poster

Koyaanisqatsi

  • anglický

    Koyaanisqatsi: Life Out of Balance

  • slovenský

    Koyaanisqatsi

Dokumentární / Hudební

USA, 1982, 86 min

Režie:

Godfrey Reggio

Kamera:

Ron Fricke

Hudba:

Philip Glass
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kinej
    *****

    Díky za filmy jako je tento. Přijde mi to jako přímý předchůdce Baraky. Stejná temata, stejné kapitoly, stejný kameraman. Sice se jedná film pro masy nestravitelný, ale o to naléhavější. Jednou se film stane svědectvím o tom jak současné a předešlé generace znásilňují tuto plantetu, a kam až jsou ve své bezohlednosti schopni zajít,to už ale bude stejně pozdě.(27.11.2004)

  • Zbyisek
    *****

    Opravdu zajímavý umělecký počin. K filmu jsem přistupoval už s tím, že to bude zvláštní zážitek, věděl jsem dopředu, oč jde. Každý záběr jsem bral jako obraz v galerii. Stejně jako když procházím galerií a koukám na obrazy, jsem koukal i na Koyaanisqatsi. I přes výraznou hudbu to byl relaxační zážitek.(29.6.2008)

  • Madison
    ***

    Keďže je to prvá časť z trojdielnej série, mala by byť automaticky najlepšia, ale musím priznať, že pokrokovejšie spracovanie nasledujúcich častí sprevádzané nádhernou vizuálnosťou a oči trhajúcimi zábermi ma nadchlo podstatne viac. Všetky snímky spracúvajú podobný námet o nevyrovnanosti sveta, ľudskej tzv. genialite, ktorá mnohokrát prekračuje medze primeranosti a následne neuvedomele ničí všetko okolo seba v presvedčení, že vytvárame plnohodnotný svet. Umelecké spracovanie, ktoré určite prinúti zamyslieť sa nad samým sebou a rozhodnutiami, ktoré dennodenne uplatňujeme. Hudba Philipa Glassa je stiesňujúca a na nervy brnká s dokola opakujúcim sa motívom, čo môže zapríčiniť oprávnený nepokoj a duševnú nevyrovnanosť. Verím však, že o iný zámer ani nešlo a v tom prípade sa mu podaril majstrovský kúsok. Dokáže snáď ešte niekto okrem tohto hudobného mága vytvoriť tak sofistikovaný hudobný motív? Dokument, ktorý mi napriek relatívne krátkej minutáži natrvalo utkvel v pamäti.(25.4.2008)

  • Jara.Cimrman.jr
    *

    Jako hrdý majitel mimořádně vytříbeného kulturního nevkusu musím s tímto dílem vyjádřit takřka absolutní nespokojenost. Mimo protokol se sice přiznám, že plně rozumím nadšení filmových fajnšmekrů, ale pro mne jsou bezdějové snímky ztrátou času a ani umístění v TOP 300 ze mne nemůže učinit pokryteckého rozdavače hvězd. Zpomalené mraky, zrychlení lidé, stále opakované jednoduché hudební motivy ani ve své podstatě triviální poselství nejsou ničím, co by mohlo přemoci pocit z nudou usínajících očí. Na reprezentativním vzorku dvou běžných diváků, kterým jsem dal část tohoto dokumentu ochutnat, jsem se přesvědčil, že hodnocení 86% je způsobeno zejména tím, že obyčejní filmoví fandové by se na něco podobného nikdy nepodívali (a tudíž to ani nehodnotili).(29.10.2011)

  • JohnMiller
    ****

    Ide o zaujímavý "environmentálny" dokument, na svoju dobu, jedinečný s vynikajúcim mixom synthwave a klasickej hudby. Soundtrack udržoval moju pozornosť počas celej doby, čo sa však o samotnej snímke nedá povedať. Hoci je Koyaanisqatsi jedno obrovské posolstvo ktoré sa svojim obsahom musí dotknúť každého jedného obyvateľa našej planéty, prvá polovica mala veľmi pomalé tempo, dlhočizné zábery na objekty ma nefascinovali až tak ako by som očakával. Za to druhá polovica si napravila renomé. Vynikajúce timelapse zábery ma ohurovali až som takmer onemel. Lepšie zachytené zábery tohoto typu som doteraz ešte nikde inde nevidel, bravó.(4.1.2019)

  • - Patronem této části trilogie byl Francis Ford Coppola. (hot_spot)

  • - Jeden ze záběrů horských pásem měl být původně použit v Kubrickově Osvícení. (hot_spot)

  • - Spoiler: Poslední záběry na startující raketu a její následnou explozi vypadají, že se jedná o tutéž raketu. Ve skutečnosti jde o dvě různé rakety. Raketa, která na záběrech startuje, je nosná raketa Saturn 5 nesoucí misi Apollo 12 v roce 1962. Raketa, která exploduje, je nosná raketa Atlas Centaur, ve které nebyli příromni lidé. (Hvězdář)