Reklama

Reklama

Spoorloos

  • Francie L'Homme qui voulait savoir (více)
Trailer

Obsahy(1)

Mladý zamilovaný párik z Holandska, Rex a Saskia, sa rozhodne stráviť svoju dovolenku vo Francúzsku. Obyčajná cesta autom sa však zmení v peklo v momente, keď dvojica po prekročení francúzskych hraníc zastane na miestnej benzínovej pumpe. Saskia odbehla po občerstvenie, ale späť sa už nevrátila. Zúfalý Rex sa snaží chytiť každej maličkosti, ale nič nevedie k úspechu. No nevzdáva sa. Po Saskii pátra aj po nekonečných troch rokoch. Na všetko bude mať možno odpoveď Raymond Lemorne. Muž, ktorý stojí za tajomným únosom. Je Rex pripravený prijať desivú pravdu? (Tomco)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (78)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Zajímavý a velice "evropský" dramatický thriller. Jediný závažný problém jsem měl s nemastnými, neslanými herci a jejich rolemi. Ty postavy se mi prostě zdají divně napsané - což je ale ve starších evropských temně laděných filmech naprosto běžným jevem. O normálního člověka v nich nezakopnete. Režisér si dost pohrává s atmosférou (chvilku moc dobrá, pak se něco stane, a je pryč), místo toho, aby se zapracovalo na svižnosti snímku, tvoří se radši postavám pochybná psychologie... Nemůžu říct, že by mi to vyloženě sedlo. 7/10 ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Nizozemský thriller Spoorloos z roku 1988 je adaptací románu The Golden Egg od Tima Krabbého. Jde o jeden z těch filmů, který je tak trochu zastíněn americkou předělávkou, která vznikla v roce 1993 a zahráli si v ní Jeff Bridges a Kiefer Sutherland a to i přesto, že kvality americké předělávky nejsou všeobecně kdovíjak přijaté velmi kladně. Je to škoda, protože původní Spoorloos za pozornost určitě stojí.   Režisér a scenárista filmu George Sluizer se k Krabbému románu dostal původním Krabbéovým povoláním novináře, který se specializoval především na články o tvorbě filmů v USA. Sam Krabbé se scénáře chopil společně se Sluizerem a i přes lehké konflikty ohledně vedení vyprávění společně sepsali scénář, který se od knižní předlohy liší ve dvou zásadních faktorech, jinak ovšem díky Krabbéově spoluúčasti víceméně věrná adaptace. A především skutečně povedený thriller.   Spoorloos nestaví na tajemnu identity pachatele hlavního zločiny. Velmi rychle vlastně odhalí všechny karty a postavě únosce se věnuje a vykresluje jí. Celkově má Spoorloos výraznou a nezvyklou strukturu vyprávění a i přes zdánlivé odkrytí všech trumfů dokáže za pochodu nadále budovat atmosféru a v závěru přijít s vynikajícím vyvrcholením.   Spoorloos rozhodně není nepředvídatelná záležitost. I kvůli rychlému odkrytí trumfů vlastně nedokáže šokovat naplno a o mysteriózní atmosféru přeci jen tak trochu překáží. Což ovšem neshazuje fakt, že v rámci toho filmu napětí skutečně funguje a konec skutečně dokáže vyvolat pocity děsu. V průběhu se ze Spoorloos čím dál tím více stává děsivá sonda do duše sériového vraha, která hodně těží též z fantastického střihu Sluizera a Lin Friedman.   Atmosférické, silně zneklidňující a především skutečně působivé. Sluizerovo Spoorloos je neprávem zapadlý thriller, který je minimálně zajímavou sondou. Celé je to rozhodně velmi kvalitní a i přes pár výhrad jde o ukázku toho, že i v Nizozemsku vznikají skutečně zajímavé věci...... ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Netuctový záporák Bernard-Pierre Donnadieu s neokoukaně zapamatovatelným obličejem, jistým tajemstvím i hrdinským činem na kontě, patří spolu s posledními 45 minutami k tomu nejzdařilejšímu na tomto oceňovaném nizozemském thrilleru. Závěrečná pointa je děsivým, zároveň však originálním překvapením a případné utnutí filmu s takovou pointu bez dalšího očekávaného děje, zneklidňuje-li vyústění v dostatečné míře, tu kupodivu nevnímám jako mínus. Mysteriózní vyprávění s postupným vytvářením obrazu o životě ústřední záporné postavy se dost vydařilo a celkový dojem do jisté míry pozdvihuje i fakt, že Spoorlooos je svým zpracováním skutečně jiný oproti většině klasických thrillerů s tématem únosu ženy či dítěte. Jenže ono jiné pojetí na mě celou první hodinu, která se mi strašně táhla a budila zvláštní chlad, nefungovalo, překousával jsme se ní často se slabým zájmem, atmosféra na mě působila spíše jen v krátkých záblescích a zvláště hlavní hrdina jménem Rex vyvolával ve mně nevýrazný až lhostejný dojem. [65%] ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Film jako noční můra - tichý, plíživý, nepopsatelným způsobem děsivý... Hudba, kamera, to vše vytváří podivnou náladu jakéhosi bezčasí. Kdyby Spoorloos nebylo holandské, řekl bych, že je to film německý. Má totiž takovou tu určitou německou sterilnost, chladnokrevnost, jasný tah na branku. Jen osobně bych druhou linku příběhu s francouzským chemikářem a příležitostným vrahem nasadil trochu později, tvůrci ho ukážou skoro hned na začátku, čímž trochu uberou působivosti, protože zdaleka nejzajímavější jsou dohady - co se se Saskií stalo? Odešla od přítele, byla unesena nebo zavražděna? Ale přesto: tenhle "horor" vás možná nevyděsí, ale nepříjemná pachuť z něj vám vydrží na dlouho. A třeba si jako já řeknete, že -ač to zní jako největší klišé - člověk by se měl radovat z maličkostí... ()

Freemind 

všechny recenze uživatele

Nenápadný thriller, který mě zhruba do poloviny unavoval a iritoval pomalým tempem a PŘÍŠERNÝMI osmdesátkovými synťáky, ale nakonec mě dostal na lopatky. Hlavní předností je bezesporu vynikající, precizní scénář zkonstruovaný z flashbacků, které postupně odhalují průběh únosu i pokroucenou psychiku hlavního antagonisty, poslední čtvrthodinka je naprosto bezchybná, tleskám za nehollywoodský konec. Rozhodně jeden z nejlepších - pokud ne vůbec nejlepší - evropský thriller 80-tých a 90-tých let. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (5)

  • Originální filmový plakát byl stylizovaný jako skutečné oznámení o pohřešované osobě. (topr harley)
  • Na film můžeme narazit v knize „101 hororů, které musíte vidět než zemřete“. (pornogrind)

Reklama

Reklama