Režie:
John BadhamScénář:
Norman WexlerKamera:
Ralf D. BodeHrají:
John Travolta, Karen Lynn Gorney, Barry Miller, Joseph Cali, Paul Pape, Donna Pescow, Julie Bovasso, Martin Shakar, Sam Coppola, Nina Hansen, Lisa Peluso (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Devatenáctiletý brooklynský rodák Tony Manero (John Travolta) žije pro sobotní noci na místní diskotéce, kde se díky svým stylovým tanečním kreacím stává králem klubu. Mimo něj však jeho život není tak růžový. Doma se Tony neustále hádá s otcem a musí soutěžit se svým bratrem, který se stal knězem a rodina o něm má poněkud zidealizované mínění. Uspokojení mu nepřináší ani jeho práce v obchůdku s barvami. Všechno se ale změní, když na diskotéce zahlédne Stephanii Manganovou (Karen Lynn Gorneyová) a začne s ní trénovat na taneční soutěž. Stephanie sní o světě za hranicemi Brooklynu a její plány odstěhovat se za most na Manhattan navždy změní Tonymu život. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (321)
Horúčka funguje aj po 35 rokoch. Je to zázrak, ale je to tak. Nebol som pri jej sledovaní ovplyvnený žiadnymi vonkajšími vplyvmi okolia, ktoré by ma tlačilo k tomuto filmu, pretože je fenoménom doby. Nežijem totižto v 70tych rokoch. Takže môžem s kľudným svedomím prehlásiť, že film z tohto hľadiska objektívne funguje. Či je to prázdna komercia, alebo skvelo zahraný odpočinkový muzikál, záleží na vkuse diváka. Ja toto disko obdobie z duše neznášam a napriek tomu som sa bavil. Takže len zopakujem, že film funguje. ()
Frčeli Bee Gees, vystřelovací nože a afro-účesy. Travolta byl mladej, ošklivej a hubenej. Ostatní zcela nevýrazní a po pěti minutách od filmu si nepamatuju ani jejich jména, ani obličeje. Jinak ovšem s tímhle snímkem na rozdíl od Pomády problém nemám. Až na ten dost bídný dabing made in Česká televize (Jan Dolanský atd.). ()
On uměl tančit, pozdější Pulp Fiction proti tomu nebylo nic. Je až zvláštní ho vidět štíhlého. Jeho role z dnešního hlediska působí trochu schizofrenně a sledovat mnohým asi způsobí maximální utrpení, ale v té macho době v USA v 70. letech se dá pochopit. A funguje jako pomník. Není to muzikál ani doopravdy taneční film, je to teen film z té doby. Pokud jste viděli videoklip Bee Gees k písni Stayin’ Alive, v podstatě film působí z dnešního hlediska podobně. A jo, slavná úvodní scéna s touto písní, kde vidíme dříve Travoltovy nohy než jeho samotného. Kam se hrabe náš ultralevný Discopříběh. Přijde mi až zajímavé, že pokračování, kterému jsem se snažil vyhýbat za každou cenu a jenž má na Rajčatech skoro opačné procentuální skóre, točil Sly(!). ()
Po zásahu elektrickým proudem mi travoltovské taneční kreace nečiní větších obtíží, ale zatím jsem nenašel partnerku, která by stačila mému tempu. Tony Manero takovou našel a v podmanivém rytmu největších hitů sboru kastrátů z Bee Gees se spolu zavlnili tak, že mne to celkem zaujalo, ale touhu provozovat taneční studio či klub to ve mně rozhodně nevzbudilo. ()
Když je film povrchní jak zákon káže, tak to samo o sobě nemusí hned znamenat špatný zážitek. Horečka sobotní noci však taky neměla žádné ambice na hlubokomyslný film, ale nic se nemá přehánět. Nejvíc to logicky odskákaly hlavní postavy, které nejsou ani sympatickými antihrdiny. John Travolta si v Pomádě zahrál jednoduše božího frajera, ale v tomhle paskvilu je z něj jenom frajer libovej, o kterého bych si neopřel ani kolo. Tolik iritující hlavní postavu jsem dlouho neviděl. Aspoň jsem se na jeho účet pěkně pobavil, obzvláště ve chvíli, kdy se na svého otce oboří, aby ho nemlátil, neboť mu rozcuchá jeho účes. Ke konci však těchto perel ubývá a už předem nastavené charaktery postav se ne a ne změnit. A tak sleduji tuto krajně nesympatickou šaškárnu, kde ženy jsou buď děvky, panny nebo krásné vyvolené, až do hořkého konce. Možná by se nějaká ta hvězdička našla pro tuhle nablýskanou povrchnost, ale to si ji radši schovám pro o mnoho přitažlivější a stylovější parodii ve filmu Starsky a Hutch. Tanec a muzika byla sice boží, ale žel hrála v podniku čtvrté cenové - dobře jí tak! ()
Galerie (72)
Zajímavosti (41)
- Film měl kvůli sexuálním scénám, vulgární mluvě a prezentaci drog stanovenou přístupnost R, tedy od 17 let. Aby film do kin přilákal více diváků, hlavně kvůli prodeji soundtracku, došlo na sestříhání problematických pěti minut, aby snímek získal klasifikaci RG, která představuje nutný doprovod rodičů. (Hans.)
- Konkurzu na roli Stephanie se zúčastnilo několik hereček. Mezi nimi třeba Carrie Fisher, Jessica Lange, Kathleen Quinlan nebo Amy Irving. Poslední jmenovaná se dostala až do finální rozhodovací fáze. (Terva)
- John Travolta kvůli své roli denně běhal dvě hodiny a tři hodiny tančil. Shodil devět kilogramů. (Terva)
Reklama