Režie:
Filip RenčScénář:
Ivan HubačKamera:
Petr HojdaHudba:
Ondřej SoukupHrají:
Táňa Pauhofová, Karl Markovics, Gedeon Burkhard, Zdenka Procházková, Simona Stašová, Martin Huba, Anna Fialová, Jiří Mádl, Lenka Vlasáková, Pavel Kříž (více)Obsahy(1)
Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká... (Cinemart)
(více)Recenze (873)
"A odtud také samozřejmě pramení alibismus celého filmu, který se tváří vážně a vznešeně, ale ve skutečnosti je jen kýčovitou drobnokresbou zcela povrchní osoby nemající ve svém mládí dost rozumu. Odtud také celková přepjatost apelu na lidskou tvář jinak nelidských hyen nacistického zřízení, apelu,…" více
"Tvůrci si nedávají žádnou práci s tím, aby v příběhu Lídy Baarové objevili téma, které by si vzali za své jako osobní, i když se to vzhledem k historii i současnosti této země nabízí. Celkový výsledek pak zavání částečně melodramatickým kýčem a částečně nechtěnou směšností ve chvílích, které mají…" více
"Celkovo najnovší film päťdesiatnika Filipa Renča vyvoláva dojem zmesi prekvapujúceho amaterizmu a úzkostlivého historicizmu. Už na úvodné titulky sa praktický nedá pozerať kvôli nápadu rozostierať zábery a napríklad metafora spaľujúceho ohňa lásky je taká lenivá, až sa zdá, akoby sa Renč rozhodol…" více
"Je ke škodě, že film diváka naláká na jména předních českých herců, kteří nakonec ve filmu nemají tak zásadní roli. Místo toho nám dá jiný pohled na život samotné Lídy Baarové, tedy alespoň jeho dramatičtější část. Jestli je toto strhující milostné drama opravdu skutečností se asi nikdy nedozvíme,…" více
"V případě kvalitnějšího filmu by se dalo debatovat o tom, zda potomci Ljuby Hermanové nebo Václava Vydry (staršího) mají morální právo podávat na tvůrce filmu žaloby za nactiutrhání, ale tohle dílo za to fakt nestojí. Je jasné, že Renč má jistý talent a obklopil se jistými dalšími talentovanými…" více
"Filip Renč si zřejmě vzal velké sousto. I když z jeho úst zazněla věta, že Lída Baarová je přesně taková, jak si ji představoval dlouhá léta v hlavě, nemůžu se ubránit dojmu, že i on sám musí cítit, že to není ono. A pokud ne, tak už nechci žádný jeho film, bez jakékoli sebereflexe, vidět! Možná by…" více
"Všetko jeden životopisný film zachytiť nedokáže, navyše keď ide o médiami tak pretriasaný životný príbeh Lídy Baarovej. Napriek výhradám však nastolil otázku viny a neviny. Pre dramatickosť situácie tvorcovia vpašovali do príbehu čakanie na popravu a následné omilostenie Baarovej (zbytočne), o čom…" více
"Lída Baarová je možná největší událostí českého filmu několika měsíců, nicméně jde o událost skutečně jen dílem marketingu, rozpočtu, hereckého ansámblu a jména režiséra, nikoli dílem kvality. Zklamává o to víc, jaká očekávání svou nemalou propagací vytváří, avšak nelze jí upřít, že bude dost…" více
"Ve finále se romance přelije přes politické a rodinné drama k vášnivé obhajobě bez soudce a píseň pod závěrečnými titulky vrací příběh zpět tam, kam patří: do šantánu, k pomíjivému hvězdnému prachu, odkud Baarovou vynesly dějiny. Což film neobjevuje, nýbr" více
"Špatný dabing a nesmyslně napsaný dialog dělají z Goebbelse v jiné scéně uplakaného kloučka brečícího do telefonu, že je na něj Vůdce zlý. Příště by bylo lepší raději natočit opravdovou pohádku, kde aspoň ďábel zůstane ďáblem. Dívalo by se na ni lépe než na rozpadající se melodrama, v němž se…" více
"Správná pohádka má podporovat fantazii, jak jistě vědí ti radní fondu kinematografie, kteří právě díky své nezkrotné fantazii udělili Lídě Baarové mimořádně štědrou podporu. A výsledné dílo s mezinárodním titulem Ďáblova milenka opravdu nechává jen a jen na fantazii publika, zda uvidí milostný…" více
"Renč v Baarové zkrátka neumí ani „big picture“ ani celkem jednoduché detaily a servíruje vizuálně odfláknutou podívanou (s nevhodně našponovanou hudbou), která nezvládá byť na minutu přesvědčit o tom, že se před vámi odehrává ona filmová událost roku. Podivné časové skoky a vůbec diletantskou práci…" více
"Filip Renč a jeho studie jak utopit hromadu peněz a ukázat zhola nic. Lída Baarová Sice není vyloženě špatným filmem a některé prvky z tohoto českého velkofilmu překvapivě docela fungují, avšak tyto prvky spolu vzájemně nefungují a tak se tahle téměř dvouhodinová historická podívaná mění v…" více
"Renč nenatočil evropský velkofilm ale melodrama, které by se možná dobře vyjímalo na ženském televizním kanálu. Kýč dovedený do absurdity v nejhorší erotické scéně českého filmu všech dob. Lída Baarová je selhání na celé čáře. Renč se nepoučil a z nějakého záhadného důvodu stále spolupracuje s…" více