poster

Čarodějnice

  • USA

    The Witch

  • Kanada

    The Witch

  • Kanada

    La Sorcière

  • Velká Británie

    The Witch

  • anglický

    The VVitch: A New-England Folktale

  • Slovensko

    Čarodejnica

  • Nový Zéland

    The Witch

  • Austrálie

    The Witch

Horor / Mysteriózní

USA / Kanada / Velká Británie, 2015, 92 min

Režie:

Robert Eggers

Scénář:

Robert Eggers

Kamera:

Jarin Blaschke

Hudba:

Mark Korven
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Superpero
    ****

    Poctivé psycho, které vás tak zaujme, že ani nestihnete vzít Boží jméno nadarmo. Dobová atmosféra je skvěle navozená starou angličtinou, která zní z úst Ralpha Inesona opravdu působivě. Ten člověk má neuvěřitelně výrazný hlas. Některé scény jsou až geniálně znepokojující. Třeba rozjařená dvojčata honící kozla a zpívající písničku o Čertíkovi. Anya Taylor-Joy se šance chopila skvěle a přeju jí další role.(21.3.2016)

  • InJo
    ****

    Výtečná záležitost, která se svým osobitým pojetím těžce vymyká většině hororové produkce posledních (mnoha) let. ___ Pomalé tempo, kubrickovsky odtažitý přístup k (poměrně nesympatickým a "nezábavným") hlavním postavám, dobově laděné dialogy, v nichž jsou slova jako "Bůh" či "víra" obsažena zhruba v každé první větě, pozvolná gradace, a hlavně náramně zneklidňující a nepříjemná atmosféra, na níž nese klíčovou zásluhu kromě ohromně soustředěné režie také dokonalý soundtrack v podobě nepříjemných, depresivních disharmonických skladeb. ___ Dokonce jsem si párkrát během projekce řekl něco ve smyslu: "Takhle točí bohové!" ;) ___ Zkrátka stylový oldschool (psycho)horor pro fajnšmekry. Nepochybuju o tom, že mnoho "běžných" diváků bude těžce zklamáno. Zato dost vážně pochybuju, že se letos v kinech objeví lepší (výjimečnější) žánrový kousek... 80 - 90 %(30.3.2016)

  • Bloody13
    ****

    Divácky poněkud náročné sousto. Ne všem se bude zamlouvat ten silný náboženský tón, s kterým postavy zarputile pronášejí své repliky o víře k Bohu, o ďáblu a jeho pokušení; obzvlášť, když na něm stojí téměř celý snímek. Pokud však tohle překousnete (a že to nebude žádná prdel), bude vám odměnou jedno z nejděsivějších setkání s filmovou čarodějnicí. Ta díky tomu, že má více podob, se ve filmu sice ukáže jen v několika málo případech, ale její mocný pach je nasáklý úplně ve všem. Strach a nebezpečí už nevyvolávají jen lesy a zvěř, ale i členové vlastní rodiny. Nikdo není ušetřen propadu do šílenství a závěrečného, celkem bizarního masakru. Na gore zapomeňte - syrovou atmosféru tu tvoří hlavně kamera a hudba, jejíž ostré smyčcové riffy vám nedají chvíli klidu. Jo a pozor na kozly! Jsou přesně tím, čím se zdají být. (70%)(19.7.2015)

  • flanker.27
    *****

    Takový milý příjemný film na nedělní večer, jen někdo měl té rodině říct, že na krvavého vražedného králíka platí svatý handgranát... No dobrá, dosti cynismu. Film, po kterém se mi nebude dobře usínat. Ne pro nějaké obzvláštní množství strachu, ve skutečnosti jsou těmi hlavními pocity nepohodlí, neklid, těkání myšlenek. Ve středu záběru jsou lidé, jejichž myšlenkový svět je plný pověr vidících ďábla nikoli jen za každým stéblem trávy, ale v každém pohledu, slově, čemkoli, co neodpovídá představě oddanosti boží pravdě. Tahle bigotní víra se pod tlakem událostí mění ve fanatismus, z mysli změněné vírou v tuhou pevnost se pod tíhou reality stává ruina a nakonec to nejhorší jsou vzájemná nedůvěra a podezírání, které de facto žádného skutečného ďábla nepotřebují, protože víra sama z něj udělá skutečnost, aniž by se o to on sám rohatý musel obzvláště snažit. Snad právě proto mě mrzelo, že jsou ve filmu temné síly přímo přítomny, protože bez nich by vyznění filmu bylo ještě silnější. I tak jde ale o velmi kvalitní ani ne horor, spíše velmi drsné psychodrama o rozkladu jistot, o které se mohl člověk opírat jako o hůl, ale které mu nakonec cestu do zkázy ještě urychlily. A pak, když z toho světa zbudou jen ruiny, pak je vhodný čas na smlouvu.(4.4.2016)

  • Psychor
    *****

    Asi nikoho nemůže překvapit, že hororový expert jako já si zvolí pro komentář k Čarodějnici naprosto příznačné datum - Valpuržinu noc. Noc, během které sledování hororů dostává opravdu magický rozměr a každý zhlédnutý horor je během této doby divákem vnímán mnohem intenzivněji. Zřejmě nebudu příliš daleko od pravdy, když prohlásím, že Čarodějnice je jedním z nejlepších hororů, který kdy byl natočen. Eggersovi se v jeho celovečerním debutu povedl opravdu husarský kousek, jelikož se mu prostřednictvím Čarodějnice podařilo proniknout až k samotné hororové esenci. Všudypřítomný znepokojivý děs vycházející z Čarodějnice se jako had škrtič ovine kolem mysli diváka a svou smyčku bude pozvolna utahovat tak dlouho, než ho nakonec v závěru dočista rozdrtí. Většina popkornových diváků bude pravděpodobně zklamána absencí hororových berliček v podobě záplavy lekaček, hektolitrů krve a kdo ví čeho ještě. Ještě více jich však Čarodějnici nepobere po obsahové stránce. Čarodějnice obsahuje jednak náboženskou tematiku, ale v první řadě pak i spiritualitu v její ryzí formě. Scéna, kdy se Caleb odebírá na věčnost, je opravdu mistrným zachycením transcendentní zkušenosti a opravdové hororové znalce, pro které Eggers především Čarodějnici točil, z ní bude mrazit v zádech ještě několik dnů. Kromě vynikajících výkonů dětských herců či hudebního doprovodu Marka Korvena stojí za pochvalu rovněž použití dobové angličtiny, která ještě více umocňuje autenticitu snímku, který zcela precizně zachycuje způsob myšlení, v kterém reálný svět a nadpřirozený svět jedno jsou. Před režisérem Eggersem je nutno smeknout klobouk. Vybrousil naprosto unikátní hororový diamant, jehož děsivou krásu si nejvíce vychutnají opravdoví mistři hororu.(1.5.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace