Reklama

Reklama

Top Gear: Patagonský speciál

(pořad)
  • Velká Británie Top Gear: Patagonia Special
Dokumentární / Sportovní
Velká Británie, 2014, 120 min

Na počest motorů V8 vyráží trojice moderátorů pod vedením Jeremyho Clarksona v ojetých vozech s těmito motory napříč Argentinou do nejjižnějšího města světa - Ushuaiy. Čeká je 2400 km přes Andy až do Ohňové země... Dnes se ocitneme v Argentině ve městě Bariloche, kam přijíždí trojice moderátorů a vydává se na dlouhou cestu. Při té by rádi uctili mizející motory V8, proto použijí tři ojetiny právě s těmito motory. Jeremy přijíždí s nadčasovým Porsche 928 GT, Richard s poněkud přehnaným a jasně zeleným Fordem Mustang Mach1 a James překvapivě s rudým dvouturbovým Lotusem Esprit. Před jízdou si zkritizují vozy, poté míří do 210 km vzdáleného domu, kde se ukrýval Butch Cassidy. Užívají si krajinu, silnice a své vozy, čeká je ale nelehká cesta plná nástrah a problémů... (TV Prima)

(více)

Recenze (48)

ondrula 

všechny recenze uživatele

Oproti starým speciálům musím říct, že mě zklamal výběr aut. V8 a co jako? Z toho se máme posadit na zadek? Kdyby si chlapi namísto toho vybrali pickupy, dodávky nebo třeba auta z východního bloku, byl by tam určitě větší prostor pro legraci než když si vyberou nadupaný sporťáky. Přestože bych řekl, že nepřízní osudu bylo dost a obtížný terén se taky nějaký našel, spektakulárních rozměrů speciálů z Botswany či z Indie to nedosahovalo. Když si James zlomil tři žebra a přesto natáčel dál, tušil jsem za tím nemilosrdnou smlouvu s BBC, tudíž to James musel přetrpět i za cenu toho, že zbytek filmu svým bolestínským nasráním poněkud kazil. Dramatizace konce, kdy po nich Argentinci hodí pár vajíček a šutrů, byla dle mýho zbytečná a zasadila humornému žánru svou stylizovanou dokumentární vážností dost velkou ránu. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Ty jsi mi připojil brzdu na klaksón? - Ano, jistě." Je k jízdě po štěrku, horách, bažinách a sněhu lepší Porsche 928 GT, Lotus Esprit nabo Ford Mustang? Odpověď asi nikoho nepřekvapí - je to Citroën 2CV. Mne však nejvíce překvapil výkon nízkopodlažního Lotusu, který se s nástrahami trati vyrovnal nečekaně snadno. Jinak mne tři bludní Angličané zase dokázali pobavit a to zejména vzájemnými schválnostmi, jízdě na koních či intelektuálskými rozhovory na téma - proč mají pstruzi ze šneků hemeroidy. ()

Reklama

Bonaparte. 

všechny recenze uživatele

U minulého dílu jsem označil za nejlepší scénu jízdu na koních. Tentokrát to bude asi stejné. I přes to, že je to 5 sekundová tragikomedie v podání Jamese. Bohužel to podstatné z celého speciálu se nekonalo a zřejmě i nedostatek materiálu dělá z Patagonie jeden z těch horších speciálů, obzvláště po tak výborných předešlých tripech v Africe nebo Barmě. Bohužel i v Argentině je spousta hloupých lidí. Na druhou stranu jsme také viděli něco co nebylo ve scénáři a šlo o 100% autentičnost, což je věc kterou v Top Gearu postrádám už více sérií. ()

rexino 

všechny recenze uživatele

Top Gear stále patrí k mojím obľúbeným programom, ale už to vyzerá trocha smiešne keď 10 minút sa strácajú po pustine a pozerajú do mapy, že ako sa dostanú z tejto situácie, keď za nimi je 20 RangeRoverov štábu v ktorých sú minimálne 2 GPS-ka. V predchádzajúcich špeciáloch bolo tiež niečo iba "naoko", ale oveľa menej čo si pamätám. ()

IvcaSammet 

všechny recenze uživatele

Patagonský speciál sice není jedním z nejlepších co se týče zábavy, ale určitě patří mezi nejnebezpečnější. Po pravdě by mě docela hodně zajímalo, jak vlastně naše milované trio přepravili na bezpečnou půdu Chile ... První část byla slabší než druhá, hlavně proto, že se tam zas až tak nic moc dělo. Každopádně už na začátku druhé části mě tuhla krev v žilách, když se trio svěřilo, že ne všechno vyšlo podle plánu. Nejvíc líto mi bylo asi Jamese, který má na zranění prostě smůlu. Naštěstí to byly "jen" zlomené žebra, ale i tak věřím, že to muselo být velké utrpení ... A pokud jde o závěr celého speciálu, seděla jsem se zatajeným dechem a jen vytřeštěně hleděla na obrazovku. Myslím, že takový závěr nemohl čekat absolutně nikdo. A právě proto si myslím, že za takovou statečnost a hrůzu, kterou si všichni prošli, si i tento speciál rozhodně pět hvězdiček zaslouží!! ()

Galerie (2)

Zajímavosti (4)

  • Na konci Speciálu trojici moderátorů napadne, že by svůj speciál mohla natočit namísto Argentiny - kde jsou nechtění - v Austrálii. To se později skutečně stane ve 22. sérii seriálu Top Gear (od r. 1978). (P. J. D.)
  • Natáčanie spôsobilo v Argentíne rozruch kvôli poznávacej značke na Porsche: H982 FKL. Argentínski nacionalisti si ju spojili s Vojnou o Falklandy. Štáb poprel, že by bola značka falošná alebo zvolená zámerne. Krátko na to bolo nevyhnutné evakuovať štáb z hotela. Pri návrate do Chile na konvoj áut patriacich štábu zaútočili aj napriek policajnému sprievodu. Štáb sa nakoniec bez ujmy na zdraví do Chile dostal, ale nepodarilo sa nakrútiť plánovaný záverečný futbalový zápas áut. Namiesto toho je v dokumente zostrih z návratu do Chile. (Gothar)
  • V sedmém díle 22. série Top Gear (od r. 1978) James May při tréninku ralley zmíní, aby byl jeho instruktor opatrný, neboť má nepříjemné zranění zad. Tím myslí zranění způsobené právě v tomto speciálu. (P. J. D.)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno