Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sniper18
    ****

    Ak sa to skutočne tvorcom celé podarilo natočiť na jeden záber, tak si zaslúžia mimoriadnu pochvalu. Síce nie som veľký fanúšik filmov odohrávajúcich sa v priebehu minimálnej doby a navyše v noci, ale v tomto prípade to samozrejme neprekáža, vďaka tomuto netradičnému štýlu to lepšie vtiahne a cítil som sa v centre diania. Ale prekvapilo ma kvalitatívne rozloženie filmu, očakával som, že medzi obomi polovicami bude veľký rozdiel, ale nakoniec mi to prišlo podstatne vyrovnanejšie a navyše ma veľmi potešilo, že ani pri tejto nadmernej dĺžke som sa ani na okamih nenudil. Prvá polovica je vlastne len čisto zoznamovacia, kde vzniká nové priateľstvo a aj napriek tomu, že tieto typy postáv vôbec nemusím ma to dosť bavilo a tešil som sa na to, čo bude ďalej. A následne sa to už rozbehne, pričom ma to síce nenadchlo tak, ako som si prial, ale aj tak film ponúkne dostatok vydarených sekvencií, pôsobí to perfektne realisticky a napínavo, hlavne naháňačka na sídlisku berie dych. Finále mohlo byť aj údernejšie, ale nesklamalo ma to. Ale veľmi rozporuplne na mňa pôsobí hlavná hrdinka, síce mi prišla sympatická a nemala to problém ťahať, ale jej konanie mi vôbec neprišlo uveriteľné. Už v úvode by každá normálna žena od takýchto mužov utiekla, lebo by sa bála najhoršieho, ale ju nerozhádzalo prakticky nič, čo trochu narúšalo ten inak úplne realistický dojem z filmu, ale dá sa cez to preniesť, predsa len inak by to asi nefungovalo. A vizuálne je to skvelo zvládnuté, či už v tých akčnejších, ale aj pokojnejších sekvenciách. Takže znovu si to už asi nepozriem, toto je predsa len typ filmu postavený na to jedno vzhliadnutie, kedy má čo prekvapovať, ale som dosť spokojný. Myslím, že sa z toho stále dalo získať aj o niečo viac, no aj tak to tvorcovia zvládli veľmi dobre. 76%(8.12.2015)

  • Baxt
    *****

    Kameraman kaskadérem. Rozkročena mezi moderním uměleckým filmem a subžánrem kriminálního heist movie, Victoria realizuje tento přechod naprosto plynule a vytváří úchvatný mix spojený vzrušující formou. Vše je natočeno v jednom záběru (což se po zohlednění prvků heist filmu stává pozoruhodnější) a čas syžetu je skoro roven času projekce (blížeji než Gravitace). Na tento fakt se upomíná — Victoria se ve vyprávění vyznačuje vysokou mírou sebeuvědomění, čehož se nevzdává ani v pozdějších akčnějších a více vtahujících scénách. Kamera se nikdy nevzdaluje hrdince a prostor je vystavěn za pomocí pečlivě zvolených a nasnímaných vodítek rozesetých ve vyprávění, na které se později navazuje. Jako málokdy je důležitým referenčním bodem konstruujícím okolí zvuk mimo záběr. A svět se bez jediného střihu mění, noc v den a štěstí v tragédii...(6.10.2015)

  • Johnny.ARN
    ****

    Videli ste Birdmana? Alebo Hany? A páčia sa Vám filmy točené na realne jeden záber? Tak toto je potom pre Vás viac ako povinná jazda. Victoria strháva hneď od začiatku. Môže sa zdať, že rozbeh je pomalší, ale po skončení projekcie budete práve za ten úvod ďakovať. Chlast, kluby, partia pripitých a španielka v Berlíne. Zoznamujú sa, dávajú sa dokopy. Veci sa ale samozrejme začnú komplikovať a dej sa rozbehne. Bez nejakých okolkov, proste akcia. Neštartujúci motor v ten najdôležitejší moment, to bol prvý moment, pri ktorom som nedýchal. Nečakal som to, prekvapilo ma to, dostalo ma to. Následne sa dostávame do toho najväčšie víru udalostí, kde sa ale, na počudovanie, začnú veci vyvíjať trochu inak ako by sme očakávali. Prišiel závan Hollywoodu, kedy zapnete telku a tam reportáž o vás, krvácate neprimerane dlho a podobne. To filmu trošičku uberá. Ale inak to jazda. Kameraman je pán!! Interakcie medzi postavami sú skvelé a pri scéne v hotelovej izbe sa mi tlačili slzy do očí ( čo sa mi nestáva ). Postavy sa vám dostanú pod kožu, začnete to s nimi prežívať a spomeniete si na všetky poučenia, čo vám rodičia dávali, aby ste nechodili s cudzími. Odporúčam! Silné 4 z 5 (Kino Mladosť Be2Can )(14.10.2015)

