Reklama

Reklama

Zahradnictví: Rodinný přítel

  • Česko Zahradnictví: Tři sestry (více)
Trailer 4

Obsahy(1)

Filmová trilogie Zahradnictví se skládá ze tří samostatných filmů odehrávajících se na pozadí nejdramatičtějších období minulého století a časově předchází oblíbenému snímku Pelíšky (1999). Vypráví o třech rodinách: rodině leteckého radiotelegrafisty, rodině majitele kadeřnického salonu a rodině majitele zahradnictví. Obsáhne 20 let života postav, které musely v těchto pohnutých časech prožít nejlepší léta svých životů. Rodinný přítel je melodrama odehrávající se ve 40. letech za německé okupace. Tři mladé ženy a dvě děti čekají na návrat svých vězněných mužů a otců. Válkou vynucenému rodinnému společenství obětavě pomáhá rodinný přítel a lékař Jiří. Film je příběhem lásky, která nesměla být naplněna, vypráví o věrnosti, touze, vině a lásce, o odchodech a návratech, o rodině, rodičích a dětech. Jde o rodinný portrét viděný pohledem žen, které osud svedl dohromady. (Cinemart)

(více)

Videa (5)

Trailer 4

Recenze (250)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Film je značně zmatený, principiálně se jedná toliko o neustále znázorňované nenaplnění lásky po čas války, tedy téma neoriginální a nudné. Sokol zapomněl, že nesekunduje Kohákovi a Ledeckému v Tvoje tvář a hraje si na herce byť je jen moderátor točící se trochu kolem divadla. Jak by se dalo čekat, Němci jsou zlí a Gestapo obzvláště, i zde Hřebejk nevybočuje z nudy a šedi. Natočit film o hodném gestapákovi z Pečkárny ho ale jaksi netáhne... Ve filmu zase máme vánoce, stejně jako v Pelíškách i zde při nich rodina řeší své nudné obyčejné starosti svátečních dnů jako třeba že taťka hnije zavřený kdo ví kde a zda se vůbec vrátí. Velmi mi vadilo, že děti jsou vyzvány rodiči po konci filmového náletu jít ven sbírat ,,stříbro'' aniž by kdokoliv vysvětlil, že to byly tenké aluminiové lehké pásky , které na německých radarech díky větru a rozhozu před hlavní bombardovací sestavou udělaly zmatek v podobě stovek bodů. Němci zmatení falešnými odrazy tak posílali stíhače často do sektorů, kde nebyl jediný spojenecký letoun což zvyšovalo šance spojeneckých bombardovacích osádek na bezpečný návrat. Já to třeba vím, ale ta sličná slečna co vedle mne seděla to nevěla a kazilo jí to film! Pak tam také hraje plno zbytečných postav, k čemu byl dobrý ke konci ten ruský voják odkudsi z Uzbekistánu, že jej musela kamera 2x zabrat? Aňa je sice furt hezká, ale hraje stále stejně a chtělo by jí to pomalu nahradit někým mladším, třeba ze seriálu Ulice, kde je teď spousta mladých, hezkých a talentovaných hereček. A mohu pokračovat... U jednoho z kaktusů jsem si všiml, že Novotný ve skleníku buď neuměl text, nebo to měl ve scénáři blbě, ale ukazovaný exemlář kaktusu nebyl žádný jediný exemplář svého druhu od Fryče, ale obyčejný a běžný opuntia ficus indica... A ten květ z krepáku? Ten musel poznat nejeden divák, navíc to provedení! Kdejaká dcerka majitele střelnice natočí na špejli po slepu lepčí! Zkrátka dobře todlecto se nepovedlo a právem to má v době psaní tohoto komentu horší hodnocení než Troškova( také trilogie) Slunce seno... A jak to, že i když sou to Pelíšky z války tam nehraje táta Donutila a Polívky? Další pokračování tudíž snad ani nechci vidět ! Navíc takhle v závěru odstřelit hlavního klaďase! Hamba! Tak, teď už jsem film snad dehonestoval dost abych zapadl mezi místní kritiky slavného dua a kdo chce vědět víc, pojďte ke mně nenápadně blíž, ale psssssst! Nenápadně a bez prudkých pohybů!!! --------- Jaké to bylo opravdu? Bez ironie? Byl to nádherný film! Hřebejk opět prokazuje, že je ve skvělé formě. Tato mala velká dramata mu skvěle jdou. Když jsem koukal na závěrečné titulky uvědomil jsem si jak v tom prvním filmu, který mohl být sám o sobě plnohodnotným filmem - vlastně málo herců hrálo. Všichni byli úžasní a to i dětští herci. Opravdu nemám k nikomu výhrad. Skvělá byla i celá ta čtyřicátá léta z jejichž ztvárnění jsem byl paf. Ačkoliv je film čistokrevné drama, tvůrčí duo jej čas od času koření laskavým a hlavně vtipným lidským humorem a fungovalo to skvěle. Sám jsem se divil, že se i ve vyhrocených scénách kino občas smálo upřímným smíchem, ke kterému nás nikdo nenutil a který z nás volně prýštil. Nelze opomenout ani parádní hudbu, která filmu dodala další rozměr. Nádherný zážitek a já tímto děkuji CSFD a CinemArtu, že jsem měl možnost být dnes v Lucerně na premiéře filmu a zatleskat všem, kteří mají na tomto kumštu podíl a kteří se nám v plné sestavě co do štábu, produkce i herců přišli na závěr ukázat do záře reflektorů. Český film žije a díky Hřebejkovi má světovou úroveň!!! 5 kaktusů ! * * * * * () (méně) (více)

