Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Adaptace oceňovaného románu spisovatelky Ursuly Krechelové vypráví skutečný příběh židovsko-křesťanské rodiny, která přežila vyhnanství a pronásledování nacisty, a po válce se vrací do Německa, aby se pokusila začít znovu. Jenže traumatizovaní rodiče i jejich děti, které vyrostly v Anglii, si jen velmi těžko zvykají na život v poválečném Německu.
1. část: Berlín roku 1938. Richard a Claire Kornitzerovi jsou elegantní pár. On je slavný soudce, který se i navzdory svému mládí pouští do velkých případů, Claire je moderní žena s vytříbeným stylem, která založila svou vlastní filmovou společnost. Nikdy nebyl problém v tom, že je Richard Žid – až donedávna. Nyní je Richard vyloučen a Claire přijde o svou společnost. Zdráhavě se rozhodnou poslat své děti – osmiletého George a pětiletou Selmu - do zahraničí, kde budou v bezpečí. Záhy poté Richard dostane vízum na Kubě a musí nechat Claire v Berlíně samotnou. Gestapo jí zabaví zbylý majetek a zabrání jí, aby si zaplatila vízum i pro sebe. Je to snadná kořist pro velitele gestapa. Zatímco se Richard ze všech sil snaží přivyknout životu ve vyhnanství na Kubě, děti skončí po vypuknutí války v sirotčinci v Anglii a myslí si, že je jejich matka mrtvá.
2. část: Richard se vrací za Claire, odhodlaný pomoci obnovit Německo a znovu nastolit spravedlnost a právo. Jenže předtím, než se mu podaří získat funkci soudce, je nucen bojovat s nepřiměřenou byrokratickou zátěží. Je překvapen, kolik nacistických soudců zůstalo po válce v úřadu. Claire mezitím neúnavně pátrá po svých dětech, které jsou ztracené kdesi v Anglii. Richardova vytrvalost se nakonec vyplatí – dostane velkolepý případ, odhodlaný dosáhnout verdiktu jménem všech obětí nacismu. Claire se ve stejnou dobu podaří vypátrat děti v Anglii. Její naděje na to, že se jí podaří stmelit rodinu zase dohromady, je však zmařena - George chce studovat ve Velké Británii, Selma chce zůstat u adoptivních rodičů. (HBO Europe)

(více)

Recenze (7)

Morholt 

všechny recenze uživatele

První díl na mě příliš velký dojem neudělal. Ne že by to bylo špatně natočené či zahrané, ale chyběla mi zoufalost rodičů, kteří posílají děti do neznáma i tísnivější atmosféra hitlerovského Německa. Svou vinu nesl i český dabing, ale to nebyl zase takový problém. Ovšem druhá, poválečná část, už byla o něčem jiném. Dostavily se kýžené emoce, protože ústřední pár musel hledat cestu nejen k sobě, ale, a to především, ke svým dětem, což byly asi nejsilnější okamžiky. Zároveň film celkem barvitě vystihuje postoj tehdejší německé společnosti dosud prolezlé nacisty, která se staví rezervovaně k odškodnění pro Židy a politicky pronásledované. Navíc se hlavní hrdina coby soudce musí postavit kolegům z justice, kde stále úřadují bývalí členové NSDAP. Tohle téma by si sice zaloužilo větší rozpočet a kino, ale i tak se jedná o slušný kousek. 75% ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Vlastně je to vzorová červená knihovna povýšená o dobu a prostředí, ve kterém se odehrává. Nic světoborného, ale jako časový vypěňovák určitě neurazí. ()

Reklama

Mlle 

všechny recenze uživatele

Schematický, zkratkovitý děj s přísně redukovanými psychologickými profily – čistokrevně zlá adoptivní matka v Londýně; eskapický, slabý a sobecký manžel – kariérista, kterému nepochopitelně nezáleží na svých dětech; vše snášející, obětavá manželka, odhodlaná nést na svých bedrech břímě celé rodiny. Postavy jsou buď překotně nesympatické, anebo neomylně ideální. Tvůrci si dali práci s pěknými lokacemi, produkční a potprodukční prací, ale celkově je příběh prediktabilní a nezajímavý – stejně jako reálný život těchto patologicky neukotvených kariéristů. II. světová válka tu hraje jen roli nadhazovače. ()

Volodimir2 

všechny recenze uživatele

Filmová adaptácia románu Ursuly Krechel Landgericht rozpráva skutočný príbeh rodiny právnika Richarda Kornitzera Žida, jeho nežidovskej manželky a dvoch malých deti. Po prijatí diskriminačných zákonov v roku 1933 začal v Nemecku hon na Židov. Pre túto rodinu to znamenalo prenasledovanie a vyhnanstvo. V roku 1939 odosielajú svoje deti Georga (1932) a Selmu (1935) do pestúnskych rodín do Anglicka. V roku 1946 sa manželia stretávajú a otec rodiny začína boj s Nemeckými úradmi o priznanie statusu „obeť fašizmu“. Ale súdna mašinéria v Nemecku po vojne bola totožná s tou nacistickou a tak film nám predkladá to, čo bolo pre všetkých zrejme, že vysporiadať sa s nacistickou minulosťou bolo a bude pre Nemecko veľmi, veľmi ťažké. A to je nosnou ideou tohto vynikajúceho filmu. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Zde trestuhodně podhodnocený film. Autorům se nadmíru povedlo skloubit skloubit osobní, rodinnou rovinu s obecnou rovinou válečného a zejména poválečného Německa s oním obtížným a někdy bezmála nemožným dělením na viníky a oběti. Herecky i režijně perfektně zvládnutý film, pátou * šetřím jen pro přece jen trochu nadbytečně dlouhou stopáž. ()

Galerie (29)

Reklama

Reklama