Reklama

Reklama

Neviditelný

  • USA The Invisible Man (více)
Trailer 1

Když Cecilia (Elisabeth Moss) pochopila, že chodí s psychopatem, bylo už pozdě. Izolovaná v luxusním sídle majetnického vynálezce si uvědomí, že má-li přežít, musí utéct. To se jí podaří, a když se od expartnerova právníka dozví, že ten její odchod neunesl a spáchal sebevraždu, po letech se může znovu konečně svobodně nadechnout. Navíc je bohatá, protože bývalý přítel jí asi ve zvráceném gestu odkázal obrovský majetek. Tak proč je i dál tak neklidná? Proč má pořád nervy na pochodu? Proč se kolem ní dějí věci, jež nedokáže vysvětlit a které mají čím dál děsivější průběh a důsledek? Existují jen dvě alternativy. Buď se Cecilia regulérně zbláznila, nebo se v její blízkosti pohybuje někdo, kdo je doslova neviditelný a má jediný cíl – připravit ji o všechno, na čem jí v životě kdy záleželo. Jenže jak můžete bojovat s protivníkem, kterého nevidíte a který možná navíc existuje jen ve vaší hlavě? (CinemArt)

(více)

Videa (11)

Trailer 1

Recenze (595)

Lima 

všechny recenze uživatele

První půle byla s náběhem na 5*. Whannell tu předvádí jeden nápad za druhým, podobně svěžím a neokoukaným způsobem jsem si moderní horor užil naposledy u Wanova prvního Conjuringu. Jak Wan, tak i Whannell mají leccos společné - oba dva nesporně šikovní tvůrci, kteří si ve svých začátcích vystačili s málem, prostě stačí jen talent a invence, bez většího finančního zázemí. Skvělý Upgrade prostě nebyla náhoda. Teď je jasné - a vsadil bych na to svoji blu-ray sbírku - že po Whannellovi také šáhne nějaké velké studio a čeká ho také slibná režisérské kariéra (vedle těch dvou takhle začínal třeba i Scott Derrickson, taky další šikula). Bohužel druhá půle Neviditelného se trošku překlopí do béčkové podívané a už mě tolik nebavila. Ale lehce cynický konec s jednou trefnou hláškou potěšil. Kdo nepotěšil, byla Elizabeth Moss. Nemá charisma, postrádá ženskou křehkost ….. a k tomu hraje blbě :o) ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Koho by to před šestnácti lety napadlo, když se dva chlápci probouzeli v neznámé místnosti v první Hře o přežití, že jeden z nich bude jednou tak dobrým tvůrcem. Není bez chyby, ale tento jeho Neviditelný má řemeslnou zručnost, napětí, nápad a Elisabeth Moss. Pokud vám nevadí pomalejší rozjezd filmu a cca první půle, než se začne něco dít, budete spokojeni. 70%. ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

V kině po třech a půl měsících (!), kdy jsem mimo domov na televizní obrazovce sjížděl spíše starší karanténní béčka, a hned taková pecka! Velice důstojné dohnání restu ze začátku roku, který mě nadchnul již Ritchieho Gentlemanama. Whannellův Neviditelný se rozjíždí na principech duchařského hororu, následně se přehoupne v rafinovanou paranoidní hru na kočku a myš, a ta vyvrcholí ve vražedný thriller s vychytaným akčním vizuálem, u kterého nedýcháte. Každá ze tří poloh filmu prokazuje Whannellovu znalost pravidel žánrů a scénáristickou i režijní invenci. Tohle není práce pouhého řemeslníka. Tohle obsahuje bravurně budované napětí prostřednictvím pouhé divákovy nevědomosti a intenzivní temné hudby, šokujicí zvrat u kterého se vám zastaví dech jako již dlouho u ničeho (!), kreativní a intelignentní hrátky s žánrovými klišé, promyšlenou výpravu i delikátní kameramanské akrobacie. A všechnu tu parádu dává s přehledem v úctyhodně odvážné stopáži, abychom se jí nasytili do maxima. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Film, u kterého jsem si uvědomil, že ač oceňuji všechno to pečlivě budované napětí, prokreslenou psychologii i VELMI dobré zaznamenání toho, s čím se vyrovnává oběť šíleného manipulátora, stejně mi nakonec udělá největší radost béčkové šlápnutí do plynu, kdy se "hlavní hrdina" konečně utrhne ze řetězu. Evidentně je to to, co od podobné látky chci především. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Pozor možný bojler! A neúsporný! Horor je to jen proto, že v tom hraje hlavní roli opravdu strašlivá obluda. Ten neviditelňák musel být fuckt těžký úchyl. Chtít něco takového doma, ještě to naprcat a pak to urputně neviditelně honit, místo naplno využít potenciál moderní pokrokové technologie a urputně honit někde ve sprchách osmnáctiletých volejbalistek, to může napadnout jen krutě ujetého perverta a masochistu. Nehledě na to, že varianta b) by celý film nebývale oživila. Opravdu nechápu, jaxe Bětka mohla dostat do hauptky hlavněproudé produkce, aniž by se jednalo ryze o snímek o mutantech, oživlých mrtvolách či genetických anomáliích. Dobře vypadající prkna se tam většinou profelují přes nějakého toho Einschweina, ale od téhle taky dost tragické neherečky by nechtěl přeblafnout snad ani Úve Ból. Čili velmi podezřívám strýčka Toma či jiné Habárdovy kluky z protekcionismu zkurvené Vědeckonelogické sekty a z podprahového náboru prostřednictvím záměrného kulturního i estetického týrání diváka, aby se tento posléze toho traumatizujícího zážitku snažil zbavit engramem. Po vynikajícím kreativním Apgrejdu jsem Šanelovi dost věřil, nicméně svůj stín nepřekročil ani omylem, a jedná se pouze o veskrze průměrný a klišovitý, byť zručně natočený, rádoby napínač, který vyděsí jen hlavní představitelkou. S přihlédnutím k tomu, kolik rozličných kreaturivních vyfikundací by se dalo vyvádět s neviditelným milovníkem, jsem v podstatě zklamán, a navíc mám z té toporné krasavice koule zalezlé hluboko v břiše. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (15)

  • Když Cecilia (Elisabeth Moss) utíká z léčebny, nastupuje do jednoho z nabouraných aut. V pozadí si na zdi můžeme všimnout namalovaného Jigsawa, záporáka z hororu Saw (2003), ke kterému Leigh Whannell napsal scénář. (Kejf.)
  • Stříbrné SUV Nissan, které nabourané ukradne hlavní hrdinka, je v dalším záběru během jízdy na mostě v naprostém pořádku. (Saur.us)

Reklama

Reklama