Reklama

Reklama

Neviditelný

  • USA The Invisible Man (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Když Cecilia (Elisabeth Moss) pochopila, že chodí s psychopatem, bylo už pozdě. Izolovaná v luxusním sídle majetnického vynálezce si uvědomí, že má-li přežít, musí utéct. To se jí podaří, a když se od expartnerova právníka dozví, že ten její odchod neunesl a spáchal sebevraždu, po letech se může znovu konečně svobodně nadechnout. Navíc je bohatá, protože bývalý přítel jí asi ve zvráceném gestu odkázal obrovský majetek. Tak proč je i dál tak neklidná? Proč má pořád nervy na pochodu? Proč se kolem ní dějí věci, jež nedokáže vysvětlit a které mají čím dál děsivější průběh a důsledek? Existují jen dvě alternativy. Buď se Cecilia regulérně zbláznila, nebo se v její blízkosti pohybuje někdo, kdo je doslova neviditelný a má jediný cíl – připravit ji o všechno, na čem jí v životě kdy záleželo. Jenže jak můžete bojovat s protivníkem, kterého nevidíte a který možná navíc existuje jen ve vaší hlavě? (CinemArt)

(více)

Videa (11)

Trailer 1

Recenze (637)

Davies182 

všechny recenze uživatele

Film, který sice divákovi nakonec řekne co, proč a jak, ale místo odpovědi na tu nejdůležitější otázku mu ukáže jen ostentativně zdvižený prostředník. A já se stále rozhoduju, jestli to od Whanela byl dobrej tah a nebo spíš ne. Pokud bych ale měl hodnotit celkové napětí, tak tady rozhodně žádný problém nevidím. ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

(65%) Viděno v kině. Hurá! Tento film jsem viděl v kině ATLAS díky ČSFD projekci. NEVIDITELNÝ nebyl nijak extra zvlášť mnou chystaný film, ale přesto jsem byl zvědav jak si s tím režisér Whannell poradí. Whannell je zajímavý kousek. Hrál jednu z hlavních rolí v prvním dílu skvělé hororové série SAW. Poté na zbytku dílů série spolupracoval a pak později zrežíroval filmy Annabelle 3 (nic moc teda) a UPRAGDE (Jo, to už se povedlo). No a tento NEVIDITELNÝ? Dost rozporuplné! Nevím jak to přesně zhodnotit abych se zbytečně nerozkecával. Zkusím to tedy zestručnit. Úvod je vcelku zajímavý, ale pak to začne být do cca ½ půli filmu dost natahované, i když se tu děje kupa zajímavých věcí. Zejména je to vše pěkně zahrané včetně herců a výborní filmové hudby. Ale stále je to u mě stále to vše, co jsem už dávno viděl. Lekačky jsou průměrné, tak v první části snímku obstojné, pak nic moc. Druhá část filmu je už zajímavější, ale stále nic nového. Herecké obsazení je tak nějak optimální včetně hlavní hrdinky, která byla vcelku dobrá, ale někdy trochu přehrávala. A finále je už pro mě úplně tupé a čekané. A musím říci, že i v jistém slova smyslu hloupé. Efekty a technická stránka je slušná, ale nějaké to napětí? To tu rozhodně v některých pasážích je, ale náhle se to změní v TOTÁLNĚ PŘESTŘELENÉ A AŽ NADLEHČENÉ SCÉNY, které jsou téměř v smíchu. Nevím, dále to raději komentovat nebudu. Možná si to ještě někdy podruhé ještě pustím, ale víc jak lehký nadprůměr nebo lepší průměr z toho asi nevyvodím. I tak shlédnutí nelituji, nebylo to špatné. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Post-MeToo reinterpretace Wellsova Neviditelného muže, která proměňuje podtext mnoha slasherů a paranoidních thrillerů (toxická maskulinita je zlo) v hlavní text, a oproti předloze zohledňuje primárně hledisko oběti, ne útočníka. Scénář sice napsal muž (režisér Leigh Whannell), ale na základě konzultace s odborníky a oběťmi stalkerů a citových manipulátorů. K jeho doladění si pak kvůli co nejcitlivějšímu zohlednění ženské perspektivy přizval Elisabeth Moss. Nejděsivější je plíživější první polovina filmu, dávající nám zakusit, jaké peklo zažívá partner člověka s poruchou osobnosti i po (zdánlivém) ukončení vztahu, a trpělivě odhalující metody agresora. Ze způsobů, jakými Cecilii její ex psychicky deptá, ničí její kariérní vyhlídky a izoluje ji od její rodiny a přátel, aby prohloubil její bezmoc, mrazí i z toho důvodu, jak snadno by mohly být aplikované ve světě, kde neviditelnost zatím nikdo nevymyslel. (Pachatel této formy násilí se vzhledem ke své schopnosti přenést vinu na oběť ostatně často jeví jako někdo nepřítomný a neviditelný, kdo vlastně není.) Oproti jiným podobným filmům, které nás až do konce drží v nejistotě, jestli hlavní postava opravdu neztrácí kontakt s realitou (čili máme stejnou pochybnost, kterou se ve své oběti při gaslightingu snaží vyvolat manipulátor), zde od začátku víme, že Cecilie je v právu a její kognitivní schopnosti jsou v pořádku, což spolu s výkonem Moss a výrazně subjektivním vyprávěním posiluje naše přimknutí k ní i frustraci z toho, že ji nikdo nevěří, zatímco moc nad jejím životem s pomocí mrazivě promyšleného plánu krok za krokem přebírá někdo jiný. Druhá polovina filmu má blíž ke standardní vyvražďovačce a psychologická přesvědčivost v ní nápadněji ustupuje žánrovým konvencím, ale pořád jde v první řadě o to, co prožívá protagonistka. Díky zájmu o ústřední postavu skvěle funguje také finále, slastné tím, kdo a jak se v něm ujme vedení, i tím, jak prostě a přitom efektivně je zrežírované (což platí pro celý film, využívající namísto vizuálních efektů a lekaček nesmírně nápaditě těch nejzákladnějších stylistických prostředků hororových tvůrců: ticho a prázdné prostory, pomalé kamerové švenky, dobře načasované hlediskové záběry). Horor, který je v demaskování některých zdrojů dnešních společenských úzkostí srovnatelně důležitý jako před pár lety Uteč (už z toho důvodu, že žijeme ve společnosti důvěřující spíš těm, kdo dokážou dobře předstírat, než obětem předstírání). 80% ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Archaický námět se Leigh Whannell pokusil revitalizovat a částečně také inovovat. Není to typický horor, nemá to ani prognózu typického thrilleru. Vlastně se jedná o (skoro) psychologické hrátky s realistickým ohraničením. Celé dění by se v podstatě dalo shrnout do jedné věty: Žena je terorizována jejím bohatým a NEVIDITELNÝM ex-přítelem, od kterého musela utéct, najít útočiště u chápavého černého policisty s dcerou a postupně se vypořádat s tím, že své nevzhlednosti (z psychologického hlediska) unikne jedině v tom případě, že ze všech prostor, kde se pohybuje a bude pohybovat, odstraní zrcadla a výlohy. Film má bezmála dvě hodiny a není to na něm tolik znát, ačkoliv v podstatě sledujeme pořad to samé, podávané napínavější formou, což je doplněno lacinými a naivními efekty neviditelného monster muže. Triky si v ničem nezadají s verzí neviditelného muže s Chevy Chasem, které už táhne na třicátý rok vzniku. Scénář občasně nedává dobrý smysl. Protagonistka není zrovna královna krásy, přesto o ni psychopat usiluje, ta hraje sice se zápalem, takže se po čase dalo zvyknout na to, že Elisabeth Moss do konce filmu nezkrásní, což není pointa filmu, ovšem její nelogické obsazení už jsem si zdůvodnit nedokázal. Zkrátka má-li být pronásledovaná ženština objektem marnotratného odkázaného dědictví "mrtvého" geniálního vynálezce, tak by měla i u diváka vzbuzovat alespoň minimální masturbační touhu, ovšem měl jsem potíže, aby mně v kalhotách vůbec něco erektivního zůstalo po tom nájezdu škaredé larvy. Ostatní herci také žádný zázrak a nevzbudili můj zájem setkat se s nimi opětovně v dalším filmu. Produkční náklady se u Whannella nikdy nešplhají do horentních sum a ta jeho často proklamovaná schopnost "natočit za pár babek" mimořádně kvalitní film už mně přijde přehnaná. Nenapíší, že je přeceňovaným tvůrcem a něco podobného. S tématem se porval, občas přidal zvrat  a dokonale zabil závěr. Ten byl mimořádně nedotažený a naprosto postrádal logické objasnění. Ještě bych vypíchl inovativní způsob dosažení neviditelnosti, za kterým tentokrát nestojí zázračně vyvinuté sérum, nýbrž sofistikovaný model Osmany Laffita, který i zabavil. Na jedničku fungoval také atmosférický ráz, který podtrhlo několik napínavějších, i když snadno predikovatelných sekvencí. Neuspokojivý závěr pak v podstatě s ničím zajímavým nepřišel. Působivá hra na dusnou atmosféru byl dobrý tvůrčí tah. Námět zůstane na zaslouženém odpočinku, počítám, že se jej v budoucnu hned tak někdo znova nechopí, takže tohle zpracování oslní a zaujme. 8/10 ()

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že samotné sledování mě kdovíjak nebavilo. Více než dvouhodinová stopáž je v tomhle případě celkem úmorná a nikým nezpochybňované nelogičnosti jsou taky otravné. Jenže ze zpětného pohledu má ten film celou řadu kvalit. Předně Elisabeth Moss, která patří mezi současnou špičku nejen chytrým výběrem rolí, ale i suverénní přirozeností při prezentaci zcela obyčejných žen, kterým se dějí divné věci. Dále je třeba ocenit, že jakkoli výsledkem mohl být rutinní béčkový horor, laciných lekaček je pomálu a budování atmosféry si vystačí s chytrou kamerou, efektně využívající neviditelnosti titulního záporáka. S tím souvisí i pár akčních scén, pečlivě choreograficky naaranžovaných, a je třeba uznat, že z minima finančních prostředků se podařilo vyrazit opravdu maximum. No a samozřejmě nesmím opomenout ani zábavu s interpretacemi kolem ženské emancipace – vymezení se vůči kontrolujícím, mocným a bohatým mužům je málokdy tak příjemně doslovné jako zde. Technofobická linka je už jen třešničkou na dortu a je jenom škoda, že se Leigh Whannell nepustil ještě do odvážnějších rovin a nenechal dobrou půlhodinu materiálu na podlaze střižny. Pak by z mojí převažující spokojenosti zmizela pachuť rozpačitosti, která tam teď nezanedbatelně je. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (23)

  • Dům, ve kterém Cecilia (Elisabeth Moss) a Adrian Griffin (Oliver Jackson-Cohen) žijí, se jmenuje Headland House a nachází se jižně od Sydney u města Gerringong. Autorem je Ateliér Andyho Carsona, nachází se v něm 4 ložnice, 4,5 koupelny, bazén a mnoho dalšího a dokonce si ho můžete pronajmout. V době uvedení filmu stála noc 2,750 $, dům je až pro 8 osob. (N3tw0rk)
  • Film se odehrával v blízké budoucnosti od roku vzniku filmu, aby si ho mohlo užít tehdejší publikum. (TheSlezy)
  • S výrobou filmu sa začalo už v roku 2006, keď bol najatý David S. Goyer, aby napísal scenár. Do roku 2011 sa však film nikam neposunul a projekt bol zastavený. Vo februári 2016 bol projekt obnovený, Johnny Depp obsadil hlavnú postavu a Ed Solomon napísal scenár. Po kritike a finančnom neúspechu filmu Múmia v roku 2017 bol však zrušený aj tento pokus o oživenie projektu. V roku 2019 bol projekt znova obnovený, scenára a réžie sa chopil Leigh Whannell, produkcie Jason Blum, ale Johnny Depp z obsadenia vypadol. (Arsenal83)

Související novinky

Marvel nejspíš našel svou Silver Surfer

Marvel nejspíš našel svou Silver Surfer

04.04.2024

Fantastická čtyřka, vlajková loď příštích marveláckých let, opět získává reálnější kontury. Ústřední kvartet je již jasný, v hlavních rolích se objeví Pedro Pascal, Vanessa Kirby, Ebon Moss-Bachrach… (více)

Nový Vlkodlak mění hlavního představitele

Nový Vlkodlak mění hlavního představitele

14.12.2023

Nadcházející filmový příspěvek do světa monster od studia Universal mění svého hlavního představitele. Podle oznámení z roku 2020 si v nové verzi hororu Vlkodlak měla hlavní roli zahrát populární… (více)

Projekty od Universalu loví mladé hvězdy

Projekty od Universalu loví mladé hvězdy

14.04.2023

Studio Universal v současnosti chystá několik projektů, jimiž by rádo navázalo na své zajeté a osvědčené značky. Jedním z nich je tento týden oznámený a blíže nespecifikovaný příspěvek do světa… (více)

Hororoví mistři spojí síly

Hororoví mistři spojí síly

19.11.2022

Když se ve filmovém byznysu řekne fúze, většinou z toho nepramení moc dobré zprávy, viz studio Warner Bros. Discovery. Ta následující by ale přece jen mohla být výjimkou. Produkční společnosti Jasona… (více)

Reklama

Reklama