poster

Pod zemí

  • USA

    As Above, So Below

  • Slovensko

    Pod zemou

Thriller / Horor / Mysteriózní

USA, 2014, 89 min

Kamera:

Léo Hinstin

Scénografie:

Louise Marzaroli

Kostýmy:

Annie Bloom
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ***

    Má fůru titulů, hovoří plynně několika jazyky a je sakra zabraná do symboliky, alchymie, archeologie a zřejmě má sklony i k sebetrýznění. Obklopuje se samými chytrými mlaďochy, kteří dobře vypadají a ke všemu jsou náklonní k jejím pološíleným nápadům. Teď se rozhodla prozkoumat francouzské katakomby, kde beztak najde nějaké pojítko k mrtvému otci a kde se ukrývá kdejaký bubák. A objekt jejího zájmu je samozřejmě hodně hluboko. Jenže k postavám si nevytvoříme pražádný vztah, motiv o smývání dávných hříchů je spíš úsměvný a atmosféra s přibývajícími minutami nepěkně klesá. Mizerná dramaturgie. Hlavně, že se pořád něco děje, že? Jsem rád, že to mám za sebou.(4.1.2015)

  • akisha
    *****

    Přiznávám, mírně nadhodnocuju, ale to jen proto, že tenhle film zaslouží víc. Na nízkorozpočtovej horor to mělo neobvykle dobře propracovanej příběh, než se skupina dostane do podzemí, tak film baví už jen zajímavou zápletkou o kameni. Dobře vybraný herci proti obvyklý bandě otravnejch nuďáků, kterejm člověk tu smrt přeje od začátku. Obrovský plus je extrémně hnusná klaustrofobická atmosféra, no kam se hrabe The Descent na tohle. Skvěle zvládnutý budování napětí už od začátku, perfektně vygradovaný, s vrcholnýma scénama děsu v podobě dunivejch sirén a dalších skuhravejch pazvuků, to má člověk pocit, že je v tý díře taky. Několik hororově velmi kvalitních nápadů (brutální roztlučení hlavy, nohy trčící ze země), rozvíjení příběhu s pomocí hádanek nebo starejch latinskejch textů o pekle (krajně znepokojivej nápis na chodbě se vstupem do pekla). Není to nablblý, postavy jsou sympatický, příběh v rámci možností jasnej nadprůměr, vytkla bych snad takovou trochu překombinovanost onoho "zla" v podzemí, ale to nebylo rozhodně na úkor napětí nebo strachu. Jo, a ještě - NESNÁŠÍM ruční kameru, leč tohle bylo víc než snesitelně natočeno, chválím zlepšovák v podobě kamer na čelovkách, to nejen poskytuje možnost různejch POV, ale taky odpadá nejtrapnější znak hororů s ruční kamerou - tedy právě ruční kamera a natáčení i ve chvílích, kdy by normální člověk dávno vzal nohy na ramena. Za poslední dobou nejlepší hororovej přírůstek. Sledujte zásadně v noci!(27.12.2014)

  • MikeCool
    **

    S found footage horory se v poslední době roztrhl pytel. Není se čemu divit, protože takovéto horůrky "s kamerou v ruce" umí děsit a dokáže diváka upoutat svojí autentičností a ještě k tomu nejsou relativně finančně náročné. Nicméně producenti by si měli uvědomit, že všeho moc škodí. Další z řad found footage hororů Pod zemí, je dalším tuctovým příkladem toho, že horory tohoto typu mají furt a tu samou pointu: "přežít", "utéct", "vyděsit". Ačkoliv FF horory miluji, tyto faktory mě začínají velice iritovat a v Pod zemí bylo takovýchto klišé přehršel. Je to rozhodně asi jeden z největších kýčů, který jsem kdy v kině navštívil. Představte si sci-fi závěr Grave Encounters 2 rozprostřený do celé stopáže filmu. Přesně takový je Pod zemí. Nehorázná přehlídka nesmyslných, nelogických a nepochopitelných prvků, za které by se měl režisér stydět. Nevím co mi vadilo více, jestli překažení snad každé atmosféricky děsivější scény nějakým úmorným dialogem nebo ta sci-fiction estráda plná do oka bijících kýčů. ___ (Cinestar, Hradec Králové)(1.10.2014)

