Reklama

Reklama

VOD (1)

Máte právo se přiznat... Richard Gere jako obchodník, obviněný v Číně z vraždy. Americký herec Richard Gere patří mezi známé kritiky čínského komunistického režimu, což dokazuje i filmem Rudý labyrint (1997). Ztělesnil v něm právníka Jacka Moorea, který je jako poradce zábavního koncernu na obchodní misi v Číně. Probudí se v hotelovém pokoji vedle mrtvého těla dívky, s níž se seznámil minulý večer v pekingském nočním klubu, a je zatčen. Podle místních zákonů může mít pouze čínského obhájce, ovšem má štěstí, že je mu přidělena nejen půvabná, ale i velmi schopná Šen Jüe-lin (Bai Ling). Mladá žena sice nevěří v nevinu svého klienta a také mu velmi pregnantně sdělí, co ho čeká, když se nepřizná (Budete zastřelen a účet za kulku dostane vaše rodina!), postupně mu však pomáhá se bránit vykonstruovanému obvinění...
Kritický aspekt filmu je tu zabalen do divácky přitažlivého melodramatického balení, jemuž na přesvědčivosti dodává především herecký výkon tehdy nastupující čínské herecké hvězdy Bai Ling. Kvůli svému obsahu nemohly být klíčové scény natáčeny na autentických místech, a tak si filmaři pomáhali digitálními triky a dalšími způsoby. Většina exteriérů (kromě práce II. štábu) vznikla v Los Angeles a např. poměrně dlouhá „pěší" honička pekingskými uličkami a dvorky se celá natáčela pár kilometrů od Losangeleského mezinárodního letiště. Z předchozí tvorby režiséra a producenta Jona Avneta (v posledních letech pracuje téměř výhradně v televizi) jsme viděli mj. retrofilm ze sedmdesátých let Strom snů (1994) s Elijahem Woodem a Kevinem Costnerem a milostný příběh Intimní detaily (1996) s Robertem Redfordem a Michelle Pfeifferovou. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (81)

kingik 

všechny recenze uživatele

Prestižní americký právník přijíždí pracovně do Číny a po strávené noci s místní ženou je druhý den ráno její tělo nalezeno mrtvé. Vraždu nemohl spáchat nikdo jiný než právě ten, který s ní strávil poslední hodiny před smrtí. Právník je odsouzen nekompromisním soudem a v cestě za úspěšnou obhajobou mu také brání jazyková bariéra a především zcela jiný právní systém než na který je zvyklý ze své svobodné země. Vypjaté drama nachází oporu ve vynikajícím Richardu Gerovi, který do své ohrožené postavy právníka vtisknul až nečekanou uvěřitelnost a pocit beznaděje zahrál nebývale přesvědčivě. Jeho výslechy před soudem se neobejdou bez napětí a pro mě to byl takový malý vrchol filmu. Když se to drželo v intencích manipulace a hrátek s divákem bylo to skvělé, ale když se pak film posunul do akční roviny spojené s právníkovým úprkem po střechách začalo to být přehnané a méně pravděpodobné. Film postupem času poměrně ztrácel ze svého počátečního neotřelého kreditu a sklouzával ke schematickým polohám, kterým se v počátečních fázích tolik vzpíral. Skvělý Gere, nepříliš časté prostředí komunistické Číny a nějaké to napětí jsou hlavní devizou tohoto filmu. 60% ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Překvapivě slušný příběh o muži, kterému nebylo souzeno udělat výjimečný obchod s Čínou. Přes všechnu průhlednost film několikrát potěší, ale přesto zůstane v šedém průměru a s doporučením sledovat maximálně v televizi. Richard Gere bez své milé partnerky, která hned na začátku filmu umře není tím velkým romantikem a trochu se ztrácí. ()

Reklama

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

( POZOR !! OBSAHUJE SPOILERY !! ) "Představoval jste si Čínu takhle, Jacku ??" Přiznám se, že si dost dobře neumím vysvětlit ty všeobecně negativní ohlasy na Rudý labyrint režiséra Jona Avneta, který se zde jinak těší až přehnaně velké popularitě a uznání, které samozřejmě souvisí především s jeho Smaženými zelenými rajčaty, protože se dle mého názoru jedná o minimálně velmi zajímavý thriller, který sice balancuje na hraně snesitelnosti dík scénáři Roberta Kinga, který už mimochodem vypotil daleko větší zhovadilosti s Vertical Limitem v čele, protože zápletka samotná je tak mocně přitažená za vlasy, ačkoliv tedy ta myšlenka příběhu člověka, který se bezmocně zmítá v křížové palbě dvou mocenských bloků v cizí zemi, se mi neskutečně zamlouvala, že by se až dalo mluvit o brutalitě, o brutalitě větší, než s jakou zde zacházeli s Jackem Moorem v podání Richarda Gerea !! Právě jako již tradičně velmi úsporný Richard Gere zde hraje jako o život, snímek s jeho výkonem stojí a padá, takže se zdá naprosto logické, že pokud nepatří mezi divákovy oblíbence, ani Red Corner se nebude líbit, vždyť hollywoodský milovník prakticky nesleze ze záběru, byť ho fantasticky doplňuje Bai Ling v roli buldočí právničky Yuelin !! Veliká škoda, že se Robert King nedokázal držet toho sympatického směru bez schematismů a klišé, kterým se vlastně od počátku vydává, protože velmi dobře vystavěný snímek nepostrádá hodně slušnou atmosféru, zejména skvostný soundtrack Thomase Newmana na tom má lví podíl, protože nakonec už dvacet minut před tím výborně vygradovaným finále v soudní síni stejně víte, jak to celé dopadne, navíc ten naprosto zásadní medailonek jako deus ex machina nikoho neohromí, mně osobně se skutečně tento prvek jeví jako dokonale učebnicový únik scénáristy z labyrintu vlastní (im)potence !! Rozhodně však nesouhlasím s tvrzeními, že se jedná o cíleně a zřetelně protičínsky laděnou záležitost, kterou ještě umocňuje účast Dalajlámova kámoše buddhisty Gerea, protože ono feministické vyznění, ne náhodou se obhajoby Moorea ujímá žena, která byla už od dob antiky vnímána jako symbol spravedlnosti, a poselství samozřejmé odvahy člověka přiškrceného režimem v kontrastu s jednáním pracovníků ambasády zcela nepopiratelně ukazuje, o čem se tvůrci skutečně snaží vyprávět !! V konečném zúčtování, když pominu to poněkud kýčovité vykrádání Casablancy, Red Corner platí za velmi dobrý snímek a z mého pohledu i jednoznačně nejlepší Avnetův, jemuž rozhodně neškodí ani to lehké překlápění se do akční roviny, když Gereův Moore prchá po střechách a později na kole s košíkem plným zelených, ne rajčat, ale jablek, jednoho musí až překvapit, že natáčení neprobíhalo v Číně, ale ve Státech za pomoci několika autentických záběrů a CGI, ostatně i Karl Walter Lindenlaub se svojí kamerou odvádí skvostnou práci !! ()

Agatha 

všechny recenze uživatele

Neobyčejně dobrý thriller znázorňující zaostalý politický systém Číny, který se promítá i do tamějšího soudnictví. Zápletka se zdá být dobře propracovaná, ale scénář zas až tak ne. Herecké obsazení bylo taky fajn. Richard Gere předvádí jeden ze svých lepších výkonů a svou roli zvádl v rámci svých možností znamenitě. I jeho obhájkyně v podání Ling Bai na mě udělala velký dojem. Když tak přemýšlím, nevzpomínám si, že by mi na tomto filmu něco vadilo. Možná jen, že se film v určitých částech trochu vleče a místy je to trošku přitažené za vlasy, ale čert to vem. A nepatrně mi vadila místy pochmurná a nevýrazná kamera, ale to byl asi účel jak navodit tu správnou atmosféru. Na Rudý labyrint určitě nezapomenu... ()

Ainy 

všechny recenze uživatele

Z filmu jsem cítila maximální bezradnost, zoufalství a bezvýchodný vztek nad totální zlovůlí rudé "spravedlnosti". Stát před čínským soudem, je jako jít proti zdi. Tupé, arogantní, nekompromisní zdi. Fraška. Nic jiného takový proces nepředstavuje. Fantastická Bai Ling v roli právničky, která se rozhodla už nemlčet a bojovat proti něčemu tak obrovskému, jako je vláda, pro kterou jsou slova "lidská práva" jen šuměním větru v bambusových výhoncích. Už proto, že se do toho dala a proto, jaký to nakonec všechno vzalo konec, dávám o jednu hvězdu míň. Tomu se vážně věřit nedá. I když nikdy neříkat nikdy, že ... ()

Galerie (6)

Zajímavosti (2)

  • Film byl v Čínské lidové republice cenzurován kvůli jeho nelichotivému zobrazení čínského soudního systému. (GASTON73)
  • Film se natáčel v Pekingu (Čína) a americkém státě Kalifornie. Natáčení probíhalo od 17. března do 4. července 1997. (GASTON73)

Reklama

Reklama