Reklama

Reklama

Hollywood v koncích

  • Česko Hollywood Ending (více)
Trailer

Obsahy(1)

Woody karikuje sám sebe - neurotického režiséra Vala Waxmana, na kterého padnou zlé časy. Jo, kdysi to byl pán režisér, ale od té doby se mnoho změnilo a Val teď může být vděčný za sebemenší druhořadý kšeftík v televizi. Manželky a milenky jsou na světě proto, aby svým drahým občas podaly pomocnou ruku. Val dostane od své exmanželky nabídku režírovat velkorozpočtový "mainstreamový film". Je to skvělé, ale katastrofy jsou tady zase od toho, aby nám znepříjemňovali život - Val dočasně oslepne následkem své chronické paranoi. Jde o velký balík peněz a tak skupinka jeho pěti kamarádů dělá vše pro to, aby se šéfproducent o režisérově slepotě nedozvěděl. Tahle Valova disfunkce na sebe ve filmu váže desítky skvělých gagů a situací, které nenechají Vaši bránici v klidu. Zrodila se velká groteska a Woody Allen byl zase u toho. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (154)

klukluka 

všechny recenze uživatele

Začátek byl slibnej, od záhadného oslepnutí už mě to ale moc nebavilo. Nicméně jsem se opět utvrdil v tom, že Woody Allen je ve filmové branži jen jeden a zcela po právu v ní patří do první ligy. Jeho smysl pro humor je naprosto jedinečný, schopnost ho zaznamenat z něj právem učinila kultovní postavu. Jistě to tak je i proto, že ty nej nej hlášky vkládával do úst sám sobě, pokud si zároveň ve svých filmech střihnul i hlavní roli. V Hollywoodu v koncích ale něco zbylo i na jeho filmového syna a Téa Leoni pravděpodobně také nebyla nikdy předtím, ani nikdy potom, ve své roli tak oduševnělá. Přitom jí to moc slušelo a na mě osobně působila v této poloze velmi přesvědčivě. Na začátku filmu jsem si pokládal otázku, jestli je možné, aby si držitel dvou oscarů za režii v Hollywoodu 10 let ani neškrtnul..? Měl Allenův hrdina v tomto směru nějaký svůj předobraz? Za případné tipy moc díky! Jinak to byl možná poslední (?) film, kde se mistr obsadil do hlavní role. Musím říct, že jeho novější počiny (byť jimi odborná kritika většinou opovrhuje), se mi ale líbily víc. Snad je to tím, že se při těchto filmech (Match Point, Vicky Cristina,...) mohl víc soustředit na režii..? V Hollywoodu v koncích mi tato složka připadala bezradná a zoufale nenápaditá. ()

Topco 

všechny recenze uživatele

Áno, občas musíme (psychosomaticky) oslepnúť, aby sme znova videli. Woody čoby neúspešný (a ako inak) neurotický filmový režisér sa lieči z rozvodu na pozadí filmovej produkcie Mesta, ktoré nikdy nespí. Veľmi fajn allenovský film o filme, ale trošku bez srdiečka. Inak zábavné, neraz som sa až nahlas zasmial. („Ľudia, ktorých chcem zabiť, mi ponúkajú prácu!“) ()

Reklama

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Prumerny Woodyho film, pro ktery hraje velke plus uz to, ze me narozdil od vetsiny jeho filmografie nijak nevytocil a dalo se na to v klidu koukat. Kvalitni herci (Tea Leoni je super), zajimavy namet produkce filmu a typicky priklad toho, ze i kdyz znamy reziser natoci totalni zhovadilost poslepu, lide mu to sezerou a budou to povazovat za umeni, pokud ne v Hollywoodu, tak minimalne ve Francii. "Sex is better than talk. Ask anybody in this bar. Talk is what you suffer through so you can get to sex." 5/10 ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Velmi oiginálny námet a scenár, výborné situačné gagy a predvídatelný dej. Určite jedna z najpríjemnejších a najvtipnejších Allenoviek súčasnosti. Už mi to dávno vyfučalo z pamäte, ale pri nejakej televíznej repríze si to určite rád zopakujem. Teraz som si uvedomil, že Allen má v tých svojích filmoch stále krásne ženy.....paradoxne, že... ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Ještě než vysmolil Woody Allen „modré filmy“, zrealizoval pokračování Stardust Memories. Zatímco v Stardust Memories tematizoval sebevědomého auteura, zde ukazuje stejného tvůrce v područí velkých producentských zvířat. Woody zkrátka cítil podobně jako Altman (Hráč) nebo Wilder (Sunset Blvd.) potřebu si drcnout do hollywoodského systému. Ale paroduje pouze development (přípravu) a postprodukci (distribuci) filmu, samotné natáčení podobně jako Truffaut v Americké noci nijak nekritizuje, protože pro každého režiséra je natáčení to nejlepší, a koneckonců jak říkával francouzský velikán: „Filmování je nadřazeno skutečnému životu, a dokonce výsledné kvalitě díla.“ Proto Woody těsně před natáčením oslepne a přesune film z roviny reflexe producentů do sebereflexe. ____ Woody Allen je vypravěčem vně fiktivní svět filmu, když píše scénář a režíruje, a zároveň uvnitř fiktivního světa, když vyprávění směruje k jiným postavám a k divákovi skrz vlastní postavu Waxmana. Perfektní vedení herců, nebo perfektně hrající herci? Nevím, ale dialogy jsou často o hádkách, dokazujíc neurotickou rozpolcenost Allena. A titulkové sekvence, kde jsou herci řazeni „in alfabetal order“, přestože je jasné, že Allen bude první, jen dosvědčují nedostatek oponentury z venčí. Dopřejte prosím někdo Woodymu místo neustálého pochlebování špetky asertivního zhodnocení. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (5)

  • Hned na začátku natáčení filmu Woody Allen vyhodil Haskella Wexlera, kterého sice považoval za úžasného kameramana, ale při natáčení zjistil, že je „infantilní a prudí jako malé dítě“. (raininface)
  • Postava čínského kameramana s nedokonalou angličtinou byla inspirovaná skutečnou postavou kameramana Zhao Feie, který s Allenem pracoval jako kameraman na filmu Darebáčci. (Witta)
  • Snímka otvárala filmový festival v Cannes v roku 2002. (U_S_O)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno