Reklama

Reklama

Černá napínavá komedie Alfreda Hitchcocka o tom, co všechno se může stát, když se bohatá žena rozhodne najmout podvodníčka a falešnou spiritualistku, aby našli jejího nezvěstného synovce. Bruce Dern a Barbara Harris se zde představí jako mazaný pár švindlířů snažící se obrat starou lady o pěknou hromádku peněz tím, že najdou jejího ztraceného dědice (William Devane). Mezitím zlodějský klenotník (Devane) a jeho krásná přítelkyně (Karen Black) unesou řeckého rejdařského magnáta kvůli výkupnému. Všichni se tak ocitají v nezastavitelném kolotoči záhad, vražd a chaosu, ve kterém se střídá napětí s báječnou zábavou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (81)

Maq 

všechny recenze uživatele

Klasická detektivka je vážná, napínavá, zločinec vždy rafinovaný a detektiv geniální. Postupně se však, myslím tak od šedesátých let, začaly v literatuře prosazovat detektivky nového typu. Zápletka je často postavená na náhodě, omylu, nedorozumění. Vzniká prostor i pro humor. --- Takovou detektivku natočil v roce 1976 Hitchcock. Je to vzhledem k době i režisérovu zavedenému renomé docela odvážný počin. Ale zdá se mi, že už tehdy byly k dispozici i originálnější předlohy. ()

kusper 

všechny recenze uživatele

Jak zde bylo řečeno, nejedná se o typický Hitchcockův film, například není zde jediný čistě kladný hrdina (Jamse Stewarta tu opravdu nenajdete) Ovšem jedná se o perfektní thriller ve stylu bratří Coenů (=D), divák celou dobu ví, jak to je a směje se absurditám, co provádějí hrdinové, kteří netuší. (Narážím např. na Fargo nebo Zbytečnou krutost.) Bavil jsem se skvěle. ()

Reklama

MM11 

všechny recenze uživatele

Poslední Hitchcock je po všech směrech určen hlavně skalním. I těm ale asi nebude takhle skoro dvouhodinová šaráda čtyř lehce neduchaplných postav zcela po chuti. Výchozí a nepřehlédnutelné je od počátku to srovnání z poručíkem Columbem. Je po všech stránkách, typická hudba, typické prostředí, dokonce i způsob snímání. Není to vyloženě špatně, minimálně důkaz toho, že Hitchcock dovedl i po padesáti letech aktivní kariéry, kdy se nesčetněkrát měnilo vnímání toho, jak dělat film, stále ovládal a měl v ruce televizní standart. Prohánět mladé dravce už prostě nestačil. U Rodinného spiknutí mě asi nejvíc otrávil začátkem, nepřehledná a otravná nuda, kterou korunuje hrozná Barbara Harris (zabít málo). Téma není špatné a postupně dobře vrcholí, zamlouval se mi Bruce Dern, měl vizáž Pierra Richarda a stejně tak se i choval. Je to mimochodem příjemné, že se tu nedělá přehnaná věda, některé vtípky jsou fajn. Jen kvalitní scény k pamatování hodně schází, ten efekt "jedu v autě a brzdy v tahu" byl spíš roztomile Fantomasovský než napínavý. A nakonec proč ne, možná to tak Hitchcock skutečně chtěl, stydět se určitě nemá za co. P.S. - Vždycky mě fascinuje, jak se dokáže mistr zábavně vklínit do svých filmů, v tomhle opravdu neměl sobě rovného. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Možno je Rodinné spiknutie trochu slabší film, ako tie najlepšie režisérove kúsky, na druhú stranu ale podľa mňa patrí k tým najzábavnejším a najnapínavejším. Mix vzťahovej komédie a hard core thrilleru myslím funguje celkom dobre, ako aj paralelné a spájajúce sa dve línie s dvoma vtipnými mileneckými pármi. Nakoniec sú tu tie páry tri. Osobne ma asi najpamätnejšia scéna na serpentínach zaujala z celého filmu najmenej, film rozhodne nestavia na akcii a toto intermezzo bolo skôr narušením konceptu. Ale celkovo aj vďaka nižším očakávaniam spokojnosť a výborná zábava. ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Hitch naposledy a naivita rovněž. Vzhledem k době vzniku filmu jsem očekával menší procento naivity, bohužel i zde některé rádoby dramatické situace vykouzlí úsměv na tváři. V dílech ze 40. či 50. let to lze akceptovat, tady nikoliv. Příběhu nechybí jistá dávka nevšednosti a určitého napětí. Postavy jsou přesvědčivé a humorné gagy též. "Noirového" Hitchcocka mám však raději. ()

Galerie (61)

Zajímavosti (11)

  • Natáčení muselo být odloženo kvůli Hitchcockovým zdravotním problémům. Před zahájením musel být Hitchcockovi zaveden srdeční stimulátor. Byl také na operaci tlustého střeva a odstranění ledvinového kamene. (ČSFD)
  • Snímek vycházel z románu „The Rainbird Pattern“ Victora Canninga. Hitchcock požádal Anthonyho Shaffera, jestli by mohl napsat scénář, ale Shaffer to odmítl. Ernest Lehman souhlasil, i když navzdory určitým pochybám o příběhu. Místo děje románu bylo pozměněno a prostředí Kalifornie nahradil anglický venkov. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)

Reklama

Reklama