Streeper 

všechny recenze uživatele

Pro mě to bylo hodně velké překvapení. Kvůli nízkému hodnocení a špatným komentářům jsem očekávala vážně minimum a možná proto jsem z kina odcházela spokojená. Je pravda, že je to trochu delší a místy se to táhne, takže jsou tam hluchá místa, ale herecké výkony jsou skvělé a na nich se celý film staví. Ondra Sokol mile překvapil, Aňa Geislerová byla skvělá jako vždy a Sabina Remundová se postarala o vtipnou stránku. Malinko mě šokoval konec, který mě mrzí, protože odstranili postavu, která na celém filmu byla to nejlepší, ale i tak jsem zvědavá na další díl. ()

Reklama

Morholt 

všechny recenze uživatele

Asi tak do poloviny jsem si dával dohromady kdy a kde kdo s kým a i když jsem se konečně chytil, byly mi lapálie všech zúčastněných tak nějak jedno. Na vině jsou především příšerná sterilita filmu a chybějící dobová atmosféra. A nijak zvlášť jsem nejásal ani z herců. Jako největší kiks vidím obsazení Sokola, který má svoje limity a tady se to až bolestně ukazuje. Protivné mi byly i představitelky sester, ze kterých byla nejméně nesnesitelná Klára Melíšková. Naopak nejzábavnější postavy v podání Novotného, Krobotové a Remundové dostaly minimální prostor, ačkoliv je fakt, že role posledně jmenované patří k těm nejzbytečnějším. Tedy pokud se nebude v dalších dílech rozvíjet. Suma sumárum zklamání, jehož jediná devíza spočívá v tom, že předchází Pelíškům. 30% ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Dle zdejšího velice nízkého hodnocení jsem očekával mnohem větší průser. Celkový nápad a děj nebyl vyloženě marný. Film ovšem nesmírně srazily žalostné herecké výkony. Neodpustím si zmínit zejména Ondřeje Sokola, který zde hrál opravdu jako nějaký pták. Odporně strojená záležitost, a to ho mám kluka ušatého jinak velmi rád. Bohužel jeho herecký talent začíná a končí někde u Partičky. Přitom jeho role byla napsaná moc hezky. Dovedu si představit, že film by byl v úplně jiných číslech, kdyby se té hlavní role ujmul nějaký borec. Je mi záhadou, jakého retarda napadlo Sokola obsadit. Totální přehmat. Nechápu, proč ihned nedošlo k přeobsazení role. Hřebejk už přeci jen má cosi za sebou a není snad slepý a hluchý debil, aby neviděl, že se Ondra Sokol totálně v té roli topil. Naprosto ho ta role přerostla. Aňa Geislerová si zahrála klasickou kurvu balancující mezi více muži, nebylo to poprvé a svoji zkušenost zúročila a jako jedna z mála postav mi vůbec nevadila. Filmu také zbytečně škodí přestřelená stopáž, kvůli které snímek postrádá dynamiku. Tvůrci by si asi měli uvědomit, že se snaží o to, aby se film zalíbil divákům, ti jim ho ostatně taky zaplatí. Málokterý autor si může dovolit udělat film pouze pro svoje potěšení, bohužel mám pocit, že tvůrci šli právě touto cestou a na výsledku je to velmi znát. