• LiVentura
    *****

    Velkolepý historický "epos" vyprávějící až o neuvěřitelně zdatném plukovníkovi polského vojska, který bojuje nejen s útlaky ve vlastních řadách, ale i s cizáky Švédy, kteří si chtějí podmanit jeho vlast a se svým vnitřním svědomím, neboť zavinil přímo i nepřímo smrt mnoha nevinných... Polští váleční hrdinové, národní hrdinové jsou zde skoro všichni srovnáni v řad.(19.9.2012)

  • Ivoshek
    ****

    Je to teda mazec na dokoukání, trvalo mi to dohromady asi pět večerů, nicméně nelituju. Hlavní hrdina, který se uvede tím, že týden před svatbou spolu s kumpány znásilní pár místních děveček, střílí do historických obrazů a vypálí sousední vesnici, incl. pobití žen, dětí, starců a vůbec všech, to se teda běžně nevidí. Vůbec plukovník Kmitic stojí za to, i když na dnešní poměry jeho představitel trochu přehrává. Jeho snoubenka je velice pěkná - to měli Poláci při váběru šťastnou ruku. Taky šermíř pan Wolodyjovski je dobrý. Dohromady je to povedený historický velkofilm, kde bych si přál snad jen občas trochu míň řečí a víc velkých bitev. Ale celkově jsem spokojený.(7.2.2011)

  • majo25
    ***

    Veľkolepá historická dráma zo 17. storočia z územia poľsko-litovského kráľovstva, ktorá rozpráva o horkokrvnom vojakovi. 4,5 hodín je riadna sledovacia fuška, ale oplatí sa ju vidieť už len z dôvodu kombinácie takých velikánov, ako sú režisér Jerzy Hoffman a spisovateľ Henryk Sienkiewicz. Velkolepá výprava a nákladné scény je to, čo asi najviac uchváti diváka. Mierne komplikovaný dej, dlhá stopáž, viaceré laxne spravené súboje a scenár asi to, čo ho naopak odradí. Hodnotenie: 70%(30.8.2014)

  • MikO_NR_1909
    *****

    Jerzy Hoffman je možno prehliadnutý tieňom A.Wajdu a K. Kieslowského, ale z filmom ako Mastičkár či Potopa a podľa toho čo som mal možnosť vidieť - z cela neoprávnene. Táto vojnová sága o švédskom vpáde do pohraničia Poľska 17.storočia a následnej územnej "potope" celistvého územia zapríčineného aj značnou časťou kariérnych zradcov vo vlastnom štátotvornom úrade stojí za serióznu vedeckú dišputu. Sienkiewiczov román, hoci som nemal to šťastie ho čítať je veľmi komplexne a psychologicky bohate textúrne prerozprávaný. Stavia síce na vandrovskú cestu Kmičičových odbojov a jeho láske k blonďavej domácej, ale akúkoľvek formalistickú predvídavosť disociačne neguje. Každé rámovanie je síce tradicionalistické a neexperimentálne, ale v klbku zaprášených kostýmov a vonkajšieho smogu dýcha skutočný život historického výkladu, konania postáv sú podopreté úžasným intuitívnym porfóliom a dej, dokonca i na miestach, ktoré sa môžu na prvý pohľad zdať, že sa ťahajú - drží v napätí a dokáže neuveriteľné veci. Aj Dersu Uzala stavia na vzájomnej úcte a dôvere vonkajška (neistota) a vnútra (duch) a divák má možnosť stotožňovať sa z vyprofilovaného deja na vysokej umeleckej úrovni.(1.11.2016)

  • Radyo
    ****

    Polská kinematografie se koncem 60. a počátkem 70. let vyznačovala především výpravnými historickými eposy. Potopa mezi nimi zaujala jedno z nejpřednějších míst, a zcela po právu. Výborné herecké výkony, skvělá práce s kamerou, realisticky zobrazované bitvy, hold, tehdy to ještě polským filmařům šlo.(3.4.2003)

  • - Ušito bylo asi 23 tisíce kostýmů. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Většina bitevních scén byla točena v dněperské oblasti blízko Kyjeva, dnešní Ukrajina. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Ve filmu si zahrálo téměř 40 tisíc statistů. (Zdroj: ČSFD.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace