Režie:
Ron HowardScénář:
David KoeppKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Tom Hanks, Felicity Jones, Omar Sy, Irrfan Khan, Sidse Babett Knudsen, Ben Foster, Ana Ularu, Paul Ritter, Fortunato Cerlino, Attila Árpa, Francesca Inaudi (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Ve snímku Inferno se známý symbololog (opět v podání Toma Hankse) pouští do pátrání po stopách, které souvisí se samotným Dantem. Když se Langdon probouzí se ztrátou paměti v italské nemocnici, spojí své síly se Siennou Brooksovou (Felicity Jones), doktorkou, do které Langdon vkládá naděje, že mu pomůže ztracené vzpomínky znovu získat. Společně se pouští do závodu s časem, který je provede napříč celou Evropou ve snaze zabránit smrtícímu globálnímu spiknutí. (Falcon)
(více)Videa (7)
Recenze (673)
Od filmu podle Dana Browna asi nejde nic moc zajímavého čekat, ale přece jen tentokrát divákům předkládá hezký výukový program o jisté osobě jménem Dante, kde žil, koho miloval, co namaloval - jako interaktivní průvodce dějinami a místy je film skvělý. Problém je, že se tam někdo pokusil vpašovat i cosi tak děsivého jako dějová linka. Ono vůbec se zorientovat v tom, o co komu jde a proč, je problém, ať má Langdon anamnézu nebo ne, a na konci to stejně nedá smysl. Tedy kromě toho, že by bylo podle některých fajn vyvraždit polovinu obyvatel Země, abychom se zas měli skvěle a eňo nuňo. Zajímavé, že hlavní a ve filmu mrtvý padouch chce zabíjet v Turecku, a ne třeba v Číně, kde by jeho virus měl asi daleko větší odbyt. Nu dobrá, ale i přes naprostou absenci logiky a charakteristik postav je zase důvod někde běhat, odněkud někam, prchat, chodit podzemními tunely, využívat ty nejnemožnější průchody, aby bylo jako na co koukat. Škoda, že nesehnali nějaké hezké herečky typu Audrey Tautou, na tyhle se moc libě nedívalo. ()
Skrz naskrz průjemný pokračování dvou lepších dílů, kde Tomík zase jednou letí zprasit ééé spasit svět, cestou necestou, polem nepolem řeší hádanky za vydatný pomoci sexy FelaceTy a k tomu jako bonus trpí částečnou ztrátou paměti. Jak už to v těchto snímkách bejvá, zase s ním chce někdo vyjebat a někdo naopak nastavuje...pomocnou ruku...aby s ním následně mohl vyjebat. Takže nic novýho pod sluncem nás nečeká, na knížku se to nečape ani omylem a film z hlavy vyšumí tak rychle, až je to záhadný (jako fakt, viděla jsem to včera a dnes pátrám v paměti jak to vlastně bylo) . Z vedlejších postav mě naprosto iritovala (tj slušně napsáno SRALA) ta policajtka s držkou buldoka, co vypadala, že má permanentně krámy a naopak mi sedl džentlmen co lidi krásně zabíjel zezadu nožem do krčku. Sice měl bulvy dvacet čísel před zbytkem obličeje a já dumala, jestli by si neměl povolit gumičku, ale jinak byl v cajku. Konec dopadne strašně nečekaně - Tomík zachrání svět - a já to už znova vidět nepotřebuju. ()
Jako zase je fajn, že film ušetří čas za sledování cestománie - Itále, protože tady to s Hanksem a spol v tý základní kostce dějiny - acrhitektura zmáknem taky, jsou tam nějaký výklady o peklu a různý rozlušťovačky co člověka časem začnou nudit, protože je to furt na jedno brdo. Zpočátku to mělo docela tempo i když teda Hanks pod Eastwoodem a Hanks pod Howardem to jsou dva úplně jiný Hanksové. Žádná další postava mě přes noc neutkvěla v paměti, takže z téhle pozice docela nuda. Co se mě líbilo bylo finále v chrámu, takový originálnější, akčnější a docela hezký na oko. Pokud jde o ucho, tak to dostalo asi nejlepší zážitek, ale Hans Zimmer je zkrátka dlouhodobě výbornej pečovatel o divákovi uši. ()