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Vypelichané melodrama s amputovanou hlavou. Deset minut jsem smál představě Ondřeje Sokola o charakterním herectví, zbytek nesoudné stopáže meditoval o tom, jak může v roce 2017 udělat kdysi soudné tvůrčí duo něco tak chatrného. Takže: za prvních 10 minut se stane cca pětinásobek toho, co ve zbytku filmu. Hodinu a půl sledujeme bezkrevnou čechovovskou variaci, z níž protektorátní všednost vyznívá jako trýznivá nuda, kterou zpestří jen nechtěně pedofilní etudy strýčka Jiřího a momenty, kdy si Sokol a Geislerová v duchu šestákových čtení pro paní a dívky sdělují, že k sobě asi cítí něco náklonnost a že to teda asi nebude tím, že pan Jiří jest věrný rodinný přítel. Neděj některých rodinných seancí pro jistotu opakuje i voiceover. Cudný ráz jednoho domu se třemi sestrami naruší vpád Sabiny Remundové, který byl původně nejspíš zamýšlen pro nerealizovaný film Slunce, seno, protektorát. Když už se zdá, že budeme 130 minut sledovat jen ketaminové rodinné sedánky s příšerně prkennými promluvami, udeří velké drama, protože se vrátí někdo, koho postavy nečekají, ale čeká ho divák, protože nejspíš ví, že je to jako ten "Kodet z Pelíšků, ale mladej". Hrozící drama ovšem Jarchovský zdárně zažehná tím, že jednu z postav nechá umřít na tyfus, což nám jiná postava sdělí krásným voiceoverem, v němž slovesa končí na libé archaické -ti. Tahle zborcená struktura se spoustou nedějových míst svádí ke spekulacím, že se Hřebejk režijně pokouší o artové kouzlo všednosti, jaké známe třeba z filmů Hirokazu Koreedy. Jeho režijní vedení je nicméně totálně mrtvičné a ne, insitní motivy draného peří a občas rozklepané snímání z ruky nepokládám za režijní koncepci. Když už se zdá, že válka, která subjektivně trvá 30 let, konečně končí a film s ní, připomene nám potitulková scéna, že jsou tu stále dilemata, které musí řešit zbytek trilogie. Rodinné kroniky nám mají připomínat tíhu plynoucího času. Zahradnictví nám připomíná, že není nic horšího, než když místo času filmového pocítí divák existenční tíhu své prdele na sedačce kina. Pro mě je tohle nové dno tvůrčí dvojky, která kdysi podobný žánr uměla udělat s lehkostí a humorem. [ano, řemeslně je to samozřejmě v pořádku a za prvních snesitepných 15 minut přiznávám tu původně odepřenou jednu hvězdu, jsem, podobně jako Ondra Sokol, "dobrý člověk"] ()

Galerie (39)

Zajímavosti (10)

  • Natáčení v Jaroměři zkomplikoval 16. 10. 2016 požár agregátu. Na místě zasahovalo několik jednotek hasičů. Nikomu se nic nestalo. (Scelleton)

Související novinky

Týden nejúspěšnějších filmů BEST FILM FEST

Týden nejúspěšnějších filmů BEST FILM FEST

13.07.2017

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 13. do 19. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Filmový festival Finále Plzeň oslaví třicetiny

Filmový festival Finále Plzeň oslaví třicetiny

14.04.2017

Jubilejní třicátý ročník filmového festivalu Finále Plzeň se uskuteční v termínu od 20. do 26. dubna 2017. Hlavním pilířem největší přehlídky českých a slovenských filmů bude i letos soutěž… (více)

PF 2017

PF 2017

31.12.2016

Zažili jsme i lepší roky než 2016. Nejen co do počtu ztráty lidí, kteří přinesli světu něco hezké a hodnotné, či do počtu překvapivých a znejisťujících politických událostí. On ten rok s šestkou na… (více)

Reklama

Reklama