Režie:
Norman JewisonKamera:
Douglas SlocombeHudba:
Andrew Lloyd WebberHrají:
Ted Neeley, Carl Anderson, Yvonne Elliman, Barry Dennen, Larry Marshall, Josh Mostel, Paul Thomas, Pi Douglass, Robert LuPone, Richard Molinare (více)VOD (2)
Obsahy(2)
V roce 1973 americký režisér Norman Jewison převedl na filmové plátno úspěšnou rockovou operu Jesus Christ Superstar. Předcházelo mu divadelní uvedení na divadelních prknech londýnského West Endu, kde se poprvé objevil v roce 1971. Hudbu na libreto Tima Rice zkomponoval britský skladatel Andrew Lloyd Webber (autor dalších slavných muzikálů Evita, Cats, Starlight Express, Fantom opery). Film vypráví příběh posledních sedmi dnů života Ježíše Krista – od jeho příchodu do Jeruzaléma až po ukřižování – očima Jidáše Iškariotského. Muže, jenž byl jeho učedníkem i přítelem, a který jej nakonec zradil. Ambiciózní, mimořádně náročný filmový projekt vznikal v exteriérech, přímo v Izraeli. Na rozdíl od mnoha muzikálů neoslňuje zbytečně honosnou výpravou a kostýmy, ale zaujme promyšlenou realizací a skvěle vybranými interprety jednotlivých postav. Získal řadu prestižních ocenění a velkou diváckou popularitu. Norman Jewison o něm prohlásil: „že spíš, než hluboce náboženské dílo zamýšlel natočit příběh o dobru, zlu a kráse“. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (249)
Po hudebni strance neni o cem diskutovat, po filmovarske pomerne zajimave a napadite, i kdyz jsou zde vyuzivany spise mene clenite a prazdne exteriery, coz filmu mozna trochu obira. Jinak v podstate zpracovani stejneho tematu jako Gibsonovo Umuceni, ale mnohem zabavnejsi, inteligentnejsi a vrstevnatejsi a schopne dat divakovi vice. ()
Film, kterým je nejlépe uctít Velikonoce. Mnohým se nelíbí výkon Teda Neeleyho, a je pravda, že poněkud mečí, ale jeho charisma je skryté ve smutku jeho očí, což mnozí nedokážou spatřit. Protože on ví, co mnohým zůstává skryto.Pokud chce ateista poznat příběh příběhů a nechce se mu do Bible, je toto pravá cesta. ()
Pamätám si, že keď som tento muzikál videla v minulosti, nebavil ma (ako väčšina muzikálov). Musela som „dozrieť“ pre myšlienky, ktorým som nerozumela a ktoré sa mi zdali iba bláznivé. Dnes už som to vnímala inými očami, hippies, lešenia, tanky a skutočne ma dojala scéna, keď Ježil prevracal stoly – „Odneste to odtiaľto, nerobte trhovisko z domu môjho Otca.“ Ten trh bol naozaj obrazom toho, s čím všetkým kupčí súčasný človek. Použitie Judáša ako hlavnej postavy je dôležitým aspektom filmu. Pri premýšľaní nad jeho konaním sa človek musí zamyslieť, že všetci máme v sebe kúsok Judáša. Obdivujem odvahu, kreativitu a nadšenie autorov, muzikál má schopnosť oslovovať divákov po celom svete aj po vyše 50-tich rokoch. ()
Jesus Christ Superstar není muzikál, ale rocková opera! To si vždy říkám, protože potřebuju vyřešit vnitřní rozpor spočívající v tom, že nenávidím muzikály. TOTO (dílo) je naprosto boží věc, neexistuje nic, co bych tomu mohla vytknout, ty máničky jsou mi strašně blízký, jak jim plápolají hadry ve větru a Ted Neeley je má láska. ()
Muzikál Jesus Christ Superstar je sám osebe veľmi inovatívny a zaujímavý. Všetky osoby Nového zákona ako plnokrvní hipisáci, k tomu legendárna hudba a texty, nebolo nutné to ešte viac ozvláštňovať tankami, stíhačkami a samopalmi. Doba bola ale taká, ani muzikál sa tomu nevyhol. Naopak, postava Herodesa, tá sa skutočne vydarila a aj spevácke výkony neboli zlé. Až na Máriu Magdalénu v podaní aziatky, tá bola slabšia a bohužiaľ tým pokazila nakrajšiu skladbu muzikálu. Ale inak spokojnosť, čierny Judáš bol výborný. ()
Galerie (52)
Zajímavosti (18)
- Počas záberu, keď sa Judáš (Carl Anderson) chce obesiť, je nechtiac vidieť popruhy telovej farby, ktoré mu pomáhali bezpečne visieť na strome. (L´Aura)
- Keď Ježiš (Ted Neeley) visí na kríži, jeho pribité ruky sa mierne hýbu, čo ukazuje, že "klince" sú iba hlavičky klincov prilepené na jeho dlane. (L´Aura)
- Norman Jewison pôvodne chcel, aby úlohu Ježiša (Ted Neeley) hral Ian Gillan, ktorý nahral Ježiša na koncepčnom albume. Gillan však ponuku odmietol a rozhodol sa, že viac poteší fanúšikov na turné s Deep Purple. (MFJD)
Reklama