Režie:
Ron HowardScénář:
David KoeppKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Tom Hanks, Felicity Jones, Omar Sy, Irrfan Khan, Sidse Babett Knudsen, Ben Foster, Ana Ularu, Paul Ritter, Fortunato Cerlino, Attila Árpa, Francesca Inaudi (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Ve snímku Inferno se známý symbololog (opět v podání Toma Hankse) pouští do pátrání po stopách, které souvisí se samotným Dantem. Když se Langdon probouzí se ztrátou paměti v italské nemocnici, spojí své síly se Siennou Brooksovou (Felicity Jones), doktorkou, do které Langdon vkládá naděje, že mu pomůže ztracené vzpomínky znovu získat. Společně se pouští do závodu s časem, který je provede napříč celou Evropou ve snaze zabránit smrtícímu globálnímu spiknutí. (Falcon)
(více)Videa (7)
Recenze (673)
Ať už to byla Šifra nebo Andělé a démoni, tak pokaždé se jednalo o dobrodružné filmy, u kterých jsem měl pocit, že respektují původní knižní předlohu. Inferno si s ní ale ledatak vytírá prdel a vůbec nechápu, jak je možný, že to Ron Howard mohl dopustit. Vždyť ty předchozí filmy tu myšlenku knihy v podstatě dodržely. Tady nejenom, že jí nedodržely, ještě jí v podstatě celou obrátily tak, aby se to hodilo samotnému filmu. A mrzí mě to, opravdu hodně mě to mrzí. Felicity Jones tu totiž má naprosto skvělou postavu. A možná, že to vnímám i proto, že jsem si jí jako herečku prostě oblíbil. Jako celek ale nemůžu jinak, než si stěžovat. Inferno není dobrý film. A stejně tak by byl vysloveně průměrný, když bych neznal předlohu. Střih mi vadil. Vadilo mi to, že kostra příběhu je v podstatě stejná jako u předchozích filmů a absolutně jsem nepochopil, proč se film odkazuje na Danteho Božskou komedii, když to na hlavní myšlenku nemá, dle filmu, vůbec žádný vliv. A jestli jo, tak hodně okrajový. Osobně si tedy myslím, že Inferno je nejhůř zfilmovaná kniha, kterou jsem kdy viděl. A o to horší to je, když vidím, kdo všechno za tímto filmem stojí. ()
I ti pomalejší již tuší, že rámec je daný. Tomík se zaplete s nějakou církví, protože co už může být tajemnější, než vydrolení demagogičtí tajnůstkáři s patentem na věčnou pravdu, vyfasuje kundičku, aby bylo na co čumět a motá se po tom historickém městečku, které pisálkovi z fondu podpory turistiky poskytlo nejlepší rauty a rozkuřovačky. A protože to již víme, není proč být znechucen, když se tak děje, že? Poslední díl je asi nejkřečovitější, neb se čerstvoučká frnda v půlce mění za dost odřený model a Tomovi to i jinak moc nemyslí. No - ale těch UNESCOvesnic zase prolezou více, takže... furt je čím se inspirovat. ()
Nakoľko tohto roku vstupovalo do kina "Inferno" rozhodol som sa ešte v júli pozrieť si opäť dva predchádzajúce filmy. A musím povedať, že The Da Vinci Code je podľa mňa vo filme neskutočná a dlhá nuda. Angels & Demons sa podľa mňa celkom drží, ale najmä vďaka tomu, že je to dynamickejšie, akčnejšie a menej sa vo filme vysvetľuje. A dúfal som, že v tomto filme budem môcť byť spokojný aspoň tak ako pri "Angels & Demons." A hoci nemôžem povedať, že by som z filmu ostal nadšený, tak spokojný celkovo nakoniec som. Tom Hanks je skvelý herec a minimálne on v role Roberta Langdona je opäť skvelý. A vizuálne sa je v tomto filme určite stále na čo dívať. Veľa kostolov, bazilík a podobných budov, ktoré určite stojí za to vidieť. A ani ostatní herci nie sú špatní. Ben Foster, Omar Sy, Felicity Jones... a podobne. Takže čo sa hereckých výkonov týka, som celkom spokojný. Problémom filmu sú ale v prvom rade Dan-Brownizmy. Neviete čo tým myslím? Poďme si ich vymenovať - a) V úvode filmu niekto dôležitý umrie. b) Osoba, ktorú považujeme za hlavného zloducha je menší zloduch, ktorý nechce spôsobiť katastrofu, ktorú sa R. Langdon snaží zastaviť. c) Hlavný zloduch je niekto, kto sa tvári ako kladný hrdina. d) R. Langdon na konci získa niečo, čo je pre neho veľmi dôležité. e) R. Langdon bude spolupracovať s mladou ženou. A takto by sme mohli pokračovať. Toto sú ale také najvýraznejšie, ktoré vidíme okamžite. Na druhú stranu je ale treba povedať, že jeden twist ma celkom prekvapil. Ale nebudem spoilovať dej. Druhý problém filmu je pre mňa fakt, že Zobristov plán je vo filme dosť nedomyslený. Prečo tvrdil, že vírus zabije správnych ľudí? Ako vedel, že to skutočne zabije len polovicu ľudstva? Nemohlo sa niečo vymknúť spod kontroly? Mal vôbec záložný plán, alebo to poňal fakt štýlom - "Hop alebo trop?" To sú otázky, na ktoré nedostaneme odpoveď. Aby som však ešte jedno pochválil, tak spomeniem halucinogénne vízie R. Langdona. Tie sú veľmi zaujímavé. Celkovo ma ten film bavil viac ako "The Da Vinci Code" ale mojim obľúbeným filmom asi stále ostáva "Angels & Demons." Uvidíme, čo nám prinesie roku 2018 The Lost Symbol Hodnotenie: B- ()
Ďalší z filmov, ktorý si (podľa anotácie aj podľa rečí hlavných hrdinov) zamieňa protichodné pojmy „zachrániť svet“ a „zachrániť ľudstvo“. Pretože zachrániť ľudstvo znamená zničiť svet, a tu sa zachraňuje ľudstvo. Svojim spôsobom bol Bertrand Zobrist fascinujúci, hoci jeho finálne riešenie nepovažujem za akceptovateľné (aspoň vo filmovej podobe nie - v knižnej to bolo inak). Jeho prvšie, menej radikálne návrhy sa spomenú len okrajovo a zapadnú v deji. Vo výsledku je to len také strašenie depopulačnou agendou, ktorá v skutočnosti neexistuje. ()
Dvě hvězdy a to jen s odřenýma ušima. Infernu musím přiznat, že vypadá dobře - Langdonovy halucinace na začátku filmu jsem docela efektní a lokace v překrásné Florencii hodně pomáhá. Ještě co je to platné, když celý příběh je hrozně upocený a všechno, co se děje, je hrozně nucené? V jedné chvíli se dozvíte, že převážná část toho, co jste dosud viděli, byla jen součást většího (bizarního) plánu - a můžete jen hroutit hlavou, jak to vůbec nedává smysl. Padouši se tu chovají jako banda fanatiků s lobotomií (absolutně si nedokáže pořádně obhájit, co dělají). Kladní hrdinové jsou zase hrozně nudní. A do toho máte agenty Světové zdravotnické organizace, kteří se evidentně mohou rovnat americkým speciálním jednotkám! Je to odfláknuté, je to nelogické, je to hloupé. A přitom by to hrozně rádo bylo špičkovým mysteriozním thrillerem. To tedy ani náhodou. 40 % PS: Ještě upozorním na to, jak je film zbabělý v tom, že ani pořádně tematicky neuchopí nahozené téma "buď zabiješ polovinu lidstva teď - a nebo celé lidstvo vymře za pár desítek let". Očividně je to jenom lákadlo do trailerů, protože tvůrci od tohoto filozofického oříšku pěkně rychle vycouvají. ()
Galerie (88)
Zajímavosti (20)
- K nakrúteniu znepokojivého Zobristoveho YouTube videa o tom, že preľudnenie povedie k vyhynutiu ľudstva, pomohol Ronovi Howardovi filozof a futurista Jason Silva. (Zdroj: ITAfilm)
- V 5. minutě při pádu prezentéra z věže filmaři nakombinovali několik záběrů/lokací dohromady. Věž je Badia Fiorentina, ze které je krásně vidět baziliku Svatého kříže (Santa Croce), což je v záběrech použito, ale nedá se z ní nikam přímo spadnout. Náměstíčko, kam padá, je Piazza della Signoria, ale to je úplně obráceným směrem než zmiňovaná bazilika. (cerdax2)
- Celosvětová premiéra proběhla 8. října 2016 ve Florencii. (Varan)
Reklama