Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Švédsky film o pátraní po páchateľovi poštovej lúpeže. (oficiální text distributora)

Recenze (15)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Víte, co si myslím o sólových kusech v policejní práci. Nesnáším samorosty. Takoví komiksoví hrdinové jsou už dávno pryč!“ A co když ne? A proč by jimi nemohli být dva podceňovaní policisté z mravnostního oddělení? Už úvodní přepadení pošty a následná honička má dobrou dynamiku. Tempo i akce pak sice poleví, ale zase se divák dočká poctivě vystavěné kriminálky s obtížně vypátratelným, tajemným pachatelem. A ani po zjištění jeho totožnosti film zdaleka nekončí, protože vše sahá poněkud výše…Bavil jsem se. Sehranou dvojkou, házenými klacky pod nohy vyšetřovatelů i tou atmosférou švédských osmdesátek, která na člověka dýchá snad z každého záběru. Sem tam dokonce dojde i na nějaký ten lehký humor. Ostatně, darované vodítko ještě nemusí nutně znamenat přítomnost psa, že…Konec je pořádně hořký, ale o to realističtěji ve výsledku vyznívá. Osobně to vidím na slušné 4*. „Tak už víme, na čem jsme. Hledáme mladého muže s velikostí bot 43, který možná bude za tři dny smrkat. Výtečně, pánové, výtečně.“ ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Perfektní film se skvělou atmosférou, hudba temná jak z vylíhnutí Terminátora, ulice Stockholmu jsou holt nebezpečné místo k životu. Trochu to připomínalo Muže na střeše, i když tady jde o něco jiného. Pátrací tým Sven a Tomas jsou výborně sehranou dvojkou, v čemž diváka utvrdí i lahodný dabing pánů Postránecký a Jandák. Na úlisného šéfa (a ještě k tomu jiného oddělení) přesně pasuje Větrovec. Ale tenhle film se vyplatí i sledovat, ne jen poslouchat. Ten mix prvků tragi a komických je moc hezky dávkován, ačkoliv ke skutečné akci (mimochodem moc pěkně natočený útěk pachatele) dojde hned ze začátku, nudit se nebudeme. Jeden z filmů, na které se nezapomíná. No a ta kritika McDonalda a jeho hambáčů, toť lahoda pro socialistické uši. P.S. Běželo to na LFŠ v dabingu? Asi těžko, že. ()

Reklama

Carthorias 

všechny recenze uživatele

LFŠ 43 (Film 21): Totálně nesympatická, neschopná (dá si někdo krevety?) a naivní dvojice detektivů se pouští do vyšetřování vyloupení banky. Zlosyn je samozřejmě nepolapitelný, protože korupce, a tak na vše doplatí "muži z lidu". Nejvíc mě pak dojímal jednodušší z hlavní dvojice hrdinů, který protestuje proti zlému globalizačnímu řetězci McDonald's, protože chce podporovat švédské podniky, a tak si kupuje hnusný kebaby od Pakistánců na rohu. Nevím jestli jsou ti Švédi takoví masochisti, nebo je jejich systém sociálního státu nějaký velký vtip. Bojím se, že se nakonec nikdo smát nebude. P.S. Jako kriminálka je to průměr ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Solídna severská detektívka s niekoľkými akčnými scénami a škaredými členmi štokholmského policajného zboru. Takého šéfa ste ešte nikde nikdy nevideli, lepšie vyzerajú aj vyšetrovatelia v Malom Pitavalovi. Dej síce odsýpa a končí dosť prekvapivo, avšak tie náhody som tvorcom nezožral. Hľadáte konkrétneho človeka na základe dvoch indícií a onedlho ho uvidíte z auta cestou po uliciach mesta, podobne je to aj s autom s falošnou poznávacou značkou. Ako oddychovka so zimnou atmosférou švédskej metropoly ale Muž z Mallorky funguje. Ako odsúdenie korupciou prelezených policajných a politických špičkách síce tiež, ale to bol čisto iba odkaz dobovým domácim divákom. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

mam rad filmy, kde sa prepadavaju banky  a la  Break Point 1991. Tuna navyse kdesi vo Svedsku bola prepadnuta posta. Jo, vinnik bol znamy, aj tak ho nechytili. Film ale dobre zobrazuje svedsku realitu - urady su pomale a tazkopadne, spotrebuvaju dlhodobo viac nez vytvoria a maju nizku efektivitu. Vo filmoch som si zvykol na londynska ulice, tu som k spokojnosti dostal ulice Stockholmu   : 77 % ()

Zajímavosti (3)

  • Film lze chápat jako jakési volné pokračování Widerbergova prvního, velmi úspěšného pokusu o kriminálku Muž na střeše z roku 1976. A to i přes to, že oba filmy dělí osm let a byly natočeny podle odlišných předloh a za zcela jiných podmínek. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Režisér Bo Widerberg pracoval s téměř totožným realizačním týmem jako na filmu Muž na střeše (1976). Identičtí jsou i herci v hlavních rolích, s výjimkou Carla-Gustafa Lindstedta, který měl původně ztvárnit Dahlgrena, ale po třech natáčecích dnech byl přeobsazen Ernstem Güntherem kvůli zdravotní indispozici. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Sven Wollter a Tomas von Brömssen, kteří se chopili ústředních úloh jediných spravedlivých policistů v celém Stockholmu, v té době zažívali vrchol své popularity. Uvádí se, že kvůli jejich plnému vytížení v divadle se mohl film natáčet pouze v pondělky. (Zdroj: Letní filmová škola)

Reklama

Reklama