Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kadeřnice Žofka Stárková touží možná víc než ostatní dívky po slávě. Přízemní plány jejího snoubence Františka neuspokojují její bujnou fantazii. Náhlé popularity se Žofce dostane, když při cestě za autogramem objeví mrtvé tělo slavného tenoristy Helbicha a je zatčena pro podezření z vraždy. Helbich ve skutečnosti spáchal sebevraždu, protože ztratil hlas. Po propuštění z vězení dostává Žofka nabídku na hlavní roli v připravovaném filmu. Pochybná sláva jí poplete hlavu. Opustí skromný byt svých rodičů a odejde z kadeřnictví. Bohužel je brzy jasné, že pro herectví nemá nejmenší talent, a zoufalý režisér nechá film sestřihat tak, že z něj Žofka prakticky zmizí... (ČSFD)

(více)

Recenze (21)

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Nataša Gollová ve své řekl bych klasické roli ztřeštěné romantičky toužící po slávě, bohatství a krásném ženichovi. Film je v podstatě o tom, jak tenká hranice je mezi bezvýznamností a slávou. Stačí se jen v pravé chvíli přimotat na správné místo, a o ostatní se postarají média. Všechna sláva polní tráva. To musí zjistit každý sám. Názorně zde můžeme vidět, jak velká byla moc bulváru už v době, kdy nebyla ještě ani televize. Lidé jsou pořád stejní, jen metody oblbování se mění....70% ()

zette 

všechny recenze uživatele

Myslenka filmu neni uplne spatna, ale to zpracovani, zpusob vypraveni, dialogy a koneckoncu i herecke vykony nejsou nijak dobre. Gollova na me vzdy pusobi strasne sympaticky, ale jeji herectvi me malokdy presvedci. Jinak strasne nerad vidavam Mandlovou v malych rolich.-). I pres nelehkou dobu, kdy se tento film natacel, ho vnimam jako nepovedeny. ()

Reklama

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Kadeřnice Žofka je bláhová až na hranici snesitelnosti, její snění o slávě, bohatství a ženichovi šlo celkem mimo můj záběr a ukvapený konec tomu příliš nepomohl.. Celý příběh o jedné lehce „pomatené“ zachraňují  herci na všech frontách a podepírají ho ze všech sil (Jaroslav Marvan, Jaromír Spal, Otto Rubík).. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

V době stále ještě rezonující druhé heydrichiády natáčený snímek se zcela oprostil od toho ošklivého vně a vytvořil si svůj vlastní svět. Aristotelovské pojetí duše jako neoddělitelné součásti těla je zde pro nefilozofující většinu návštěvníků biografů zahalen do hávu mentorující červené knihovny. Funkcionalismus je přítomen nejen jako nosná myšlenka filmu, ale také ve všech exteriérových scénách. Nataša Gollová zde dostala příležitost poodstoupit ze své škatulky rozjívených dívek a stříhla si zasněnou romantickou žábu, která musela dostat pár řádných štulců od života, aby konečně nalezla sama sebe. Marvan je v roli laskavého otce opět navýsost přesvědčivý. ()

MIMIC 

všechny recenze uživatele

Neuveriteľne hlúpy film, ktorý mi skazil celý večer. Táto melodramatická romanca je tak stupídna, až som sa podivil, že v tom čase už značne rozvinutý a skúsený Barrandov vyprodukoval niečo také. Veď to nedosahuje ani nenáročné kvality filmu, ktorý má "príjemne odreagovať" (Raoul Schránil). Gollová tú rolu prijala (alebo si ju vybrala?) celkom určite v náhlom pominutí zmyslov a celkom by ma zaujímalo, čo hviezdu na úplnom vrchole, akou bola vtedy Mandlová, zaujalo na tom scenári, že do toho šla, a to rovno ako podradný sidekick, dokonca v kameovej verzii. Režisér zorganizoval i veľkolepé kabaretné číslo, ktoré malo zrejme elegantne zatieniť tú veľkolepú sprostotu všade okolo. Nezatienilo, zvýraznilo. Ani neviem, prečo som tomu dal vôbec nejakú hviezdu, možno v náhlom pominutí zmyslov. Všetci sme len ľudia. ()

Zajímavosti (3)

  • V tomto filmu debutovala dvacetiletá Antonie Hegerlíková, která v roli kadeřnice Marty pronesla jedinou větu: "Na lodičkách je to hezký." (ČSFD)
  • Nataša Golová později přiznala kolegyni  Hegerlíkové svůj omyl, že neměla v úmyslu smlouvu na tento film podepsat, ale poté, co se dozvěděla, že Hegerlíková kamerové zkoušky udělala, smlouvu podepsala, ovšem netušila, že zkoušky  Hegerlíkové nebyly na hlavní roli. (Redyx111)
  • Natáčelo se v pražské Stromovce. (kosticka7)

Reklama

Reklama