Režie:
Dan GilroyScénář:
Dan GilroyKamera:
Robert ElswitHudba:
James Newton HowardHrají:
Jake Gyllenhaal, Rene Russo, Riz Ahmed, Bill Paxton, Kevin Rahm, Michael Hyatt, Ann Cusack, Michael Papajohn, Marco Rodríguez, James Huang, Leah Fredkin (více)Obsahy(3)
Sociopat Lou Bloom (Jake Gyllenhaal) je reportér na volné noze, který natáčí videa trestných činů v jejich syrovosti pro zpravodajskou stanici v Los Angeles. Lou stírá hranice mezi účastníkem a pozorovatelem, aby se stal hvězdou svého vlastního příběhu. Jak daleko je ochoten zajít ...? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
Videa (7)
Recenze (1 017)
Dana Gilroye mám už od Pádu za povrchního, ale efektního scenáristu. Nyní přidal to samé režijně a vznikl film, který je přesně takový, jaký ho člověk čeká, ale vzhledem k tomu, že ho čeká uspokojivý, to je výtka jen částečná. Nahoru to táhne samozřejmě Jake. Škoda, že tu není nic, co by mohlo diváka nějak vykolejit nebo překvapit, ale na druhou stranu - není to vždycky nutné. Jediné opravdu špatné (nebo spíš nevhodné) je až moc příjemná a klasická Howardova hudba. 3 a 1/2 PS: Sluší se poznamenat, že ten film je ve svém jádru stejně voyerská exkurze a snaha o efektní šokantnost jako praktiky, které kritizuje. ()
„That's my job, that's what I do, I'd like to think if you're seeing me you're having the worst day of your life…“ V neoddiskutovatelném kouzlu nočního LA se odehraje vzestup. Vzestup rychle se učícího člověka s ambicemi, přehnanou ctižádostí a on-line poučkami jak docílit úspěchu. Člověka s nedostatkem etického cítění a morálních hodnot nedovolujících překročení pomyslné čáry sociopatie. Za ten sliz, co teče betonovými kanály místo L.A. River, bychom měli tu vampýří hyenu nenávidět, ale proč? Kdyby nebylo poptávky, nebyla by nabídka a tady víc, než u čehokoliv jiného platí, že každé zboží má svého kupce.. Fascinující i znechucující Jake Gyllenhaal, z očima vyvalenýma jako by byl na štíru se štítnou žlázou, zase jednou hraje jako ďas (v okamžiku, kdy striktně kladl podmínky šéfce ranního zpravodajství, jsem mu za ní všechno odkýval).. Ta předposlední scéna (odchod z policejní stanice) mi byla jakási povědomá. Nejlepší trik, který kdy Louis Bloom předvedl, bylo přesvědčit svět, že existuje. A pak? Točil... ()
Filmová sonda do útrob západního velkoměsta ponurá jako Scorseseho Počítání mrtvých, ale bez té ozvěny Hippokratovy přísahy, jen čirá deprese uprostřed dlouhé temné noci...dobrý člověk ze záchranky časem vyhoří, posedlý psychopat z bulváru ale přesně naopak posiluje svou manickou fázi...pan Kopfrkingl realizující se v externí práci pro lokální televizní zpravodajství...nad západní civilizací se smráká... A když už jsem jednou zmínil Scorseseho, mělo by padnout i slovo Taxikář, minimálně onou spojitou postavou psychicky vyšinutého člověka uprostřed džungle velkoměsta (do níž není vidět a je tam dovoleno prakticky vše) a motivem pozorovatele, projíždějícího špínou megapole... Opravdu strhující filmový debut! PS: Tohle bude jednou filmová bible bulvární novinařiny! ()
Zaujímavý Jake Gylenhaal, nečakala by som ho v záporáckej roly necharakterného hajzlíka a vyšla mu na výbornú. Týmto filmom u mňa premazal dojem herca na "určité použitie". Poloha psychopata, ktorý svoj kariérny život rozbehne vďaka tomu, že vie byť väčšia sviňa ako konkurencia, mu celkom "svedčala" a dokonca som sa pristihla pri tom, ako myslím na to, že má na to aj geniálny face. ()
Světla! Kamera! Akce! Myslel jsem si, že nic zvrácenějšího, než Gone Girl letos už neuvidím, ale šeredně jsem se spletl. Nightcrawler začíná zasněně jako Refnův Drive, ale postupně se z něj vyloupne jeden z nejtemnějších a nejmrazivějších filmů letošního roku, u kterého se můžete spolehnout na to, že vám z něj dobře rozhodně nebude. ()
Galerie (38)
Zajímavosti (35)
- První rodina, do jejíhož domu Lou (Jake Gyllenhaal) bez dovolení vstoupí, má příjmení Cahill, stejně jako Gyllenhaalova postava ve filmu Bratři (2009). (KGBelik)
- Jake Gyllenhaal (Louis Bloom) se do jedné emotivní scény natolik vžil, že během ní udeřil pěstí do zrcadla, o které se pořezal. Následně byl odvezen do nemocnice, kde ho ošetřili. Rána si vyžádala několik stehů. Ještě týž den se herec vrátil na natáčení. Během posledních natáčecích dnů, kdy se točily úvodní scény ve sběrném dvoře, musel Gyllenhaal držet ruce založené za zády, aby poranění nebylo vidět. (Barbuchta)
- Príbeh je čiastočne inšpirovaný fotoreportérom Arthurom "Weegee" Felligom, ktorý bol známy odpočúvaním práve cez policajné vysielanie. (belinko)
Reklama