poster

Gerald's Game

Drama / Horor / Thriller

USA, 2017, 103 min

Režie:

Mike Flanagan

Předloha:

Stephen King (kniha)

Producenti:

Trevor Macy

Střih:

Mike Flanagan

Scénografie:

Patrick M. Sullivan Jr.

Kostýmy:

Lynette Meyer
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tryskomyš
    *****

    Tak tenhle fílm mě vážně dostal. Nejdřív jsem myslela, že mám film s Verou Farmigou. Vera nikde. Pak se to tvářilo opravdu jako erotický film, tak jsem se natěšila na nějaké to sado maso. A zase nic. Pak se z toho vyklubal psychologický thiller. Posléze horror. A nakonec kriminálka. Miluju takové filmy, které se neodehrávají jen na jednom místě. A které jsou překvapivé.(26.8.2018)

  • Jirka_Šč
    ****

    Většina tu dává tři hvězdičky, ale mě to nepřipadne tak zlé. Ani horor to není. Psycho s lidskými představami naopak ano. ■ Když člověk skončí připoutaný na posteli na místě, kde se nedovolá a společnost mu dělají představy, jeden pes živící se lidským masem a "Smrťák". Ano, retrospekce z minulosti doopravdy mohlo být míň, nenapadá mě ale, jak by bez toho bylo možné hlavní hrdinku plně pochopit. ■ Knihu Stephena Kinga jsem nečetl. ■ Za mě 72%. ■ P.S. SPOILER: Rozumím, proč následně (opakuji jestě jednou, SPOILER) naskočila do auta a jela. Věděla, že nemá mnoho času a toto bylo rychlejší, než telefonovat o pomoc a čekat, než se někdo sebere a přijede k ní. V reálu to i se štěstím bylo rychlejší.(6.1.2019)

  • Othello
    ***

    #metoo movie. Sojka mi pověděla, že tyto filmy budeme vídat teď poměrně často. Tak což o to, dějí se horší věci, námět koneckonců není zlý a zejména pokud vůbec nevíte, do čeho vstupujete ("Ježiš to bude celý vo tom, jak jí mučí na posteli a ona se snaží uniknout." "Ježiš tak vono to bude celý vo tom, jak se snaží dostat sama z tý postele." "Ježiš, vono to... jo takhle."), tak ten atypický vývoj celkem v sedačce udrží. Nicméně uslzená střední část, táhnoucí se zdánlivě do nekonečna, nevyvážené herecké výkony a fakt, že 80% filmu je prostříhávání mezi nějakými osmi záběry 103 minutovou stopáž neobhájí.(5.1.2018)

  • Remedy
    ***

    Kingovsky hutná psychologická šaráda, která je mistrovsky rozehraná, leč v paradoxně doslovném závěru nepřináší dostatečně plnokrevné vyústění. Flanagan je nejsilnější v prvních 45 minutách, kdy na velmi omezeném prostoru ukazuje vynikající práci s mizanscénou a napětím. Problém nastane v momentě, kdy se začnou míchat psychologické motivy s těmi mysteriózními, protože to chvílemi opravdu působí jako rozsypaný čaj. Nemluvě o flashbacích, které sice mají v ději své pevné místo, ale mnohdy působí zbytečně zdlouhavě. Jestli se někde mělo více stříhat, tak právě u flashbacků. Celkově ale solidní žánrová záležitost, která se na Netflxu rozhodně neztratí.(21.1.2020)

  • Matty
    ***

    První polovina je rozehrána nadějně. Jen dva dobře sehraní herci a pes (čili podobná sestava jako v Hoře mezi námi, která teď běží v kinech) v jednom pokoji, nepříjemná situace a pár objektů, které by ji potencionálně mohly vyřešit. Dostatek střihů a změn hlediska, aby neochabla naše pozornost, nejistota, co je skutečnost a co jen představa (v čemž film představuje sofistikovanější variaci torture porn – nejde jen o fyzickou bolest, ale také o zachování duševní příčetnosti). Zpřítomnění hrdinčiných myšlenkových pochodů je vyřešeno elegantněji než třeba ve 127 hodinách s patetickými flashbacky. Právě flashbacky, které se poprvé objevují cca po padesáti minutách, považuji za hlavní kámen úrazu. Dosud koncentrované vyprávění s přísně omezeným množstvím možností, jak ve hře pokračovat, ztrácí tah a zabředává do pseudopsychologického zdůvodňování toho, proč má Jessie pech na chlapy. Jde přitom o Kingovo oblíbené zneužívací klišé, s nímž pracuje třeba i v To a které je založené na dost sporném přesvědčení, že aby žena objevila svou vnitřní sílu, musí nejprve hrozně trpět. Po vystřihnutí flashbacků a velmi neobratně naroubovaného emancipačního dovětku by mohlo jít o svižné low-budgetové překvapení, které nemá potřebu komplikovat jednoduchý výchozí nápad zdlouhavým vysvětlováním. Chápu ale, že jde zároveň o servis Kingovým fanouškům, kteří tuhle sebedestruktivní věrnost předloze nejspíš ocení. 65%(8.10.2017)

  • - Ve scéně, kdy Jessie (Carla Gugino) sedí s otcem na posteli jako dítě, můžeme vidět, že nejdříve sedí oba na levé straně postele (Jessie má polštáře po levém boku). Když ale otec odejde z pokoje a Jessie si lehne na postel, tak je na pravé straně postele (polštáře má tentokrát po pravém boku). (Habansz)

  • - Gerald (Bruce Greenwood) oslovuje túlavého psa Cujo. Ide o odkaz na knihu Stephena Kinga s rovnomenným názvom. (Marceloo)