poster

Přízraky noci

  • Velká Británie

    Dead of Night

  • Slovensko

    Prízraky noci

Horor / Mysteriózní / Povídkový

Velká Británie, 1945, 102 min

  • liquido26
    ****

    Jedná se o hodně povedený povídkový horor. První velmi krátká povídka o pohřebním voze byla zajímavá, i když příliš krátká na to, aby ve mě zanechala nějaký dojem, další povídka o dětech hrajících si na schovku v tajemném sídle byla příliš průhledná a moc mě nezvala, třetí "golfová" byla sice docela komická, ale celkově svou odlehčeností atmosféru filmu spíše narušovala. Poslední dvě povídky byly svou atmosférou i napětím opravdu lahůdkové a stejně tak se docela povedl propojovací příběh.(5.7.2011)

  • Oskar
    ***

    Ve venkovském penzionu se sejde skupina lidí, z nichž jeden tvrdí, že ostatní zná ze snu. Každý se snaží jeho nervy uchlácholit nějakou historkou o vlastní zkušenosti s něčím, co se jeví jako nadpřirozený úkaz a co považuje za výplod vlastní či cizí bujné fantazie. Britský film, který inspiroval řadu povídkových antologií, jaké do omrzení točila studia Hammer a Amicus, se právě pro své prvenství dodnes silně přeceňuje. Překvapivě byl natočen v produkci studia Ealing, které jinak vyrábělo převážně komedie, a s výjimkou poslední povídky, v níž Michael Redgrave hraje schizofrenického břichomluvce (stejná myšlenka byla zpracována dřív i později) jde vlastně o sérii anekdot se slabými pointami. Možná že kdyby povídek nebylo pět, ale jen tři (americké distribuci se tak jako tak dvě nezdály a z tamější verze byl golfový a vánoční příběh vystřižen), které by se důkladněji rozvinuly, aby ta třetí nebyla jediná nadprůměrná, šel bych nad tři hvězdičky. 60%(1.12.2010)

  • Morien
    ****

    "Když se ze starého bracha stane duch, tak to přece neznamená, že přestane být gentlemanem." Zde přichází film, na nějž jsem čekala čtyři roky, protože při jedné přednášce na dějinách filmu pan učitel silně spoileroval a teprve teď se mi podařilo vůbec si nevzpomenout, co to tehdy říkal. Je to velmi roztomilé, navazuje mi to podobnou náladu, jako když jsem se jako malá u babičky zavřela na půdě a zabalená v dece četla staré hororové antologie. Navíc je to plné velmi půvabně nasvícených dam a gentlemanů. Zvlášť se mi líbila historka blouznícího automobilového závodníka.(3.12.2014)

  • Bloody13
    ***

    Flaxik to naškrábal dobře. Dead of Night je v podstatě prapředek všech povídkových hororů, dost možná i první hororová antologie vůbec. Doporučení se však týká spíš kompletářům: neobjeví se tu totiž žádná monstra ani příšery, přednost tu mají místo nich spíše šílenci, duchové nebo zlá zrcadla. Strašících momentů je zde taky minimum, tvůrci se věnovali ve svých jednotlivých segmentech buď zábavě, stupňovanému napětí nebo (rádoby) překvapivému vyústění. Bohužel, to se podařilo snad jen spojovací "omáčce", která tentokrát není jen nudnou vatou, ale soběstačným a celkem vtipným příběhem.(27.8.2016)

  • Oktavianus
    ****

    Vynikající povídková antologie s nezajímavou, ale o to působivěji zakončenou spojovací linií. První dvě historky jsou spíš takové na rozjezd, příběh o pohřebáku by neuspěl ani u Švandrlíka a dětská vánoční party mě jednoduše neoslovila a nebavila, ale pak to začíná gradovat. Story o podivném zrcadle mě přikovala k monitoru (z jistých důvodů jsem na strašidelné odrazy v zrcadlech velmi háklivý), jak se povedla; rozpustilé golfové vyprávění o kibicovi spíš (ale jako jediné!) pobaví než vyděsí, aby nakonec celý film gradoval břichomluvcem a jeho loutkou. Nesmírně příjemné překvapení.(24.2.2014)

  • - Vánoční příběh byl inspirován skutečnou událostí, když byl v roce 1860 zavražděn čtyřletý Francis Saville Kent. K vraždě se později přiznala jeho šestnáctiletá nevlastní sestra Constance. (Oktavianus)

  • - Podle amerických distributorů byl film příliš dlouhý, a tak ve verzi pro USA vystřihli golfový příběh a příběh s vánočním duchem. Tím ovšem tamní diváky zmátli, protože ti nemohli pochopit, co dělá Michael Allen z příběhu o vánočním duchovi v propojovací lince filmu. (Oktavianus)

  • - Podle autora biografie zpěvačky a herečky Elisabeth Welchové Stephena Bournea byla její postava Beulah "průlomem v zobrazování černošských žen ve filmu... poprvé byla černošská žena ve filmu zobrazena jako nezávislá, úspěšná a nápaditá". Welchová se účastnila vyvíjení zápletky filmu a byla v titulcích uvedena po boku tehdejších hereckých superhvězd typu Michael Redgrave. (Morien)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace