poster

Smradi

  • Velká Británie

    The Brats

Drama

Česko, 2002, 93 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • bohemia_regent
    **

    Zatímco okolo přelomu tisíciletí se většina filmů pro kina točila ještě na klasickou filmovou surovinu, z tohohle televizní technologie vyloženě čouhá. Je to v podstatě taková typická televizní inscenace s odpovídajícím pojetím režijní estetiky: sice bez využití tříkamerového řetězce (o to delší jsou pak statické interiérové záběry) a s větším počtem exteriérových obrazů, ale kdyby ji natočil v osmdesátých letech např. takový Jiří Adamec, asi by se výsledek moc nelišil, snad jen v tom, že by podstatně víc používal ruční kameru. A ještě ke způsobu distribuce: když v roce 1993 natočil Karel Kachyňa film Kráva, odpovědní lidé v České televizi nezodpovědně usoudili, že pro tento umělecký skvost je postačující odvysílání v televizi. K tomu už není - zvlášť při porovnání kvalit Krávy a Smradů - co dodat...(4.10.2014)

  • Autogram
    ***

    Diaľnica, ktorá rozdeľuje a most, ktorý nespája. Dva svety blízko seba v hlavách rôznych ľudí, ktorí majú celkom odlišný prístup k tolerancii. Priznám sa, že ani ja nezdieľam prístup adoptívnych rodičov, ich svet bol vykreslený dosť zidealizovane, ale chlapci hrajú svoje role so zanietením a ani ten najmenší nebol slabý. Netradičný zaujímavý film. –––– Dneska nás měl Pánbůh hrozně rád. Akorát nám to dal nejdřív sežrat.(29.8.2014)

  • radektejkal
    ***

    Celé odpoledne jsem dělal na zahradě; jednotil jsem tabák, dláždil cestičku, kompostoval biomasu....; zkrátka jsem si vymýšlel spoustu zbytečných prací, abych si mohl v klidu doposlouchat román Terezy Boučkové "Rok kohouta". (Jak je to dávno, co jsme v Hostu vydali její "Indiánský běh"?). Na "Smrady" jsem se pak večer nedíval s dobrým pocitem, přitom jsem ani moc nevěděl, co mi na něm vadí. Zamyslím se na tím tedy až teď (to je přece smysl čsfd, ne?): FILM - i přes přítomnost Ivana Trojana poněkud amatérský, práce s dětmi slabší než v cizích (např. íránských či řeckých) filmech, motiv mostu a hudba Jablkoně skvělé. DĚTI A DOSPĚLÍ - Děti, tyto obzvlášť, potřebují jednoznačnou vazbu na rodiče. Nevadí jim tolik, když jsou na ně přísní a trestají je, ale musí mít jistotu, že jsou silní, a že je ochrání v krizových situacích. Často si to (nevědomky) také testují. Princip neustálého ustupování vede akorát do pekla. HUMANITA - děti měly všecho co ostatní, dodělaly školu (je zdůrazněno, že jako jediní Romové v okolí), adoptivní rodiče na ně (byť často s přemáháním) byli milí, licoměrnost však byla hlavním znakem prostředí, do něhož byly vrženy. TEREZA BOUČKOVÁ - neříkám to rád a v podstatě se za to i stydím, ale nemohl jsem se zbavit vlezlé představy, že si děti pořídila (i, možná, hlavně) proto, aby měla o čem psát.(30.5.2018)

  • Odpadlik
    ***

    Po filmech jako Samotáři, Knoflíkáři nebo Válka barev jsem k dalšímu současnému českému filmu přistupoval s nedůvěrou, ale bylo to nakonec lepší než jsem čekal. Přinutilo mě to během sledování přemítat o tom jak bych v různých situacích reagoval já, což se mi zase tak často nestává. Herecké výkony jsou výborné, kamera rovněž.(22.4.2004)

  • Pedestrian
    **

    Dobré jen ze strany dětských herců. Ruční kamera filmu akorát tak napomáhá k jeho celkové prázdnosti (detailní záběry na tváře postav) a laciné efektnosti (podívejte, jak umím s kamerou parádně kroužit kolem stolu & snová sekvence). Tu kameru Smradům neodpustím a tu třetí jim nedám. Už třeba jen kvůli té směšné zápletce.(16.12.2008)

  • - Autorka scénáře Tereza Boučková se inspirovala vlastními zážitky s výchovou adoptovaných romských dětí, které ztvárnila také v románu „Rok kohouta“ u roku 2008. (Ded@M@tes)

  • - Film získal na Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech Diváckou cenu. Na filmovém festivalu v Istanbulu byl pak oceněn za nejlepší režii. (Ded@M@tes)

  • - Autobusová zastávka nacházející se na návsi obce byla postavena pouze pro potřeby natáčení, Obě skutečné autobusové zastávky v obci totiž leží na hlavní silnici, která přes náves nevede. (Zdroj: ČSFD.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace