Reklama

Reklama

Pod zemí

  • USA As Above, So Below (více)

Vydali se do míst, kam živí nepatří. V pařížských katakombách se ukrývá zcela neznámý prostor, lákající mnoho průzkumníků a badatelů ze všech koutů světa. Vstoupit lze zdarma, ale nakonec můžete zaplatit i cenu nejvyšší. Scarlett Marlowe (Perdita Weeks) studuje na univerzitě obor Městská archeologie a Paříž je pro ni z tohoto pohledu pravý ráj. V podzemí se tu vinou stovky kilometrů chodeb, v nichž je vepsaná historie města. Při studiu starých map narazí na záznamy o tajemné podzemní místnosti, kterou se rozhodne najít a prozkoumat. Své nadšení a odhodlání nakonec přenese i na partu speleologů a dobrodruhů. Přemluví je, aby ji do „dolní" Paříže doprovodili. Hned na začátku cesty míjejí nápis s varováním, že vstupují do říše mrtvých, bohužel ho ještě neberou vážně. O pár hodin později už ale všichni na vlastní kůži poznají, že se smrtí není radno si zahrávat, protože vás taková hra může stát i život. Na výpravě krvavou pařížskou historií je začnou pronásledovat jejich vlastní tragické prožitky a traumata, která jsou v těchto ponurých místech až příliš reálná. Vrátit se nemohou, cesta zpět je zatarasená, a pokud si chtějí uchovat alespoň teoretickou naději na přežití, musí postupovat labyrintem chodeb a tunelů níž a níž, do míst, kde na ně čekají výjevy mnohem děsivější než ty, které zůstaly za jejich zády. Jenže kam hlouběji lze dojít z podsvětí? Ano, tušíte správně... (CinemArt)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (553)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Dost naivní horor, který se mi ale stejně líbil. Hrdinka tam řeší archaické rébusy, jako by se nechumelilo a celé to pátrání působí hrozně lacině. Vadila mi řada nesmyslů a nejvíc mě nasralo to hořící auto. Na druhou stranu se musí nechat, že to má atmosféru a forma strašení je starosvětsky surreálná, kombinovaná s klaustrofobií nejvyššího stupně. Být tam s nima, tak se poseru a začnu mlátit hlavou do zdi, abych co nejdřív umřel. O to víc jsem obdivoval sympaticky odhodlanou hlavní hrdinku, která fakt neztrácí hlavu. Nejvíc mě nadchly scény s tajemnou okatou dívkou. Úplně z nich vyzařovalo, že je zde cosi shnilého, do čeho není radno rýpat. 70% ()

Fr 

všechny recenze uživatele

VZDEJ SE VEŠKERÝCH NADĚJÍ, TY, KTERÝ SEM VSTOUPÍŠ … /// Jeskynní found footage polodokument o hledání kamene mudrců. Holčičí Indiana Jones či Robert Langdon (nebo voba) udivuje znalostma, její kámoš dedukcí, a kdyby tvůrci dali do kupy aspoň 10% jejich schopností, mohlo bejt úvodních šedesát minut stejně zajímavejch jako závěrečnejch třicet. Nedali (tvůrci do kupy). A tak sledujeme Motýla (přezdívka), jak se svým osvědčeným týmem, ne z dobrý vůle, ale s vidinou bohatství, doprovází Scarlett do podzemí. Minikamery maj i na prdeli, takže můžem?.. Nějakej dement řeší, že tam jsou krysy, jinej neproleze dírou a postupně jsou všichni na něco nasraný (jako já). Je to hodně o zvuku (a ruční kameře – překvapivě). Taky alchymii, mytologii a hádankách. Ale velkej vodvaz to tu první hodinu fakt není. Pak se to zlepšuje, páč se začíná umírat a taky (což je důležitý!) strašit. Dobrodruzi maj vyvalený voči, tisknou se k sobě čelovkama a i já mám vobčas pěknou husinu, páč se jim povedlo vylekat někoho jinýho než sebe. Takže výslednej dojem není tak špatnej, jak to dlouho vypadalo. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nevím, kde potkat mrtvýho fotra (bráchu, ségru…). 2.) Dostal jsem kameru a víkend v Paříži a stará furt mudruje něco vo nějakým šutrovi 3.) Thx za titule ,,mark82“. /// PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()

