Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kaka
    ***

    Poctivé, zemité dramo ze čtyřicátých let USA, kde kromě válečného konfliktu stále doznívá syndrom rasové nesnášenlivosti a "nevolnictví". Je tam načrtnuto několik závažných témat a hlavní postavy podstupují několik zásadních interakcí a rozhodnutí z toho plynoucích. Je zajímavé, že přesto, že to má tématicky i režijně na první dojem celkem slušné oscarové ambice, nebuší to na dveře akademikům stylem "točímé naléhavé téma, dejte nám ceny", jak to maj někteří jiní tvůrci ve zvyku. Zřejmě ale první polovina a sladší finále rozhodlo o tom, že se senzace dít nebude. Je to pochopitelné, jelikož zkrátit na začátku 20-30 minut dialogů, bude to o hvězdu výš. Vazby hlavních postav by to nepřetrhalo a svižnější tempo by tomu prospělo. Postava otce (Jonathan Banks) se extrémně podobá svým totálně zlým a zákeřným naturelem postavě otce v Plesu Příšer. Tedy úpadek lidského ducha a zdravého rozumu. Na vyvolání negativních emocí senzačně účinný a spolehlivý prostředek.(24.3.2018)

  • Morholt
    ****

    Já ty příběhy z amerického Jihu prostě žeru a tenhle je navíc zatraktivněný válečnou vsuvkou a to mě ba ještě víc. Jasně, v zásadě se jedná o další z filmů o utlačovaných černoších, což je dneska strašně populární, ale tady to bylo přeci jen trochu jinak. Reesovým ztělesněním Jižana není ortodoxní rasista v Banksově podání, ale spíše Jason Clarke a jeho farmář, který sice cítí vůči černým nadřazenost, ale nedá se o něm říct, že by to byl zlý člověk. Prostě byl v podobném duchu vychován. To se mi líbilo. Černoši tu byli naopak vyobrazeni jako klasické oběti, ale nepůsobilo to tak protivně, v jako mnoha jiných případech. Bavila mě i ukázka těžkého života tehdejších farmářů a celkově se ta atmosféra jižanského zapadákova vydařila. Naopak mi přišel laciný moment, který zlomí Hedlundovo vnímání černých a celkově některé dialogy mezi ním a Mitchellem zaváněly kýčem. Ale nebylo to nic hrozného. Celkově velmi dobrý dojem zakončil emotivní závěr, který tak nějak pohladil po duši. 85%(17.12.2017)

  • Fiftis
    ****

    Pevne verím tomu, že keby sa napísala lepšie prvá polhodina filmu, trochu pokrátila, tak by sme tu mali film z kategórie nezabudnuteľných. Nie je to prvýkrát, čo Američania natočili film o vojnových traumách, ale tentoraz sa k tomu pridáva ešte téma rasizmu, smilstva a nefunkčnej rodiny. Príbeh je postavený na klasickom pôdoryse antickej drámy a smeruje ku koncu, ktorý nečakáte, ale na druhú stranu, niečo podobné tušíte. Herecky je to úplná extraliga, O Jasonovi Mitchellovi určite ešte budeme počuť a Garrett Hedlund by si rozhodne zaslúžil viac pozornosti, než má teraz. Ďalší z filmov zaoberajúcom o probléme rasizmu v Amerike 30-tych a 40-tych rokov. Holt Mississippi. Ťažká doba, len pre tvrdých ľudí. Aj tak to bola pre nich skúška, ktorú ešte dlhú dobu potom nemohli vyhrať.(17.11.2019)

  • Slasher
    ****

    Parádní filmy o tom, jak život není (nebyl) fér snad nikdy úplně neomrzí. A taky jsem rád, že je MUDBOUND namísto vyčpělé éry otroctví posazen až daleko za období Rekonstrukce a zákonů Jim Crow, na segregovaný Jih okolo druhé světové a tak dobře ilustruje návrat mnohých barevných hrdinů zpět do "bahna" starých, hluboce zakořeněných poměrů a pravidel. Film je navíc skvěle vyprávěn, trpělivě a z různých perspektiv, má pár neokoukaných hereckých es (Mitchell, Banks, Clarke), ale co mě tu hlavně těší - nemám pocit z další prvoplánově plytké black lives matter fňuk-fňuk agitky. Tady v tom je silný příběh o Americe.(20.11.2017)

  • Enšpígl
    **

    Já si samozřejmě o to koledoval, četl jsem v zámoří o filmech s potencionálem na Oscara a tohle je jeden z nich a abych řekl pravdu, zatímco černošské drama od Katryn Detroit mně chytilo, tohle už mně přišlo vysloveně jako oscarové žebráctví, podívejte akademici mám film o utisklých černoších, kolik mně dáte Oscarů ? Ten příběh byl hrozně rozveklý, některé dialogy a scény jsou opravdu čistě pro akademii nikoli pro diváka, děj ani neposouvaj ani nedramatizují, ano stodolní scéna mně chytla, koho ne, ale jinak nic, co už člověk neviděl se nekoná.(27.12.2017)

  • - Filmovanie snímky prebiehalo predovšetkým v americkom štáte Louisiana. Filmári však navštívili aj Budapešť. (MikaelSVK)

  • - Když Ronsel Jackson (Jason Mitchell) nastupuje do auta Jamieho McAllana (Garrett Hedlund), je promočený na kost, protože venku leje jako z konve. V dalším záběru v kabině auta už však má košili naprosto suchou. (mkali)