Režie:
Dan GilroyScénář:
Dan GilroyKamera:
Robert ElswitHudba:
James Newton HowardHrají:
Jake Gyllenhaal, Rene Russo, Riz Ahmed, Bill Paxton, Kevin Rahm, Michael Hyatt, Ann Cusack, Michael Papajohn, Marco Rodríguez, James Huang, Leah Fredkin (více)Obsahy(3)
Sociopat Lou Bloom (Jake Gyllenhaal) je reportér na volné noze, který natáčí videa trestných činů v jejich syrovosti pro zpravodajskou stanici v Los Angeles. Lou stírá hranice mezi účastníkem a pozorovatelem, aby se stal hvězdou svého vlastního příběhu. Jak daleko je ochoten zajít ...? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
Videa (7)
Recenze (1 015)
Opět film bez jakýchkoliv kladných postav, zato s naprosto strašlivým Jakem Gyllenhaalem (myšleno co do image hlavního hrdiny). Jake je normálně celkem sexy chlap a hlavně automaticky sympaťák, ve Slídilovi se ovšem přetavil v neuvěřitelně šílenýho úchyla, jehož žabí úsměv a oči jen tak z hlavy nedostanu. Je obdivuhodné, jak Jake dokázal v Bloomovi vystřihnout dokonalýho slizáka. Zvláštní, co dokážou umaštěný vlasy, pár kilo dole a permanentně "sjetej" výraz s vykulenýma, téměř světélkujícíma očima. Ústřední linka filmu je správně aktuální a zajímavá a Dan Gilroy jí zručně ukočíroval až do cynického konce. Není to zrovna film, co člověka naplní radostí ze života, takže teď to chce urychleně nějakýho toho Prince z Persie na vyrovnání hladiny depresivnosti. ()
Jake Gyllenhaal (nebo spíš jeho agent) má neuvěřitelný čuch na projekty. Jake zbytečně neleze do blockbusterů (spálil se snad s Princem z Persie dostatečně?) a vybírá si menší filmy, ve kterých může naplno uplatnit svůj herecký talent, vcítění se do role a zkrátka vyniknout. Jak jinak si vysvětlit, že odmítne roli Doctora Strange, zvlášť v nekompromisní době nadvlády Marvelu? Narozdíl od jeho role slídila Lou Blooma mu o peníze nejde a za to má můj obrovský respekt! Přesně to je i případ Nightcrawlera. Silný příběh s wow momentem a nejlepší policejní honičkou, jakou jsem za poslední roky viděl, zaručen! Až se nechce věřit, že něco tak řemeslně dobře zvládnutého točil debutant a manžel Rene Russo - jakýsi Dan Gilroy. Nejednou jsem si vzpomněl na Patrolu, kde jsem taktéž zíral s otevřenou pusou, či Prisoners, kde jsem jen napjatě čekal jak to dopadne. I tady je divák svědkem morálních dilemat, od kterých se však sociopat dokáže oprostit. Je až děsivé, s jakou grácií se Jake do této nelehké role vcítil a jak autenticky působí. Rozhodně žhavý favorit na oscara za scénář a za mě určitě i na hlavní roli....90% ()
Tak tenhle film mi sedl jak facka od tý tlustý cuchty v baru na Silvestra, když jsem jí bez dovolení osahával kvalitně nahuštěnou pneumatiku, neboť, jak o mně není známo, i já se v investigativní žurnalistice marginálně pohybuji a jsem v této branži taktéž považován za ambiciózního zmrda. Sice ne v tak dramatickém měřítku, jako je to ztvárněno v tomto filmu, ale bez jakýchkoliv výčitek jsem schopen stáhnout cizí fotografie, třeba Blesku, a pak jim bez skrupulí v Malování oříznout vodoznak a v článku neuvést jejich zdroj! A když ten den nemám rebelie ještě dost, tak prostě jdu a udělám si kafe bez mlíčka. Bez jediné kapky mlíčka! Inu, novinařina je zkrátka drsná forma obživy a kdo nemá duši na to čas od času oželet Tatru v plechovce, tak má holt smůlu a nezbyde mu, než standardně zametat hovna v městských parcích, kde serou holubi, psi a bezdomovci. Ač se mi film líbil, dávám jen za tři, protože jsem závěrem očekával nějaký pořádný wtf mindfuck, který bych nečekal, jakože toho úlisného kokota s extrapedofilním sestřihem třeba přejede o půlnoci růžový tank, řízený Novotným bezprostředně po peelingu, protože to bych fakt nečekal. Tak zase někdy příště. ()
Mrazivá ukázka toho, co z lidí udělalo moderní náboženství jménem kariérismus. Lou je člověk, který nemá oporu v rodině ani přátelích, takže ho těžko můžeme soudit za to, co s ním provedl tlak okolí. Není se čemu divit, když je kariéra braná jako smysl života. Pokud na ni okatě kašlete, tak je vámi ihned opovrhováno. Když se snažíte a úspěch nepřichází, tak jste automaticky za břídila. Naprosto dokonalou ukázkou je scéna povýšení v autě. Na první pohled je velmi směšná, ale takto svoji práci prožívá většina zarudlých strejdů, kteří vás ráno předjíždějí cestou do práce. Z Gyllenhaalova vytřeštěného pohledu jde celou dobu strach a vše je ještě podpořeno tím, že hned první scénou nám Gilroy naznačí, že tento mladík není úplně v pořádku a divák při každé další situaci, kde se Lou chová jako mimoň, čeká to nejhorší. ()
Dobře natočený příběh o hyenismu reportérů, kterým není nic svaté a pro svůj vlastní prospěch se neštítí ničeho. Jake Gyllenhaal si roli náramně užíval a díky němu je snímek zase o něco poutavější. Celkovému (silnějšímu) dojmu z řady scén napomáhá ovšem i hudba, aranžmá záběrů a scén, kterým s blížícím se koncem nechybí pořádná dávka napětí a houstnoucí atmosféra, tudíž se i můj dojem zvýšil ze 3* na 4*. ()
Galerie (38)
Zajímavosti (35)
- Záběr z jeřábu, kterým film končí, má naznačovat, že Lou (Jake Gyllenhaal) je virus a že se teď bude šířit a nakazí nás ostatní. (KGBelik)
- Kvůli natáčení policejní honičky bylo na několik nocí uzavřeno deset bloků ulice Laurel Blvd. (KGBelik)
- Natáčení probíhalo pouze v Los Angeles a trvalo 27 dní. (Pria)
Reklama