Reklama

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Robert Langdon v sukni pátrá v indianajonesovském stylu v pařížských katakombách po tajemné komnatě s kamenem mudrců. Na rovinu - ačkoli v sobě As Above, So Below míchá přesně ty motivy (podzemí, stará tajemství, démoni, mystika, historie), které mě baví, výsledek příliš přesvědčivý není a John Erick Dowdle své Poughkeepsie Tapes stále nepřekonal. Může za to hlavně scénář, který je opravdu strašně slabý. Postavy jsou apatické, vůbec adekvátně nereagují na ty srance, které se jim po cestě přihodí. Něco se stane - "musíme pokračovat dál" - stane se ještě něco horšího - "musíme pokračovat dál" - něco se stane - "jejda, zabilo nám to kamaráda, brek brek, no ale neva, musíme jít dál". A takhle to jde v podstatě celou dobu. Plus kopa nedořečeností, samoúčelně tajuplných zbytečností či nesmyslů k tomu (Kdo vlastě byl ten mysteriózně zmiznuvší týpek, který je při turistické prohlídce odkázal na Papillona? Ta mysteriózní dívčina odcházející z klubu měla jiný účel, než pak v podzemí spolu s dalšími divnými lidmi divně zpívat?) Někdy to vyloženě bije do očí - proč třeba ten fejkovej kouzelnej kámen poprvý, když uzdravovali zranění té holce, fungoval? Dávný alchymista musel provést asi takovýhle myšlenkový pochod: "tak já vyrobim beta verzi kamene mudrců, takovou jednorázovou, kdyby chtěl nálezce zjistit, jestli funguje. Tak ho pěkně převezu a až potom když chudák zloděj vyleze na povrch, tak zjistí, že si přinesl jen bezcenné šméčko, muhaha". Jednotlivé strašidelné výjevy jsou ale zrealizovány docela funkčně, tempo je vysoké, takže nuda nehrozí a člověka to těch 90 minut celkem baví (řešení rébusů naopak skoro vždycky působí až příliš uspěchaně). Celkově není film ničím víc než pouhým řetězením tu slabších, tu silnějších hororových atrakcí, kdy jediný lehce ambicióznější motiv se smýváním svých hříchů je osekaný až na kost a zcela nefunkční, protože chybí pouto k postavám. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby USA $21,321,100 Tržby Celosvetovo $40,235,114Tržby za predaj Blu-ray v USA //počet predaných kusov Tržby za predaj DVD v USA //počet predaných kusov ║ v štýle podobných dokumentárne ladených horrorovm neprichádza žiadna výnimka a zas sa len bezhlavo uteká chodbami, cestami necestami, tunelmi, kosťovými zásypmi,... nuž dnešná rutina, účel horroru je už asi načisto stratení /40%/ ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Už název „Jak nahoře, tak dole“ ve mně vyvolal dost nepříjemné pocity a nutil mě, kdo ví proč, představovat si otylou, uhrovitou padesátku s huňatým, srostlým brežněvovským obočím. Dál jsem to v rámci zachování psychické rovnováhy raději nedomýšlel. Ani anotace, že jde o hledání kamene mudrců mě nenechávala klidným, a tak jsem zpočátku jen vyděšeně a skepticky očekával, kdy na tu nesympatickou archeovložku v tom podzemí vybafne císařův pekař, a ne-li ještě hůř – Hery Potrat. Nevybafli! Bubali v tom výhradně psychotičtí duchové a gotická monstra jako vystřižená z Danteho nočních můr. No, povím vám, náramně jsem u této tísnivě klaustrofobické a poměrně vkusně domyšlené langdoniády na téma „Jak jsem cestou do Austrálie potkal Satana“ vyleštil a nic tak výživného jsem už drahnou dobu neviděl. A to nesnáším ruční kameru! ()

Galerie (14)

Zajímavosti (8)

  • Herec Ben Feldman v skutočnom živote trpí klaustrofóbiou, preto musel častejšie využívať prestávky pri natáčaní. (Stefan Deryck)
  • Režisér John Erick Dowdle a scenárista Drew Dowdle se při castingu na roli Scarlett pohádali, protože měl každý z nich vytipovanou "dokonalou Scarlett". Po chvíli zjistili, že myslí oba tu stejnou osobu a to Perditu Weeks, která nakonec Scarlett skutečně ztvárnila. (Zdroj: film o filmu) (tejna)
  • Natáčení probíhalo v pařížských katakombách a v kostele svatého Eustacha. Jedná se o první film, u něhož francouzská vláda svolila z natáčením v katakombách. (Terva)

Reklama

Reklama