Reklama

Reklama

Trabantem do posledního dechu

  • Slovensko Trabantom do posledného dychu (více)
Trailer 2

Patrně nejznámější český cestovatel současnosti Dan Přibáň podnikl svou dosud nejnáročnější expedici. Posádky dvou žlutých trabantů, polského Fiatu neboli malucha, čezety, jawy a dokonce i dvou invalidních vozíků vyrazily z australského Perthu, a během půlroční dobrodružné výpravy projely Východní Timor, Indonésii, Malajsii a Thajsko. (Aerofilms)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (179)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Zatímco předchozí díly nabízely unikátní záběry, ale z filmového hlediska nebyly úplně přesvědčivé, teď mi připadá, že Dan Přibáň udělal výrazný pokrok a výsledkem je jednoznačně nejlepší filmový záznam žlutého cirkusu. Že je to tentokrát nějak více o lidech než o autech, vůbec nevadí, spíš je to jednou z předností filmu. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Rychlost Trabantu a Maluchy ani velikost bicepsů Dana Přibáně tomu sice neodpovídají, ale trabantí filmy se svým směřováním čím dál víc podobají sérii Rychle a zběsile, jejíž poslední díly nesou znaky rodinného melodramatu. Od diváka se předpokládá, že jsou mu postavy, tvořící dohromady jednu - občas rozhádanou - mezinárodní rodinu, sympatické, rád s nimi tráví čas a budou ho tudíž zajímat jejich osobní krize a vztahy mezi nimi. Místa, kterými „žlutý cirkus“ projíždí, jsou oproti tomu tlačena stále víc do pozadí. Vyjma pár postřehů k velkému australskému šutru, pohodovému naladění obyvatel Timoru nebo (v kontextu filmu) nepatřičné vsuvky o neblahých ekologických důsledcích dojení palmového oleje, není důležité, kudy se jede, ale kdo sedí za volantem. Skutečnost, že jde kamera sociálním hercům víc na tělo, vychází také z většího zapojení malých kamer instalovaných na motorkách nebo v autech, takže jsme přítomni skoro všemu, co kdo koná. Zážitek z jízdy je díky tomu fyzičtější a intenzivnější, ale zároveň schází větší odstup od bezprostředního prožitku (který letecké money shots nenahradí). Osobně s tím nemám problém, protože mě tenhle sebevražedný oddíl na dvou a více kolech baví (včetně nových členů), ale kdo očekává klasický faktografický cestopis, jakými ČT2 zaplácává většinu všednodenních večerů, a zároveň neviděl žádný z předchozích filmů, bude zřejmě zklamán z toho, jak málo se dozví. 75% ()

Reklama

campix 

všechny recenze uživatele

Další trabantí cestománie je objektivně asi tou zatím nejslabší. Opět je neuvěřitelné, co parta kolem Dana Přibáně dokázala a stále dál a dál posunuje limity toho, co se dá s trabanty dosáhnout. Na druhou stranu je tento koncept už trošku okoukaný a ''rodinná pouta'', která jsou do zatím posledním trabantího putování vložena, výsledný dojem trošku kazí. Chápu, že pro aktéry je to důležité, ale trošku to podle mě nabourává koncept a strhává pozornost diváků od cestování trabanty neuvěřitelnými místy k sledování půtek mezi jednotlivými členy výpravy. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Očekával jsem možná ještě trochu větší drama, alespoň podle toho, co prosáklo před filmem, ale zase jsem se o to víc zasmál. Ale když se nad tím člověk zamyslí, tak některé ty scény, které se zde objevily, jsou samy o sobě sakra drsné. No, ale zvládli to a já doufám, že se jim podaří zvládnout ještě další cesty. Přibáň je šílenec, ale skvělý šílenec. ()

maseer2 

všechny recenze uživatele

srovnatelné s Jižní Amerikou, jen mi zde trochu vadil ten odklon od samotného cestování - poslední Trabanti jsou totiž daleko více o lidech a vztazích mezi nimi, než o autech a lokacích, kterými se projíždí.. rovněž se člověk těžko brání pocitu, že vlastně dostává jen takovou ochutnávku "plnohodnotné" seriálové verze.. jinak jsem ale samozřejmě spokojen, na seriál se těším a hlavně jsem už teď zvědav, co nám Přibáň a spol. předvedou příště :) ()

Galerie (68)

Zajímavosti (5)

  • Zostavu doplnil Marcin Opalek (PL), ktorý chcel obísť svet na starom traktore, Dominika Gawlicziková (CZ), ktorá sa dostala na motorke do Kirgizskej republiky až k hraniciam Číny. A dvaja imobilní vozičkári Kristína Majdalová (SK), ktorá prešla stopom Strednú Ameriku, a Jakub Koucký (CZ). (haffen)
  • Velkou výzvou týmu bylo kromě pobytu dvou členů výpravy v asijské nemocnici překonat nejdelší australskou stezku Great Central Road, tisícikilometrovou nezpevněnou cestu napříč pustinou Centrální Austrálie. (Zdroj: Aerofilms)
  • Přibáňův tým na své zatím poslední filmové cestě urazil během půl roku 15 291 kilometrů. „Inspirují mě příběhy Alexandra Elstnera, to byl český motocestovatel, říkalo se mu ‚lovec kilometrů'. Před válkou existovalo sportovní cestování, závodilo se, kdo nějakým civilním voze ujede větší vzdálenost v nejkratším čase. Ten jezdil, aby jel," popisuje Přibáň své cestovatelské motivace. (Zdroj: Aerofilms)

Související novinky

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

14.07.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama