Reklama

Reklama

Top Gear: Patagonský speciál

(pořad)
  • Velká Británie Top Gear: Patagonia special
Dokumentární / Sportovní
Velká Británie, 2014, 120 min

Na počest motorů V8 vyráží trojice moderátorů pod vedením Jeremyho Clarksona v ojetých vozech s těmito motory napříč Argentinou do nejjižnějšího města světa - Ushuaiy. Čeká je 2400 km přes Andy až do Ohňové země... Dnes se ocitneme v Argentině ve městě Bariloche, kam přijíždí trojice moderátorů a vydává se na dlouhou cestu. Při té by rádi uctili mizející motory V8, proto použijí tři ojetiny právě s těmito motory. Jeremy přijíždí s nadčasovým Porsche 928 GT, Richard s poněkud přehnaným a jasně zeleným Fordem Mustang Mach1 a James překvapivě s rudým dvouturbovým Lotusem Esprit. Před jízdou si zkritizují vozy, poté míří do 210 km vzdáleného domu, kde se ukrýval Butch Cassidy. Užívají si krajinu, silnice a své vozy, čeká je ale nelehká cesta plná nástrah a problémů... (TV Prima)

(více)

Recenze (48)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Parádní přes tisíc kilometrů dlouhá jízda přes nejjižnější části Jižní Ameriky mně neskutečně bavila. A i když podařená trojka má za sebou skutečně obří štáb (což divák neplánovaně uvidí na konci) a i když ne všechny ,,nehody"" se staly opravdu náhle, klobouk dolů před tímto filmem, protože to natáčení muselo být náročné samo o sobě vzhledem k odlehlosti a náročnosti terénu. No a co s tím koncem? Jeremy je provokatér, to se ví. Nejednou naprdnul Frantíky i Němce a tak se dalo čekat, že v Argentině nebude vystupovat jako řádný turista... Ta SPZ byla provokace, o tom žádná, každopádně reakce byla fakt drsná a přímo úměrná temperamentu místních :-) ! Za mně je to samozřejmě za 5 rychlostí! * * * * * ()

kenkaku 

všechny recenze uživatele

TopGear mám moc rád, proto píšu hodně nerad, že toto byl snad nejslabší speciál co jsem viděl. Věřím, že za to může vyhoštění z Argentiny, které rozhodně nebylo na konci (když už měli natočeno :)). Osobně jsem přesvědčen, že mělo následovat (a bylo plánováno) mnohem víc zajímavějšího. Kdo zná Barmu, muže srovnat kolik procent děje se jelo a kolik stavělo most. Nicméně tady bylo třeba vytáhnout záběry a situace, které by normálně zůstaly na dně střižny. A díky tomu to tak také vypadá. Zlom (nastavované kaše) je cítit ve chvíli, kdy Jeremymu "zmizí" SPZ z auta (ona v jednom záběru jakože upadne sama, ale ti co čtou Jeremyho Twitter, tak vědí ;)). Tohle nebyl TG jaký znám... a může za to ta aféra (viz závěr) díky které bylo vše při zemi a upjaté. ()

Reklama

SHit4U 

všechny recenze uživatele

Když máte pověst buřičů a sejdou se dohromady až neuvěřitelné okolnosti, máte zaděláno na kvalitní lynč kdesi v Argentině, kde i policie zmůže totální hovno. Škoda, že to takhle skončilo, věřím, že i když celý nápad dílu nebyl originální a všechno už jsme viděli, že na konci si hoši vymysleli, něco co by nám vytřelo zrak a všichni bychom byli spokojení. Ale jelikož konec byl poznamenaný tupostí Argentinců, dostali jsme dva tempem rozvláčné díly, kde vám největší radost udělalo Jamesovo zranění. Nicméně jsem měl zase pocit, že sleduji díl, který nebyl tolik založený na pevně daném scénáři, což už se mi u Top Gearu dlouho nestalo! A po Americe máme další akční konec, takže tři hvězdičky a vztyčený prostředníček směrem k Panské 895/6, 110 00 Praha 1, kde má Argentina velvyslanectví. ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Tak, a je to tady. Dnes jsem byl svědky toho nejslabšího speciálu ze všech, který je ale ve výsledku stále velmi nadprůměrný. Nahranost situací už z toho není tak cítit (což je dobře), ale co je cítit, je to, že je tady zároveň i nějak méně vtipu (ale zábavné to rozhodně je). SKvělých scén je tu spousta - přejezd přes most tam a zpátky, přejezd přes řeku na náklaďácích, Clarkson hrající si na Butche (zejména u jeho rodného domu, kde jezdí autem kolem dokola), nebo Hammondovi věčné opravy. Naopak co působilo přehnaně, to bylo vylodění z trajektu, sice autentické, ale nepůsobilo to tak, jak nejspíš mělo. Ale ten konec, nečekaný pro všechny, nejvíc ukázal přechod mezi humorem (zhruba hodina a tři čtvrtě) a něčím hodně vážným, co není sranda (zhruba posledních dvacet minut). Vím, že za to ti šedivějící a stárnoucí pánové nemohou, ale i tohle přispělo k tomu, že je to nejslabší speciál. Mě to bavilo, ale mrzí mě, že musím dát jen čtyři, protože plný počet hvězd si tento speciál tentokrát opravdu nezaslouží a v porovnání například s Barmou nebo honbou za pramenem Nilu je to opravdu docela velký pokles, takže tomu dám 75%, neboť vtip tomu neschází, i když dochází. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

První část byla na 5*, druhá ale za mě slabší, možná na 3*, tudíž dávám střed a to 4*. Poté, co Mayovi jeho Lotus uletěl na mokré silnici, pobavila Clarksonova hláška "Ten teď určitě sedí ve vlastních výkalech." Také bavilo tankování Hammondova Mustangu, kdy si z něj jeho kolegové dělali legraci s muzikou a kopulačními pohyby. A samozřejmě, že zmiňování Butche Cassidyho velmi potěšilo. P.S. Porsche 928 GT byla moc hezká kára (měli jsme ji doma s bratrem jako model autíčka, tak snad i proto mě Patagonie tak bavila). ()

Galerie (2)

Zajímavosti (4)

  • Na konci Speciálu trojici moderátorů napadne, že by svůj speciál mohla natočit namísto Argentiny - kde jsou nechtění - v Austrálii. To se později skutečně stane ve 22. sérii seriálu Top Gear (od r. 1978). (P. J. D.)
  • V sedmém díle 22. série Top Gear (od r. 1978) James May při tréninku ralley zmíní, aby byl jeho instruktor opatrný, neboť má nepříjemné zranění zad. Tím myslí zranění způsobené právě v tomto speciálu. (P. J. D.)

Reklama

Reklama