  • Peytl
    ****

    Je třeba zvolit úhel pohledu, kterým budeme na peklo nahlížet a pochopitelně i zohlednit pevnost svého svěrače. Kupříkladu taková Dorota Máchalová by jistě raději pětkrát strhla Heřmánkovi váhu, než aby zažila pět minut v pařížském podzemí, opačně by se cítil hrdina pekla kulhánkovského, ten by tuto kanálovou exkurzi bral jako romantický výlet s partou kámošů, kdy má občas někdo smůlu. Já, jakožto znalec obou zmíněných pekel a bonusově též pekla werichovského, kdy Čupera, tedy převtělený svatý Pytlík, bojuje s démonem alkáčem, musím konstatovat, že peklo je zkrátka věc neuchopitelná a pro každého má diametrálně jiný význam, což je v pořádku, je třeba se něčeho bát. No, a já se bál, vskutku. Vlastně hned na začátku, kdy se parta vnořila do katakomb oblečena jak na motejly a s jednou čutorou, ale s třemi kilometry lana, po kterém se dostanete bez přírazu ze sto metrové studny rychleji, než výtahem do druhýho patra v paneláku v Novodvorské č.p.15. Co už... První půlhoďku jsem naprosto vážně myslel, že já vocas stáhnul jinej film. Horor? No, ani omylem. A když se konečníkově začalo dít to, proč se hrdinovi jako jsem já dostává záhadně prostěradlo do prdele, tak se už blížilo kvapem trošku nalblé finále, které to, chcát nechcát, malinko posralo. Ale co, při záplavě ultratupých krváčků to vůbec nebylo špatný, už vzhledem k tomu, že za tak evidentně nízký rozpočet by takovému Bredu Pičovi v cateringu nenamazali ani kedr s máslem.(15.12.2014)

  • Earl_23
    ***

    Po zhlédnutí As Above, So Below jsem si říkal, kdo by měl dostat nafackováno jako první: jestli režisér nebo scénárista. Pak jsem zjistil, že jde o jednu osobu, takže by to bylo jednodušší... Film by býval mohl být naprosto úžasný, nebýt zahozeného scénáře. První polovina je naprosto slabá, zatímco druhá je skvělá, ale trestuhodně nevyužitá. Od vstupu pekelnou bránou šlo z filmu udělat horor roku, ale tvůrci si vybrali cestu dějovou linkou kamene mudrců, což byla vážně chyba... myslím, že někdo měl problém s pochopením celé pointy. To se mě sice netýká a kupodivu jsem kvitoval i konec, ale prostě z toho šlo vytřískat mnohem více. A režie? Nebýt atmosféry katakomb, tak by filmu chyběla temná atmosféra úplně. Postavy jakoby nereagovaly na zvláštní podněty a lekačky jsou naprosto zřejmé... jaká to škoda. Snímku by spíše slušel pořádný psychologický horor. Přesto jsem se bál (i když závěrečná pasáž a lá Doom mě spíše pobavila) a přes všechnu kritiku musím dát pěkné tři hvězdičky, protože Pod zemí je opravdu zajímavé. A jedna věc se Dowlemu musí nechat. Jestli jsem si doteď myslel, že mám lehkou klaustrofobii, tak po zhlédnutí tohohle filmu jí mám pravděpodobně už středně těžkou.(5.1.2015)

  • - Režisér John Erick Dowdle a scenárista Drew Dowdle se při castingu na roli Scarlett pohádali, protože měl každý z nich vytipovanou "dokonalou Scarlett". Po chvíli zjistili, že myslí oba tu stejnou osobu a to Perditu Weeks, která nakonec Scarlett skutečně ztvárnila. (Zdroj: film o filmu) (tejna)

  • - Film nebol vopred premietaný kritikom. (Stefan Deryck)

  • - V závěrečné scéně, kdy je "vytlačován" kanál, je vidět padající prach, což popírá gravitační zákon "nad zemí". (sQelle)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace