Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Wacoslav1
    ****

    Dobrej filmek. Je vidět, že když Hitch netočil nic přehnaně noirovýho nebo zbytečně dlouhýho, ale jasnej a srozumitelnej film z přímočarým dějem, tak se na to dalo koukat. Tenhle film je od začátku slušně protnutý paranoiou a pocitem neustálého ohrožení. V první půlce navíc jede i velmi slušným tempem pořád kupředu. V půlce druhé to sice místy občas trochu ustrne, ale intenzivní finále to vynahradí. Řadím tenhle film na třetí místo mezi filmy co jsem zatím viděl od Hitche hned za Ptáky a Provaz, takže rozhodně spokojenost.85%(1.6.2016)

  • MATADOR
    ***

    Já bych tak rád hodnotil tenhle film lépe, ale nějak se nemůžu přenést přes pocit, že během války jsou lidé k "sabotérům" tak hodní. Sabotér má strašně úžasný námět, ale to provedení, tak jako u ostatních "hitchcocků" je prostě takové neuvěřitelné. Ostatně o tom filmy mají být, ale zkrátka se mi chtělo věřit málo věcem a to u takového to filmu je škoda.(9.7.2010)

  • Volodimir2
    ****

    Alfred Hitchcock nebol spokojný s obsadením v tomto filme, herec Robert Cummings sa podľa neho pre hlavnú úlohu absolútne nehodil, žiaľ presadila si ho do filmu produkčná firmy Universal Pictures a tak o 17 rokov neskôr sa znova vrátil k tejto téme a vytvoril remake s názvom North by Northwest , 1959 (Na sever severozápadnou linkou), ktorý sa formálne aj dramaturgicky priblížil Sabotérovi.(17.8.2015)

  • Psema
    *****

    Geniálně jednoduchá zápletka se postupem času rozšiřuje o další, složitější podtexty a v Hitchově režii sálá napětí z každého filmového políčka. Kvituji i obsazení hlavní mužské role Robertem Cummingsem, který je svou nevýrazností, možná až průměrností, přesným příkladem člověka z lidu, kterého na plátně představuje.(17.3.2007)

  • Matty
    ***

    Nevinný muž prchá před zákonem a snaží se dopadnout pravého viníka. Pří úprku potkává až příliš inteligentní modelku (zajisté blondýnu) a mnoho komických figurek, aby nakonec stanul tváří tvář nebezpečným zločincům a po svém se s nimi vypořádal. Poněkud béčkový námět, pro Hitche nicméně dostačující k rozehrání jakž takž napínavé hry na kočku a na myš. Je to hra s jednoduchými pravidly, která vycházejí vstříc všem skupinám diváků. Jde především o efekt, který jednotlivé situace v divácích vyvolají, jak se do nich hrdinové dostanou již není tak podstatné a zastánci filmové logiky nebudou mít radost. Jenže který Hitchův film je založen na pravděpodobných situacích? V Sabotérovi mě potěšili nejvíce padouši, dobře napsaní i zahraní a mající cíle dostatečně neskromné na to, aby jim ti cyničtější jedinci drželi palce. Po pravdě, raději jim, než mdlému hlavnímu hrdinovi, který se občas také tváří jako padouch, což je dosti matoucí. Nechybí zde humor, suchý, lehce morbidní a asi nejpatrnější ve scéně s řidičem náklaďáku a v maringotce s cirkusáky. Sabotér má necelé dvě hodiny, jeho sledování mi připadalo jako celá věčnost. Navzdory „útěkařskému“ charakteru má (z dnešního pohledu) velice líné tempo, chybí mu strhující momenty (kdyby v závěrečné scéně nevisel na vlásku život padoucha, ale hrdiny…), nejvíce mě zamrzela absence hudby ve scénách majících jistě slušný potenciál (Barry a Pat „uvězněni“ na společenské akci, pěstní souboj v „odpalovací“ dodávce atd.). Kdyby byly všechny nápady obratněji vysoustruženy, kdyby nenadbývaly ty žvásty o občanské povinnosti a amerických zákonech (ač pronášeny skvělým Vaughanem Glaserem), kdyby, kdyby, kdyby… jenže tento film už jednou natočen byl a nezbývá nám než jej brát takový, jaký je. I když v tomto případě vlastně raději nebrat, snad jedině pokud Hitchcocka řadíte ke svým nej, nej režisérům. (Hitchcock se objeví asi po hodině filmu, u jednoho stánku v New Yorku, když auto sabotérů zastaví). 65% Zajímavé komentáře: Cival, AGO(14.4.2007)

  • - Během natáčení exteriérů se tzv. turistka z Virginie připletla mezi kompars. Vůbec ji netrápilo, že předtím, než jí dovoliili vstupovat nahoru na sochu Svobody, musela pořád nastupovat a vystupovat z člunu. Myslela si, že kafe, koblihy a obědy v balíčku, které dostávali členové komparsu, náležely každému návštěvníku New Yorku. To, že mezi kompars nepatří, zjistili až příliš pozdě a nemohli ji najít, aby podepala smlouvu. Žádný ze záběrů, ve kterém se objevila, nemohl být tedy použit. [Zdroj: Vždyt je to jen film] (Pavlínka9)

  • - Jedná se o Hitchcockův první film s ryze americkým obsazením. (Shaqualyck)

  • - V jedné scéně Hitchcock použil fotku S.S. Normandie převrácené na bok. Šlo o válečnou loď, která tehdy za podivných a blíže nevyjasněných okolností shořela. Do záběru je vložen Lloyd jak se nad touto fotkou potutelně usmívá. Námořnictvo zato osočilo studio Universal, jelikož dle nich tyto záběry jasně poukazovaly na to, že Normandie byla sabotována. Dle Hitchcocka byl pravý důvod nevole námořnictva v tom, že záběry až příliš odrážely laxnost při hlídání lodi. (DaViD´82)