  • JASON_X
    *****

    Himmelherrgott! Kurevsky skvělá jízda, ať mě admin třeba sežere. Po delší době film, kterému můžu s čistým svědomím a bez sebemenšího zaváhání napařit plný počet. A žádných 90 nebo 95%, ale plnotučných sto! Perla... ne, drahokam filmového i filmařského realismu. Skvostný scénář a skvostná forma - celý film natočený v jediném záběru. Zatímco ale Ruské arše natož Birdmanovi jsem to moc nevěřil, Victorii to věřím. Fascinuje mě představa té hektické organizační práce okolo a těch nervů, aby tvůrcům třeba nevlezl do záběru nějaký dement ("nejlépe" už ke konci filmu) a nepodělal jim to (natáčelo se dost často v ulicích). Skvostná hudba. Skvostná ruční kamera - u všech bohů až dodnes bych nevěřil, že někdy použiju tenhle ohavný oxymorón! Skvostní herci, neuvěřitelně uvěřitelní, ta partička přiožralých vypatlanců se opravdu chová a mluví jako nějaká skutečná partička přiožralých vypatlanců... vím sakra o čem mluvím. A ta ubohá husičkovitá chiquita Victoria, která tak úpěnlivě chce mít nějaké kamarády, a hlavně nějakého toho jakéhokoliv chlapce na páření, že se radostně přilepí na prvního přiožralého vypatlance který na ni promluví, tak ta je ještě neuvěřitelněji uvěřitelnější. A když se v jednu chvíli (v kavárně) začne drát na povrch její osobnost, povrchně vyplují na povrch její rozervané vnitřnosti a rozbalí to na piano, nestačil jsem valit bulvy. A těžkotonážní existenciální nářez pokračuje až do samého konce. Jediná trochu slabší scéna je možná ta z podzemní garáže s pány gangstery a s trochu slabší postavou pana supergangstera, který příliš často používá slůvko 'bič', no ale možná že takoví ti skuteční gangsteři opravdu jsou, ale to nevím, protože gangsterem jsem nikdy nebyl, jen přiožralým vypatlancem.(6.1.2016)

  • Matty
    ***

    Stejně jako Birdman, ani Victoria nedokáže přesvědčit, že je pro ni jednozáběrový přístup něčím víc než způsobem, jak se předvést (režisér se v rozhovorech rád chlubí tím, že oproti Inárrituovi nepoužíval „neviditelný“ digitální střih a celý film se mu s herci podařilo po desetidenním zkoušení sjet na třetí pokus). Začíná přitom slibně. Navzdory zdání spontánnosti lze za výstavbou děje tušit jasný plán a ohled vůči divákovi. Během živého prologu jsou nám představeny všechny hlavní postavy, které si díky přezdívkám snadno zapamatujeme. Chytrou pojistkou proti občasným přeřeknutím a zaváháním je fakt, že většina postav po velkou část filmu nemluví svým rodným jazykem a proto musejí někdy chvíli hledat správný výraz. Na střeše dochází k nastínění potencionálního konfliktu upozorněním na Boxerovu kriminálnickou minulost. V kavárně je během autenticky intimního dialogu prohlouben vztah mezi Viktorií a Sonnem, odůvodňující dívčino následné rozhodnutí zapojit se do akce. Teprve poté, když se vyprávění začne uzpůsobovat povědomým žánrovým schématům, film ztrácí dech a téměř veškerý potenciál něčím překvapit. Jedno klišé následuje další (potřeba najít náhradníka komplice, nestartující motor, střelné zranění odtajněné až dlouho po zásahu), naprostá většina scén trvá déle než je třeba, zprvu poměrně sympatické postavy se chovají jako stále větší idioti (což by od jistého okamžiku zřejmě měla částečně odůvodňovat skutečnost, že jsou pod vlivem drog) a předvídatelný konec je oddalován řadou zbytečných kliček, které nijak neprohlubují psychologii postav ani nerozšiřují nevelké myšlenkové podloží snímku. Přes působivé technické provedení (kameraman v závěrečných titulcích právem dostal přednost před režisérem) a zručné vedení naší pozornosti střídáním větší a menší hloubky ostrosti film není dost vtahující, aby fungoval jako ukázka intenzivní „zážitkové“ kinematografie, ani patřičně motivicky bohatý a v prostředí nebo charakterech náležitě specifický (hrdinové mají sotva dost charakterových rysů na dvě a půl hodiny filmu), aby mohl být brán za výpověď o dnešním multikulturním Berlíně nebo o generaci Y. Větší ambice, větší rozpočet, ale nakonec stejně obdivuhodná prohra jako české Hany.(9.10.2015)

  • - Celý film byl natočen na jeden záběr digitální kamerou Canon EOS C300. (anicin)

  • - Posledný film natočený na jeden záber bola Ruská archa (2002). Filmoví kritici tvrdia, že podobný husársky kúsok sa nepodarí nikomu minimálne najbližších desať rokov. (hanakonochi)

  • - Snímek byl natočený na jeden záběr na dvaceti různých místech v centru německé metropole. (Zdroj: deník E15). (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace