poster

Smradi

  • anglický

    Brats, The

Drama

Česko, 2002, 93 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Autogram
    ***

    Diaľnica, ktorá rozdeľuje a most, ktorý nespája. Dva svety blízko seba v hlavách rôznych ľudí, ktorí majú celkom odlišný prístup k tolerancii. Priznám sa, že ani ja nezdieľam prístup adoptívnych rodičov, ich svet bol vykreslený dosť zidealizovane, ale chlapci hrajú svoje role so zanietením a ani ten najmenší nebol slabý. Netradičný zaujímavý film. –––– Dneska nás měl Pánbůh hrozně rád. Akorát nám to dal nejdřív sežrat.(29.8.2014)

  • deizolator
    odpad!

    Tolik relativně pozitivních komentářů mě vážně udivilo... možná že film zaujal multikulturalisty fandící "poslání" filmu v podobě odmítnutí rasismu, lépe řečeno romofobie, která skutečně rasový podtext ve většině případů nemívá. Mě to ovšem přišlo jako cílená jednostranná propaganda, která bohužel v dnešní situaci může mít opačné účinky, což je třeba brát v potaz, protože důsledky mohou být nebezpečné. Přestože se tvůrci zařazení do této škatulky snažili bránit tím, že přecejen ukázali cikáňata jako zlobivé děti (ovšem zlobící tak nějak mile...), tlačili pilu jen z té jedné, politicky korektní strany. Ta pila by se pod tíhou poztivní diskriminace mohla zlomit - v mnoha místech naší země se už hodně ohýbá... Současná situace, ve které s romským či cikánským etnikem koexistujeme, a která nám dává skutečně málo důvodů oprostit se od nelásky k němu, si zaslouží upozornit na problémy nikoliv formou moralizující a školometsky "poučnou", ze které je cítit propaganda s každým záběrem, ale formou uvěřitelnou, autentickou... realita je alarmující a člověk může snadno sklouznout k rasisitickým názorům, ale má-li je film otupit či rozmělnit, musí vystihnout skutečnost v hlavách lidí a její nuance, které oscilují mezi pochopitelným odporem k hromadné kriminalitě, životu na dávkách či nespravedlnosti pozitivní diskriminace a čirým rasismem, který odsuzuje etnikum, nikoliv chování a projevy jeho příslušníků. Dějově nudná propaganda.(13.8.2013)

  • Pedestrian
    **

    Dobré jen ze strany dětských herců. Ruční kamera filmu akorát tak napomáhá k jeho celkové prázdnosti (detailní záběry na tváře postav) a laciné efektnosti (podívejte, jak umím s kamerou parádně kroužit kolem stolu & snová sekvence). Tu kameru Smradům neodpustím a tu třetí jim nedám. Už třeba jen kvůli té směšné zápletce.(16.12.2008)

  • Spiizy
    ***

    Tento film je pro mé hodnocení specifický, jelikož jsem měl tu "čest" se zainteresovanými osobami se osobně potkávat, především pak s dvojicí romských hochů. Sledoval jsem jejich životní vývoj z kloučků, co se snaží mít záliby jako fotbal, přes nárůst agrese vůči ostatním klukům a konče jejich úprkem z rodné vesnice, který jsem zaznamenal až posléze ve 13. komnatě Terezy Boučkové. Z těchto důvodů mám na celý průběh jiný pohled. Film se nešťastně ubírá jedním a prostým směrem, snaží se diváka jasně upoutat k jednomu názoru, nicméně si zaslouží víc rozvinout povědomí matky a otce dětí, jejich vývoj a především snahu jít proti vrozeným dispozicím dětí romského původu, který je však ve většině případech nakonec zbytečný. 65 %.(11.5.2013)

  • Lima
    ****

    Zdeněk Tyc přestal nudit (Žiletky) a natočil výpověď o xenofobii a rasové nesnášenlivosti, což je ožehavé téma, které se v českých filmech překvapivě zas tak často neobjevuje, ačkoliv je stále aktuální. Skvěle napsané dialogy, ruční kamera dodává filmu šmrnc autentičnosti. Navíc tak kvalitní herecké výkony se jen tak nevidí, jak ústřední dvojice (Trojan, fantastická Špalková), tak i dětských hereckých představitelů. Jenom ty přespříliš dloooooouhé detailní záběry tváří hlavních aktérů, jak vystřižené ze sovětských filmů, si mohl Tyc odpustit. A přestože poslední čtvrthodinu film notně ztrácí dech, výsledný dojem je velmi dobrý.(11.4.2004)

  • - Autobusová zastávka nacházející se na návsi obce byla postavena pouze pro potřeby natáčení, Obě skutečné autobusové zastávky v obci totiž leží na hlavní silnici, která přes náves nevede. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Větší část filmu se natáčela v obci Vráž u Berouna. Ve filmu účinkují i někteří místní obyvatelé. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Autorka scénáře Tereza Boučková se inspirovala vlastními zážitky s výchovou adoptovaných romských dětí, které ztvárnila také v románu „Rok kohouta“ u roku 2008. (Ded@M@tes)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace