poster

Victoria

  • Německo

    Victoria

  • anglický

    Victoria

  • Německo

    Eins Zwei Fünf Acht

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Victoria

Thriller / Drama / Krimi

Německo, 2015, 140 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Anderton
    odpad!

    V komentároch sa vždy vyhýbam nadávkam, ale v prípade Victorii musím urobiť výnimku. Je to totiž tá najväčšia piča strieborného plátna, s akou som sa stretol. Dievča sa pozná s týpkom nadránom na díze, niečo si zahrajú na piáne a hneď súhlasí s niečím, vďaka čomu môže ísť v lepšom prípade sedieť na 10 rokov. Ale bude ešte horšie. Jej rozhodnutia by som pochopil u nejakej vymletej feťáčky s deckom napríklad, lenže toto je sympatická babenka z Madridu. Všetko, čo je divákovi jasné, že bude nasledovať, postavy vôbec nechápu a nemyslia ani 5 minút dopredu. Decká proste málo pozerajú vykrádačkové filmy. Námet a potom aj jednotlivé klišé a zvraty sú ako z Kobry 11, kde by to ale sedelo, pretože sa to na nič nehrá. Niekedy od prvej tretiny mi bolo jasné, ako to celé skončí. Inak toto je istý typ kvázi festivalového filmu, ktorý je ale určený podľa mňa na párty zhúlených dvadsiatnikov, ktorí si potom budú rozprávať, ako je to kúl pozerať v rauši a ty vole, veď to je na jeden záber....to je haluz....No že to ide, bolo myslím už dávno dokázané a osobne túto formu v tomto prípade skôr vnímam ako brutálne mučenie hercov, čo sa museli nabifliť repliky. Inak je to skôr iba na zápis do guinessovej knihy rekordov, ale tam sú aj kraviny typu tisíc nahých ľudí sa hrá na jednom mieste s basketbalkou atp. Aby bolo jasné, som veľkým fanúšikom českého filmu Hany, s ktorým asi je Victoria porovnávaná, takže presudky s takouto formou rozhodne nemám. Musí byť ale riadne zmotivovaná. P.S. Vo filme sa stále vykrikuje GO! GO! GO! a je to extrémne otravné. Ale možno je to brutálne coooool, neviem...(22.12.2016)

  • troufalka
    ***

    U Victorie se mi vyplatilo nic neočekávat. Jak nerada čtu předem oficiální texty distributora, je pravdou, že tentokrát mi to pomohlo, protože bych asi nevydržela první rozvláčnou třetinu a film předčasně vypunula. Film lze opravdu rozdělit na třetiny - první je taková pohodová, nic zásadního se v ní vlastně neděje, má svoji atmosféru a na můj vkus je až příliš dlouhá. V té druhé dojde k nečekané akci, příběh se překlápí do zběsilé akce a skoro usínající divák je najednou vystavený poměrně velkému přetlaku. Poslední třetina má stále své napětí, ale už já jiný charakter.Vprůběhu tohoto zběsilého běhu poznáváme Victorii. Na počátku působí jako vstřícná mladá dívka, možná malinko lehkovážná, ale přátelská a srdečná. Celkem rychle navazuje vztah s mladíkem, kterému říkají Sonne a když se celá banda dostává do potíží, kývne aniž by tušila, co se vlastně bude dít. Je v tom lehkovžnost nebo víc ochota pomoci novým přátelům, které vlastně moc nezná? Právě charisma Victorie která naplno rozehrává Laia Costa dává filmu jiskru a sexapel od začátku až do konce. bavila mě její proměna z bezstarostné holky k racionálně jednající vůdčí postavu celé akce. Kamera jedoucí v jendom záběru je vlastně úžasná. Chvíli sjem přemýšlela, co vlastně děla střihač, zřejmě si pohrál hlavně se zvukem. Hudba je vyvážená, podtrhuje hlavně pohodové pasáže. Přes všechny klady se na konečném dojmu podepsala přepálená stopáž s nevyváženým napětím. Čeho je na začátku velmi málo, je uprostřed až moc v krátkém časovém úseku. Nevadí mi, že ve filmu zní víc angličtina než němčina, ani že toho z Berlína není moc vidět, mrzí mě, že jsem mohli dostat parádní podívanou a dostali jsme film, na který se podruhé už asi nikdo nepodívá.(4.2.2019)

