Reklama

Reklama

Není to jen Třaslavec, kdo může řádit ve vašem kině. V Berlíně se nachází nenápadné kino Metropol (ne nepodobné stejnojmennému sálu v Olomouci), kde se můžete nechat rozpárat na kusy hordou krvežíznivých démonů, evidentně trestuhodně zanedbávajících ústní hygienu, a následně se proměnit v neméně krvelačnou zombii. To vše v poctivém italském gore stylu, pod produkční záštitou Daria Argenta a v režii Lamberta Bavy, který, soudě podle nechutnosti a drastičnosti snímku již tušil, že bude jednou s Kateřinou Brožovou a Simonou Chytrovou natáčet Princeznu Fantaghiro. Démoni se stali klasikou italského gore hororu osmdesátých let a věhlas si vydobyli i u nás už v předrevoluční době jako jeden z šeptandou hutně obestřených videopirátských hitů. Na rozdíl od většiny italských hororů, které mívají pomalejší tempo a tajuplnou atmosféru, jsou Démoni přímočarý osmdesátkový gore fest se spoustou akce, klasických splatter efektů a chytlavou syntetizátorovou hudbou Claudia Simonettiho vyšperkovanou dobovými rockovými hity od ikon jako Billy Idol, Saxon nebo Mötley Crüe. Věrni heslu doktora Frank-N-Furtera „Don’t dream it – be it!“ vracíme Démony z ohraných videopásek tam, kam patří, totiž do ztemnělého kina, odkud není tak snadné odskočit si na záchod jako doma od televize – zvlášť, když dveře sálu jsou zamčené a zvenčí se ozývají zlověstné zvuky nepříjemně připomínající heavy metalové riffy. (Festival otrlého diváka)

(více)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (170)

Lateef 

všechny recenze uživatele

Určitě jeden z nejvýraznějších hororů 80. let. Originální svým příběhem, akcí, gore i velkolepým finále s bonusovou tečkou. Démon je v každém z nás, tak se ujistěte, že se kino, kam večer půjdete s kamarády, nejmenuje Metropol a že na pravé tváři nemáte krvavý šrám... 1,8 miliónů dolarů(rozpočet) ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Já vím, že spousta lidí to italským hororům odpouští, ale pro mne je prostě absence (v rámci možností a žánru) rozumného scénáře zásadním nedostatkem, přes který nejsem schopný se přenést. A tak potom v místech, kdy bych se měl královsky bavit, jenom nevěřícně koukám a vysmívám se chování hlavních postav, které viděly logiku jenom z veliké dálky, nebo možná vůbec ne. Začátek, kdy se realita střídala s ukázkami dění na plátně, ve mně vyvolal naději na kvalitní dění následující, to se bohužel nepotvrdilo a já byl svědkem jenom tupého pobíhání po kině a otřesně přehrávajících herců. Ale gore bylo lahůdkové. 50% ()

Reklama

EdaS 

všechny recenze uživatele

Argentem sice produkovaný, ale režijně bohužel zcela tuctový horor ze začátku hodně baví díky nápadu umístit rejdiště démonů do kina. Od poloviny bohužel sledujete jen skupinky lidí pobíhající sem tam a nechávající se masakrovat. Hrozící nudu naštěstí zahánějí scény typu "hlavní hrdina vezme motorku, projíždí se po kinosále a kosí příšery", bohužel jich není dost. ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Dnes už kultovní splatter-punkový zářez Italů se všemi klady i zápory. Teda vlastně jednim záporem - tim je absence scénáře, a to i přesto, že na něm makalo hned několik lidí v čele se samotným Argentem... Ale co, do prdele s příběhem, tady jde o čistou lásku k hororovému žánru! Démoni hned od začátku šlápnou na plyn a při vysokých otáčkách si razí krvavou cestu skrz sál plný diváků. Všechno začne vizuálně úchvatnou scénou proměny ženy v hnusnýho démona na dámskym hajzlíku. V tu chvíli propuká v kině obrovská panika, jedno gore střídá druhé (naprosto skvělé efekty od mistra v oboru Sergia Stivalettiho), za pochodu hardrockové muziky se tu na motorce sekají hlavy a celá ta brutální podívaná vrcholí pádem helikoptéry. Neni divu, že Démoni u velké základny fanoušků mají pověst hororové bible. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Film, který stojí na straně příznivců hororového žánru, nikoliv přihlouplých filmových hrdinů, což dává najevo neustálým pomrkáváním a náznaky, pro ty, kdo již nějaký ten horor viděli. Vtipně byly vybrány oběti (arogantní černoch, rozhádaný pár, nevidomý muž), z nichž větší část sleduje horor bez patřičné úcty a následně jen s krajní neochotou přijímá roli aktivního účastníka absurdně ultra-drastického dění. Nedokázali si vychutnat film, tak si film vychutná je. K definitivnímu průniku zla do dosud normálního světa dochází symbolicky po protrhnutí promítacího plátna. Krom zapojení do cinefilních her s dvojí realitou se nabízí také ošemetnější výklad anti-náboženský (promítací kabina jako „místo“, kde lidé v nouzi hledají spásu – marně) anebo si zkrátka můžete užít výborné (ve smyslu nechutné) masky, punkový soundtrack a těžce brakový závěr. Hezky z pohodlí a bezpečí domova. Dokud se vám něco nezakousne do krku. 65% Zajímavé komentáře: Mr.Apache, kitano ()

Galerie (31)

Zajímavosti (14)

  • Rozpočet filmu byl 1,8 milionu dolarů. (Chatterer)
  • Film bol zakázaný v Západnom Nemecku a na Islande. (Paldiny)
  • Film vznikl současně v anglické i italské verzi. Ty se od sebe zásadně liší ve zvukové stopě. Mezinárodní anglická verze sází více na efekt – zatímco italská verze pod řadou scén nemá dialogy ani ruchy a v lekačkách sází na klasické orchestrální prvky italských hororů, anglická verze takřka permanentně tlačí ponurou atmosféru přízračnými tóny. Obě verze mají stejnou původní instrumentální hudbu i většinu převzatých písní, ale minimálně ve scéně, kdy diváci utíkají z hledištěx obsahují obě odlišnou píseň. (JFL)

Reklama

Reklama