. Tak se zvedla k odchodu. "Ale Angie, teď přece začínáme. Chceme slyšet vizi. Seš režisérka!" odvážil se pípnout Deakins. Angie už ale byla v tahu. Zvenku zamčeného ateliéru 7 se jen ozvalo: "Běda, jestli to nebude hotový do devíti měsíců!" Bylo. Po devíti měsících se na premiéře Unbroken samozřejmě všichni objímali. ()

Reklama

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Zamperinimu bych za jeho nezdolnost dala plný počet, Angelině bych stěží udělila tři. Jako režisérka je totálně neinvenční, režíruje film jakoby ho točila v padesátých letech, ale ani zdaleka se nepřibližuje tehdejší emotivnosti. Spíš ten velkolepý příběh sráží do kolen a to i unylou hudbou. Nedokáže natočit dramatickou nebo dojemnou scénu. Úplně jí chybí smysl pro vykreslení postav - probohy, on se tam najednou objeví v koncentráku Phil na jednu jedinou scénu a pak o něm padne zmínka až v závěrečných titulcích. To ho tam Japončíci dovezli jen, aby Louise potrápili a pak na Phila všichni zapomněli? ____ A ten souboj nepoddajného Louise a jeho japonského věznitele podala ve skutečnosti jako sado-maso homosexuální romanci. Furt jsem čekala, že si ho jednou v noci vytáhne z lágru do své velitelské ložnice a něžně se s ním pomiluje. Vždyť i ten herec vypadá v obličeji jako holka! ______ Angelině nebylo trapné sáhnout ani po tak provařených metaforách, jako je vzpomínka na běh ve slunci, ve chvíli, kdy ubitý Louis málem vypouští duši. Téměř nechala japonského sadistu rozbrečet se před celým zajateckým táborem - tak to by se určitě v reálu stalo - a opět mu na tvář svítí oslňující slunce. Prostě v těch finálních scénách už zobrazila jednoznačný kýč. _____ SHRNUTÍ: Hanba ti, Angelino, že jsi takhle zprasila příběh neskutečně statečného muže. ()

Ant 

všechny recenze uživatele

Těžký průměr, na kterém se projevila nezkušenost Angeliny. Tempo filmu bylo mimo od začátku do konce, kdy se jen přesouváme z jedné lokality do druhé v divných intervalech, které jsou buď příliš krátké nebo dlouhé na to, aby vzbudily nějaké emoce. Poprvé musím říct, že Deakinsova kamera se k filmu nehodila. Kamera byla paradoxně velmi "vřelá" a barevná, zatímco téma filmu bylo temné a depresivní. Herci nemají šanci se projevit. Několik z postav umře a ani si toho nevšimnete. Jack O'Connell tu funguje jen jako připomínka "síly ducha". Vůbec jsem netušila, co se v něm vnitřně odehrává. Stereotypický hrdina, který snáší rány, protože to je podle tohoto filmu to nejdůležitější poselství. ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Tak už i Královna Všehomíra se nám válečně vyjádřila, kdo bude další? V době, kdy se střílí ve školách, v kavárnách, divadlech, kinech, hospodách, metrech, na ulicích...v takové době nepotřebuju vidět válku ještě navíc ve filmu. Nezlomný mě zlomil zhruba v polovině; i když hezky natočeno, k čemu to? ()

Galerie (74)

Zajímavosti (29)

  • Louis Silvie Zamperini se uvedení filmu do kin nedožil. Zemřel  2. července 2014 ve věku 97 let po čtyřicetidenním boji se zápalem plic, jen pár měsíců před premiérou. (Tristan Rafael)
  • Předobraz hlavní postavy Louis S. Zamperini se objevil ve slavném filmu Sedmá kavalérie (1941) v hlavní roli s Errolem Flynnem. Jeho role byla ale maličká, takže se ani neobjevil v závěrečných titulkách. Právě když absolvoval natáčení, přišel mu povolávací rozkaz do armády. (Tristan Rafael)
  • Napriek tomu, že Louis Zamperini bol znovu nájdeným kresťanom, požiadal, aby sa film neponáral príliš hlboko do jeho náboženstva, pretože chcel, aby sa jeho skúsenosti s vierou a odpustením dostali k publiku na univerzálnej úrovni. (Arsenal83)

Související novinky

Coeni píší internetový thriller

Coeni píší internetový thriller

15.10.2016

Bratři Coenovi jsou oscarovými scenáristy a režiséry a většinu času tráví vlastními projekty. Sem tam ale napíší film i někomu jinému a v posledních letech dali dohromady třeba Nezlomného nebo Most… (více)

Oscary 2015 - výsledky

Oscary 2015 - výsledky

23.02.2015

Oscarová plichta. Víceméně. Americká akademie umění a věd vybrala nejlepší film minulého roku a je jím Birdman mexického režiséra Alejandra Gonzáleze Iñárritu. Birdman získal celkem čtyři sošky,… (více)

Oscarové nominace 2015

Oscarové nominace 2015

15.01.2015

Oscarové nominace jsou na světě. Letošní 87. ročník bude především duelem Grandhotelu Budapešť a Birdmana, jež čeká zápolení o devět sošek. Osm si jich může odnést Kód Enigmy, šest Chlapectví nebo… (více)

Pitt a Jolie u moře

Pitt a Jolie u moře

19.07.2014

Angelina Jolie zahájila svoji režisérskou kariéru před třemi lety dramatem V zemi krve a medu. Na začátku příštího roku uvidíme její válečný životopis Nezlomný, studio Universal už nicméně stihlo… (více)

Reklama

Reklama