Režie:
Bohdan SlámaScénář:
Bohdan SlámaKamera:
Diviš MarekHrají:
Zuzana Kronerová, Pavel Nový, Daniel Vízek, Václav Neužil ml., Marek Daniel, Tatiana Dyková, Petra Špalková, Alena Mihulová, Tadeáš Kalcovský, Luboš Veselý (více)Obsahy(1)
Po setkání s otužilcem Broňou (Pavel Nový) začíná ovdovělá Hana (Zuzana Kronerová) pozvolna měnit svůj stereotypní život, který se doposud točil výhradně kolem jejích synů (Marek Daniel, Václav Neužil), snach (Petra Špalková, Tatiana Vilhelmová) a vnoučat. Zatímco šedesátnice Hana prožívá love story, tradiční víkendové obědy v rodinné vile ztrácejí na idyličnosti a postupně vyplouvá na povrch, že každý z hrdinů má nějaké tajemství. Haniným nečekaným spojencem se stává vnuk Ivánek, který si zamiloval nejen svérázného Broňu, ale i jeho slepici Adélu a otužileckou komunitu na břehu Vltavy. Příběh rozkrývající nelehké vztahy mezi třemi generacemi přináší naději, že život lze vzít do vlastních rukou v jakémkoli věku. (Falcon)
(více)Videa (3)
Recenze (499)
Tropický večer, přeplněné náměstí v Uherském Hradišti, červenec 2017. Přede mnou fronta na hambáče a párky v rohlíku, někdo mě málem polil pivem. Včera jsem si dala Bábu z ledu v klidu domova. Osobní dojem z filmu je asi příliš intimní, než abych ho tu chtěla sdílet. Mám ráda kameru Marka Diviše i příběhy Bohdana Slámy, tento jeho poslední mě zasáhnul asi nejvíc. Díky! ()
Film o bláznech! Já nevim, ale takhle se snad normální lidi nechovají. Ano, jsou sobci, jsou nevychovaní malí parchanti, jsou lidi , kteří by se pro rodinu rozdali atd., ale ty jejich reakce zachycené ve filmu mi prostě přijdou nenormální. I ta Hana je svým způsobem praštěná, i když Zuzana Kronerová ji zahrála senzačně. Nevim, asi to byl účel - jakože jsme všichni svým způsebem blázni, např. v Pelíškách to funguje skvěle, ale v tomhle případě mi to nefungovalo, asi se moc tlačilo na pilu. Nakonec nejlepší byly nic neřešící scény s otužilci. A co ten závěr? Podle mě jedno velké rozhádané a rozvrácené nic. Rád bych dal 4*, ale bohužel, ty dávám jen když vím, že si film rád pustím znovu. A taky marně přemýšlím za co dostala Petra Špalková Českýho lva, mě se zdála naprosto nevýrazná. ()
Hlavní hrdinka je člověk, se kterým musí každý soucítit, s jakou trpělivostí snáší rodinné problémy a především čecháčkovské, nechutné charaktery. Náhodu se jí do cesty připlete banda otužilců a především sympaťák Broňa. Drama je pojímáno velmi vtipným způsobem a nechybí zde mnoho silných okamžiků. Hereckému duu nelze nefandit, díky upřímnosti, herectví a jejich obdivuhodnému otužileckému výkonu. Moc se mi líbilo vykreslení jednotlivých charakterů lidských povah a to v příjemně utíkajícím dramatu, bez zbytečných dialogů, s nadsázkou a vtipem. V některých momentech je tempo vlažnější a trošku toho barvitého klišé nechybí, ale nikdy to není přes čáru, aby se divák nudil. Zdálo se, že vše směřuje k očekávanému závěru, který však svým hořkým finále hodně překvapí a Bába z ledu dokonale vystihuje název filmu. Mimo jiné ta slepice byla boží !!!! .......7/10 ()
Mně je to poselství, které chce film předat, velmi sympatické - ono zamyšlení nad sebeúctou, sebepoznáním, vlastní svobodou a především sebeuvědoměním -, ale když ono je to tak těžce tezovitě, v podstatě prvoplánově a předvídatelně natočeno. Navíc mi vadilo, že zde máme spíše karikatury, než životné postavy, až absurdně dovedené do krajnosti (především postava Vilhelmové-Dykové, i když tu moderní hipsterskou blbku zahrála skvěle, pokud ji tedy musela hrát, toť otázka) a mužské postavy jsou všechny do jednoho slaboši, a to dokonce i ta, která zdá se už ví, co od života chce. Ten zvrat do slabocha na konci filmu to celé tak nějak posadil na zadek víc, než obě postavy bratrů, opět vyvedené v absurdně krajních polohách chudého lenocha a závisláka na nakupování starých knih a pracovitého boháče, který jde pro úspěch přes mrtvoly, jak je naznačeno u jednoho z obědů. Mimochodem, tuhle doslova úchylku českých tvůrců na scény u jídelního stolu dodnes nechápu (třeba Hřebejk je v tomhle zcela ulítlý), asi holt jiný kraj, jiný mrav. Vadily mi nezvládnuté herecké výkony u neherců, časem už mi slepice lezla na nervy (byť chápu tu metaforu k lidem, kteří jsou v depresi, dokud nenajdou sebe a místo, kde jsou šťastní), samotné seznámení s otužilci na začátku mi přišlo hodně nevěrohodně podané, nepotěšila mne sexuální scéna a olej, což se sem moc nehodilo, vadila mi další teze, že Ivánkovi stačí k odložení tabletu prostředí těch správných lidí (bez bio produktů, bez přehnané přecitlivělosti a sledování moderních trendů – i když cyklisté mi tu chyběli), přece jen to chtělo více rozvést (včetně scény, kde klukům ve škole nabančí, ta zde zoufale chybí), vadilo mi nedořečení mnoha motivů, i ten konec, ze kterého se Bohdan Sláma vylhal nejjednodušším možným způsobem (včetně postav manželek) a k němuž vlastně nevede rozumné vysvětlení, proč. Jak jsem už psal - samotná myšlenka, některé vtipné či úsměvné scény, to vše je fajn, navíc se to natáčelo U Sváry, kam chodím na pivo, takže tam to prostředí znám, ale celkově mi přišel ten film postavený na vodě. Ale jinak samozřejmě, klobouk dolů před herci a jejich plaváním ve studené vodě. ()
Neviem z akého dôvodu je tento film stále v modrých číslach, lebo podľa mňa je to určite jeden z tých naozaj dobrých a kvalitných filmov, akých paradoxne v Čechách v poslednej dobe nevzniká zas tak veľa,napriek tomu, že sa tam točí množstvo filmov. Najsilnejšia zbraň tohoto filmu je jednoznačne jeho civilnosť a reálnosť, fakt to trochu pripomína tie kvalitné severské filmy z poslednej doby v ktorých povie pohľad viac než 10 slov. Z. Krónerová jednoznačne kraľuje a s O. Novým si výborne sadli. Sex. scéna o ktorej sa pomerne veľa hovorilo je dosť odvážna vzhľadom na ich vek, ale režisér to podal celkom stráviteľne, navyše ju okorenil humorom. Olivový olej vždy dobre padne. Rodinné scény a vzájomné vzťahy boli veľmi dobré, ale mohlo sa na nich ešte viac zapracovať, čo je u mňa jediné mínus. Myslím, že Český lev je v správnych rukách. 80%. ()
Galerie (23)
Zajímavosti (21)
- Zuzana Kronerová (Hana) se dále otužuje i po dokončení filmu. (Duoscop)
- Scéna s hořícím autobusem byla natočená před barokní sýpkou Týnice mezi obcemi Vykání a Kounicemi na Nymbursku. (Mijagi)
- Natáčelo se v Hradci Králové. (San Miguel)
Reklama