  • Johnny.ARN
    ****

    Videli ste Birdmana? Alebo Hany? A páčia sa Vám filmy točené na realne jeden záber? Tak toto je potom pre Vás viac ako povinná jazda. Victoria strháva hneď od začiatku. Môže sa zdať, že rozbeh je pomalší, ale po skončení projekcie budete práve za ten úvod ďakovať. Chlast, kluby, partia pripitých a španielka v Berlíne. Zoznamujú sa, dávajú sa dokopy. Veci sa ale samozrejme začnú komplikovať a dej sa rozbehne. Bez nejakých okolkov, proste akcia. Neštartujúci motor v ten najdôležitejší moment, to bol prvý moment, pri ktorom som nedýchal. Nečakal som to, prekvapilo ma to, dostalo ma to. Následne sa dostávame do toho najväčšie víru udalostí, kde sa ale, na počudovanie, začnú veci vyvíjať trochu inak ako by sme očakávali. Prišiel závan Hollywoodu, kedy zapnete telku a tam reportáž o vás, krvácate neprimerane dlho a podobne. To filmu trošičku uberá. Ale inak to jazda. Kameraman je pán!! Interakcie medzi postavami sú skvelé a pri scéne v hotelovej izbe sa mi tlačili slzy do očí ( čo sa mi nestáva ). Postavy sa vám dostanú pod kožu, začnete to s nimi prežívať a spomeniete si na všetky poučenia, čo vám rodičia dávali, aby ste nechodili s cudzími. Odporúčam! Silné 4 z 5 (Kino Mladosť Be2Can )(14.10.2015)

  • maddy
    *****

    Nemci opäť excelujú! Victoria je celá natočená na jeden dlhý, strihom neprerušovaný záber, avšak nie v jednej provizórnej budove, kde si na to režisér môže pripraviť ideálne podmienky, ale priamo v centre Berlína, nad ránom niekedy medzi 4:00 - 6:30. Samotný dej sa tak odohráva v reálnom čase, vďaka kamere je počas takmer dvoch a pol hodín neustále v pohybe a postupne nevystrieda iba niekoľko lokácií, ale aj nálad a žánrov. To čo spočiatku vyzerá na uvoľnený road trip jednej Španielky po Berlíne s partiou miestnych poflakovačov počas ktorej sa prehlbuje vzťah medzi ňou a jedným s mladíkom (veľmi intímny, až romanticky dialóg v kaviarni) sa postupne mení na strhujúci thrillerovú jazdu, napätú doslovne do poslednej sekundy. A vzhľadom na to, že divák od postáv ani na sekundu neodtrhne oči, tak si ju rovnako intenzívne prežije s nimi. Mám síce pár výhrad k chovaniu titulnej Victorie, ale to skôr preto, že ja som povahovo diametrálne odlišný človek, ktorý by z podobného konfliktu dávno vycúval a aj to samotné natočenie na jeden záber skôr než by filmu niečo pridávalo je iba spôsobom ako sa predviesť, ale prečo nie?! Dôležité je, že sa to podarilo a hlavne, že to funguje ako uveriteľné prežitie jednej noci počas ktorej sa veci nečakane zvrtnú, než by to bola nejaké maniera, pri ktorej si chce režisér honiť ego a preto za tú formu prihadzujem aj tú piatu hviezdu. Vo výsledku nie je Victoria nijako intelektuálnym zážitkom ako by sa po uvedení na niektorých festivaloch mohlo zdať, ale je to tak intenzívny zážitok, že pri záverečných titulkoch musí divák až lapať po dychu. CELKOVO: 4,5* (9/10)(4.12.2015)

  • MessiáŠ
    **

    Možná přísné, ale z mého (objektivního, jak jinak) pohledu zasloužené hodnocení, protože v konečném zúčtování jde o – byť velkolepou (avšak také manýristickou, sluší se podotknout) – Prohru (až mě to vlastně dost mrzí). Plakát se sice snaží sugerovat polaritu hlavní hrdinky, které slouží i zapuštění příběhu do předělu mezi nocí a dnem, avšak tomuto pohledu by muselo být podřízeno i jednání postav, zatímco hlavní hrdinka, jak bryskně podotkl kolega, se od začátku chová jako robot Chappie a berlínští týpci připomenou bandu imbecilů z jiného, v tom případě kvazi-jednozáběrové paskvilu Hany. Postavy kromě nevyšinuté logiky chování (jsou přece na kokainu) postrádají vnitřní napětí, film navíc neumí uspokojivě pracovat s jejich dílčími motivy, aby se dostal se k smysluplné pointě, čemuž odpovídá i neúměrná délka. Kdyby se skončilo opětovnou návštěvou klubu, dala by se Victoria číst jako melancholická vítězná vzpoura loserů, kteří pro jednu noc odmítnout hrát podle pravidel (motiv zneuznané pianistky). Zároveň by vyprávění důmyslně seběhlo se začátkem a převráceně variovalo; zůstalo by otevřené právě jako zakoušení osudové extatičnosti, jejíž následky by si muset divák domyslet. Namísto toho příběh potácí opileckými zkraty dál, aniž by věděl, kdy přestat. Finální záběr je už jenom ani-nevím-kolikátou citací z Života Adele, avšak místo katarzní melancholie vyvolá spíš nesoulad (klíčové slovo) mezi dosavadním děním na plátně a překrásnou (a skutečně melancholickou) Frahmovou titulkovou skladbou.(8.10.2015)

  • - Celý film byl natočen na jeden záběr digitální kamerou Canon EOS C300. (anicin)

  • - Spoiler: Počet mrtvých ve filmu: 3 (koba)

  • - Obyčajne hneď prvý titulok na začiatku záverečných titulkov patrí režisérovi. Tu sa však objaví ako prvý kameraman. (ash99)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace