Obsahy(2)
Na počest motorů V8 vyráží trojice moderátorů pod vedením Jeremyho Clarksona v ojetých vozech s těmito motory napříč Argentinou do nejjižnějšího města světa - Ushuaiy. Čeká je 2400 km přes Andy až do Ohňové země... Dnes se ocitneme v Argentině ve městě Bariloche, kam přijíždí trojice moderátorů a vydává se na dlouhou cestu. Při té by rádi uctili mizející motory V8, proto použijí tři ojetiny právě s těmito motory. Jeremy přijíždí s nadčasovým Porsche 928 GT, Richard s poněkud přehnaným a jasně zeleným Fordem Mustang Mach1 a James překvapivě s rudým dvouturbovým Lotusem Esprit. Před jízdou si zkritizují vozy, poté míří do 210 km vzdáleného domu, kde se ukrýval Butch Cassidy. Užívají si krajinu, silnice a své vozy, čeká je ale nelehká cesta plná nástrah a problémů... (TV Prima)
(více)Recenze (49)
První část byla na 5*, druhá ale za mě slabší, možná na 3*, tudíž dávám střed a to 4*. Poté, co Mayovi jeho Lotus uletěl na mokré silnici, pobavila Clarksonova hláška "Ten teď určitě sedí ve vlastních výkalech." Také bavilo tankování Hammondova Mustangu, kdy si z něj jeho kolegové dělali legraci s muzikou a kopulačními pohyby. A samozřejmě, že zmiňování Butche Cassidyho velmi potěšilo. P.S. Porsche 928 GT byla moc hezká kára (měli jsme ji doma s bratrem jako model autíčka, tak snad i proto mě Patagonie tak bavila). ()
Spoilery! Krásná bomba mezi oči všem kritikům, kterým se nelíbí, jak hrozně je tento pořad umělý a neautentický. Závěr byla jedna velká napínavá jízda, kde možná nešlo přímo o život, ale rozhodně šlo minimálně o zdraví, kde kluci ujížděl argentinskému lidu lačnícímu po krvi. Výběr vozů vskutku zajímavý. Na samotný vrchol speciálů bych ovšem tento díl rozhodně neřadil. Přesto rozhodně příjemné pokoukáníčko. Když je tato trojice pohromadě, tak je snad zhola nemožné, aby se divák alespoň trochu nebavil. [75 %] ()
"Ty jsi mi připojil brzdu na klaksón? - Ano, jistě." Je k jízdě po štěrku, horách, bažinách a sněhu lepší Porsche 928 GT, Lotus Esprit nabo Ford Mustang? Odpověď asi nikoho nepřekvapí - je to Citroën 2CV. Mne však nejvíce překvapil výkon nízkopodlažního Lotusu, který se s nástrahami trati vyrovnal nečekaně snadno. Jinak mne tři bludní Angličané zase dokázali pobavit a to zejména vzájemnými schválnostmi, jízdě na koních či intelektuálskými rozhovory na téma - proč mají pstruzi ze šneků hemeroidy. ()
Parádní přes tisíc kilometrů dlouhá jízda přes nejjižnější části Jižní Ameriky mně neskutečně bavila. A i když podařená trojka má za sebou skutečně obří štáb (což divák neplánovaně uvidí na konci) a i když ne všechny ,,nehody"" se staly opravdu náhle, klobouk dolů před tímto filmem, protože to natáčení muselo být náročné samo o sobě vzhledem k odlehlosti a náročnosti terénu. No a co s tím koncem? Jeremy je provokatér, to se ví. Nejednou naprdnul Frantíky i Němce a tak se dalo čekat, že v Argentině nebude vystupovat jako řádný turista... Ta SPZ byla provokace, o tom žádná, každopádně reakce byla fakt drsná a přímo úměrná temperamentu místních :-) ! Za mně je to samozřejmě za 5 rychlostí! * * * * * ()
Sice jsem dal 4*. Ale jinak ten to díl mi přišel poněkud slabší. Asi proto, že Argentina a Chile jsou poněku civilizovanější než třeba Bostwana, Bolivie a nebo Barma. Silnice jsou místy úplně ukázkový. Ale nedivím se, sehnat nějakou lokalitu na speciál, která by mohla konkurovat těm předchozím, půjde už stěží. Ale i tak jsem se bavil. Hlavně opět scéna s koněm... :-D ()
Galerie (2)
Zajímavosti (4)
- Natáčanie spôsobilo v Argentíne rozruch kvôli poznávacej značke na Porsche: H982 FKL. Argentínski nacionalisti si ju spojili s Vojnou o Falklandy. Štáb poprel, že by bola značka falošná alebo zvolená zámerne. Krátko na to bolo nevyhnutné evakuovať štáb z hotela. Pri návrate do Chile na konvoj áut patriacich štábu zaútočili aj napriek policajnému sprievodu. Štáb sa nakoniec bez ujmy na zdraví do Chile dostal, ale nepodarilo sa nakrútiť plánovaný záverečný futbalový zápas áut. Namiesto toho je v dokumente zostrih z návratu do Chile. (Gothar)
- V relácii boli použité nasledujúce autá: Porsche 928 GT (Jeremy Clarkson), Ford Mustang Mach 1 (Richard Hammond) a Lotus Esprit (James May). (Gothar)
Reklama