Režie:
Leigh WhannellScénář:
Leigh WhannellKamera:
Stefan DuscioHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Elisabeth Moss, Oliver Jackson-Cohen, Storm Reid, Aldis Hodge, Harriet Dyer, Benedict Hardie, Anthony Brandon Wong, Amali Golden, Michael Dorman, Sam Smith (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Když Cecilia (Elisabeth Moss) pochopila, že chodí s psychopatem, bylo už pozdě. Izolovaná v luxusním sídle majetnického vynálezce si uvědomí, že má-li přežít, musí utéct. To se jí podaří, a když se od expartnerova právníka dozví, že ten její odchod neunesl a spáchal sebevraždu, po letech se může znovu konečně svobodně nadechnout. Navíc je bohatá, protože bývalý přítel jí asi ve zvráceném gestu odkázal obrovský majetek. Tak proč je i dál tak neklidná? Proč má pořád nervy na pochodu? Proč se kolem ní dějí věci, jež nedokáže vysvětlit a které mají čím dál děsivější průběh a důsledek? Existují jen dvě alternativy. Buď se Cecilia regulérně zbláznila, nebo se v její blízkosti pohybuje někdo, kdo je doslova neviditelný a má jediný cíl – připravit ji o všechno, na čem jí v životě kdy záleželo. Jenže jak můžete bojovat s protivníkem, kterého nevidíte a který možná navíc existuje jen ve vaší hlavě? (Cinemart)
(více)Videa (11)
Recenze (642)
Po Upgradeu spíš downgrade. Zoufale tomu chybí nápady a po úvodním vtahujícím útěku z luxusní rezidence je to vlastně jen jedna velká odvozenina. Je na tom vidět, že by to hrozně chtělo být tím společensko-uvědomělým hororem a vyprávět o toxických, manipulativních vztazích podobně jako se Uteč zaobíralo rasismem, nebo My rozdělenou společností, nohy tomu ale podráží fakt, že to v mnoha pasážích prostě nedává smysl. Jinak je zajímavé, kolik styčných ploch má postava Elisabeth Moss se zmizelou a pravděpodobně v zajetí drženou manželkou scientologického lídra Davida Miscavige, ale na to se jí na press kolečku nikdo nezeptá. :-( ()
Tak koukám, že tentokrát půjdu proti proudu. Né, že by to byl vyloženě špatnej film ale taky nic co by mi delší dobu utkvělo v paměti. Sice to má v určitých pasážích celkem slušnou atmosféru(alespoň do tý doby než je odkryta pravda) ale celou(zbytečně dlouho) stopáž to neutáhne. Ani to finále mi nepřipadalo nikterak gradující ba naopak mi to připadalo, že film dojíždí šnečím tempem. Navíc jsem měl problém i s obsazením hlavní role. Elisabeth Moss mi nepřišla dvakrát sympatická. Chápu, že hlavním účelem její postavy nebylo zrovna získání divákových sympatií ale hezčí herečku tam dát mohli. Když už na ni musí člověk 2 hodiny čumět. ()
Ak by ma Neviditeľný na konci prekvapil nejakým skutočným zvratom, so štyrmi hviezdami by som určite neváhal. Takto ide o old school záležitosť, čo sa ale týka aj oných zvratov, vrátane toho záverečného, kedy sa všetko uzavrie. Ide určite o chvályhodný projekt a omnoho sympatickejší, než väčšina hororových jednohubiek dneška, len po temných a atmosféricky pomalých dvoch tretinách nás čaká už iba obligátny akčný dojazd, kde sa to začne hemžiť až príliš veľa mŕtvolami. Všimol som si, že Neviditeľný sa začína za morom implicitne čítať ako odozva na metoo, prečo nie, išlo by o chytrý a skutočne skrytý význam, pričom v súčasnej dobe sme skôr zvyknutí na prvoplánové feministické posostvá typu Charlieho anjelov, kde už vlastne potom ani niet nad čím premýšľať. 70% ()
Podařená jednohubka za pár korun, která si na nic nehraje - po Upgradu a Neviditelném už nic nebrání vzniku termínu "whannellovka". Tenhle chlapík má (po odpoutání se od Jamese Wana, byť první Saw se do téhle škatulky náramně hodí taky) talent dělat malé věci, jimž je vlastní milá nekorektnost a nekompromisnost. Ve výbavě sem tam efektní režijní/kamerový nápad. Proč ne. ()
Sleeping with the Invisible Enemy. Whannell má za ty léta kooperace s Wanem budování napětí v malíčku a tady akorát při zachovaných postupech vyměnil nadpřirozenou entitu za výkřik moderní technologie. V okamžiku, kdy se to překlopí do béčkového stylu Verhoevenova Hollow Mana, si člověk uvědomí, jak by sestřihání jakkoliv funkční první „duchařsko-stalkingové“ části přispělo k celkovému zhutnění, protože ty dvě hodiny jsou v rámci typu nabízeného produktu zkrátka moc. Obsazení Elizabeth Moss, která si postupně prošla fázemi: nahrbený uzlík nervů, uzlík nervů v kýblu a sebevědomá paní Pomsta, je tady všeobecným zdrojem údivu. Někoho takového že by si vybral prachatý vynálezce? A napadlo vás, že třeba dobře vaří..? ()
Galerie (37)
Zajímavosti (24)
- Heslo pri Adrianových (Oliver Jackson-Cohen) dverách je 1933 (rok, kedy vyšiel pôvodný film). (Arsenal83)
- Keď bol zverejnený prvý trailer, mnohí boli nahnevaní, že to odhalilo celý film. Našťastie, mnohí potom potvrdili, že trailer bol zavádzajúci a veľa zvratov zostalo nedotknutých. Jason Blum dokonca priznal, že tlačil na to, aby sa odhalilo ešte viac, a je veľmi rád, že mu to režisér Leigh Whannell nedovolil. (Arsenal83)
- S výrobou filmu sa začalo už v roku 2006, keď bol najatý David S. Goyer, aby napísal scenár. Do roku 2011 sa však film nikam neposunul a projekt bol zastavený. Vo februári 2016 bol projekt obnovený, Johnny Depp obsadil hlavnú postavu a Ed Solomon napísal scenár. Po kritike a finančnom neúspechu filmu Múmia v roku 2017 bol však zrušený aj tento pokus o oživenie projektu. V roku 2019 bol projekt znova obnovený, scenára a réžie sa chopil Leigh Whannell, produkcie Jason Blum, ale Johnny Depp z obsadenia vypadol. (Arsenal83)
Reklama