[ČSFD projekce] Symbololog Robert Langdon se opět připlete k zachraňování světa a tentokrát je to skutečně "Bondovka" jako vyšitá. Neskutečně komplikovaná zápletka motá hlavu divákům jako automatická pračka. Za sebe, diváka znalého knižní předlohy, musím přiznat, že mne film zklamal o něco méně než kniha. Nejspíše proto, že se od ní v mnohých (nejen) detailech lišil. Ani to však nezabránilo podivně zoufalým pocitům, které ve mně nakonec převládly. Asi jako zvětralý hamburger v Mekáči; bez chuti a bez zápachu. Předražený kus ho*na se značkou nejlepší kvality. Toporný Hanks už může s takovýmito výkony hrát jen omšelé mládence na důchodové hranici a nikoli okouzlující vědce, kterým fanynky (pokud si dokážete představit, že tito vůbec nějaké v reálném světě mají) padají k nohám. Hlavní hrdinka nedostala téměř žádný prostor, ve kterém by se divák seznámil s jejími životními problémy a tak zůstala takzvaná "wocogo?" otázka naprosto nezodpovězena. Vše bylo tak nějak rychle naplácané na sebe. No a ochmýřená šéfka WHO (což na plátně budilo velmi rozpačité pocity) Sidse Babett Knudsen byla smyslná jako Merkelová při svých projevech milosrdenství k uprchlíkům. Opravdu nešťastně zmršená záležitost, která jasně naznačuje, že filmům s Robertem Langdonem už pomalu odzvonilo a Dan Brown by jej měl při nejbližší příležitosti nechat v nějakém příštím bestselleru nějak hrdinsky popojít a ukončit tuto (hysterekto)sérii, neboť si nedokážu představit, jak moc na ho*no bude další pokračování, které se stárnoucí Tomáš Hanksů a Ron Howard pokusí roztřeseně nakrútit a přežít. 60% ()
Kdo četl knížku měl určitou výhodu, jelikož obraz od Danteho Inferno je v ní docela dobře rozebrán a popsán, tím pádem i čtenář dostane informaci o výjevech obrazu a s tím související děj. Film to ovšem švihne letem světem a tak je z toho pouho pouhá akční jízda, která, alespoň pro mojí personu postrádá šťávu a hlavně napětí a tajemno, jenž tento výjev nabízí. Ovšem kde není předloha, není ani pořádný film, a kniha od pana Browna rozhodně žádný zázrak není. Je mi trošku líto Hankse, jelikož si myslím, že si takovouto praštěnou postavu, která stihne otřes mozku, procestovat 3 země a ještě k tomu se úplně uzdravit během jediného dne, moc nezaslouží. Zkrátka do dnes pořádně netuším zda to Dan Brown myslí s dějem vážně a vytváří kriminálky, anebo akční nářezy. Stylizací totiž Langdon představuje spíše agenta 007, než reálného hrdinu. Kdo četl Ztracený Symbol už musí vědět do čeho bude chudák herec uvrtán v dalším díle a to mu osobně vůbec nezávidím. Opět parádní hudba páně Zimmera. ()
Galerie (88)
Zajímavosti (20)
- Počas nakrúcania vo Florencii produkcia poskytla dotáciu palácu Palazzo Vecchio. Táto dotácia poslúži na obnovenie miesta, kde je uložená skutočná posmrtná maska Danteho Alighieriho. (Zdroj: ITAfilm)
- Inferno (2016) je treťou filmovou adaptáciou, ale ide o štvrtú knihu.Vynechaná bola tretia s podtitulom "Stratený symbol". Podľa spisovateľa Dana Browna se filmárom nepodarilo prísť na to, ako urobiť záporáka dostatočne výrazným. Filmová série tiež stavia na medzinárodných trhoch a "Stratený symbol" je na USA príliš úzko zameraný. Preto sa rovno prešlo k Infernu, ktoré je zasadené do Talianska a Turecka, kde sa venuje globálnej hrozbe. Podľa Entertainment Weekly, román nebol dostatočne vhodný na sfilmovanie nakoľko jedným z vrcholov knihy je naháňačka, ktorá sa celá odohráva v temnote, čo sa na plátne ukazuje špatne. Režisér Ron Howard už v minulosti uviedol, že vzniklo niekoľko verzií scenára, ale žiadna nebola uspokojivá. (Paldiny)
- Pôvodne stanovilo štúdio Sony premiéru filmu na 18.12.2015, neskôr ju však kvôli silnej konkurencii v podobe Star Wars: The Force Awakens presunulo na 14.10.2016. Nakoniec, na začiatku roku 2016 sa premiéra posunula posledný krát a to o 2 týždne neskôr, na 28.10.2016. (beso74)
Reklama