Reklama

Reklama

Isabelle Huppert získala dve zo šestnástich nominácií na najvyššiu francúzsku filmovú cenu Cézar, z toho jednu za fantastický psychologický thriller Elle. V ňom sa život ľadovej kráľovnej Michèle, ktorá vedie prosperujúcu spoločnosť na výrobu videohier, obráti naruby, keď ju v jej luxusnej vile znásilní neznámy muž. Namiesto nahlásenia zločinu na polícii sa neochvejná Michèle vydá na vlastnú päsť vypátrať násilníka. V majstrovskom erotickom thrilleri Paula Verhoevena očakávajte sarkazmus, sociálnu kritiku, napätie a predovšetkým výkon Isabelle Huppert, ktorej bola úloha šitá na mieru. (HBO Max)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (229)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Neopodstatněně dlouhé (speciálně třetí čtvrtina je poněkud dýchavičná), ale jinak je to stará dobrá psychoperverzní na dusné erotické tenzi patologického vztahu a (nelaciné!) kontroverzi vystavěná ambivalentní "verhoevenovka" koketující hned s několika žánry, která tradičně pracuje se zdánlivě neslučitelnými tématy. Jakkoli to není pro každého, tak i přesto bych to všem doporučil. Když pro nic jiného, tak pro uhrančivý übervýkon Isabelle. Něco takového se vidí párkrát za dekádu; a to ještě kdo ví jestli. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

To byl film jasně šitý na míru pro Isabelle Ruppert. Ta tyhle role zvládá naprosto skvěle a tady rovněž perlila. Sice jsem plně nepochopila, že to nechala dojít tak daleko, ale budiž, odborník nejsem a scénárista věděl určitě proč to finále takhle vyhrotil. Celou dobu jsem totiž čekala, jak to dopadne, takže tam moc odboček ani nemohlo být. Takových tématicky laděných filmů vidím poměrně málo, takže další důvod pro. Rozhodně je ta čtyřka spíš Isabellina než za scénář, ale ve výsledku se to propojí stejně dohromady. ()

Reklama

Morholt 

všechny recenze uživatele

No tak tímhle jsem se vyloženě protrápil a ani Verhoevenovo jméno mě nepřesvědčilo, abych nepoužil rychloposuv. Upřímně řečeno nějak moc nechápu, o čem to vlastně bylo. Ženskou na hranici důchodového věku kdosi znásilní a ona pak řeší Bůh ví co. Možná jsem na to moc natvrdlej a nepochopil jsem, co tím chtěl básník říci, ale faktem zůstává, že jsem se neměl čeho chytit. Nad vodou film držela jen výborná Isabelle Huppert, ale vzhledem k tomu, že prakticky neslezla ze záběru, začala mi i ona postupem času lézt na nervy. Velké zklamání. 25% ()

Avalon820 

všechny recenze uživatele

Jak už bylo v komentářích zmíněno, inspiraci Hanekem prakticky nelze v tomto snímku nevidět a srovnání se tak lze jen těžko ubránit. Verhoeven se snažil onen Hanekemu typický (tj. pomalý, náročný a emočně vypjatý) styl pojmout více dynamicky, zřejmě ve snaze natočit film pro širší obecenstvo lépe stravitelný, ale ve výsledku se mu tato snaha spíše vymstila. Nečekejte několik málo dramatických scén dlouhou stopáží vygradovaných k erupci emocí – Elle přichází od prvních minut s kanonádou tragédií nastupujících jedna za druhou jako na běžícím páse a kostlivci skákajícími ze skříně jako králíci z klobouku. Nejen, že tento přístup rychle omrzí, ale především ztrácí svůj hlavní účel – emociálně diváka zdeptat. Takhle mě spíše deptá, že ve mně těch 130 minut znásilňování, umírání a dalších „veselých“ událostí vlastně nic moc nenechalo. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Elle alebo jednoducho: všetko je inak. Úvodná scéna - brutálne násilný atak na ženu, znásilňovanú a bitú v jej vlastnom dome, oáze pokoja a ochrany pred nepriateľským svetom vonku. Zdanlivo. Všetko je naoko. V najintímnejších priestoroch domova sa dejú často najohavnejšie veci. Temer identicky brutálna scéna znásilnenia sa udeje i cca o hodinu neskôr, tu však už ide o súčasť nevyslovenej dohody medzi protagonistami z úvodu. A sú aj iné prevrátené dojmy s realitou. Napríklad: Syn hlavnej hrdinky sa spočiatku zdá byť nespravodlivo súdený upätou a prísne pôsobiacou matkou. Onedlho to vyzerá inak. Syn je púhy slaboch, neschopný udržať si prácu a zároveň priznať zlyhanie v otázke otcovstva. Ženin zamestnanec, obľúbenec ktorý ju miluje a popri tom na jej prosbu hackuje počítače kolegov, sa ukáže byť ako hajzel, podlo ubližujúci objektu svojej nenaplnenej lásky - šéfke. Nevysvetlený ostáva vzťah hlavnej hrdinky s otcom z čias, keď ešte trávili chvíle voľna spolu. Je len jasné, že po smrti rodičov si uctí kyticou kvetov dovtedy kontroverzne prijímanú matku, ktorej sa vysmieva za vzťah s oveľa mladším milencom, zatiaľ čo otcovo miesto odpočinku prejde stoickým mlčaním. No a poom je tu krypto slušná rodinka od susedov - ona ultravzorná katolíčka, on bankový úradník. No všetko je inak. Posunuté. Veď aj kriminalista Bruno Schuman (Christian Berkel), zo seriálu Kriminalista vo filme vôbec nie je detektív, ale púhy milenec hlavnej hrdinky - a manžel jej najlepšej kamošky - aby nebolo všetko tak krištáľovo čisté. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (5)

  • Oficiální vyslanec francouzské kinematografie na 89th Academy Awards 2017. (Hal_Moore)

Související novinky

Paul Verhoeven točí lesbický thriller

Paul Verhoeven točí lesbický thriller

08.08.2018

Režisér Paul Verhoeven (RoboCop, Hvězdná pěchota) se do paměti filmových fandů nadosmrti zapsal jako autor kultovních pecek Total Recall s Arnoldem Schwarzeneggerem či erotického thrilleru Základní… (více)

74. Zlaté glóby - výsledky

74. Zlaté glóby - výsledky

09.01.2017

Bezkonkurenčním vítězem letošních Zlatých glóbů se stal muzikál La La Land. Asociace zahraničních novinářů v Hollywoodu film sedmkrát nominovala a sedmkrát ocenila. Nejlepší film - komedie nebo… (více)

TOP filmy 2016 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP filmy 2016 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2016

Výběr tří nejlepších filmů roku dle jednotlivých TOP uživatelů ČSFD.cz je každoročně oblíbeným čtením. Adepti měli za úkol vybrat tři pro ně nejlepší filmy, uvedené v roce 2016 do českých nebo… (více)

Reklama

Reklama