• D.Moore
    *****

    Všem problémům se utéct nedá, a tak se jim Karel Heřmánek pokouší alespoň ujít. Má na to špatné boty, heká, funí, kulhá, párkrát se chce vrátit, ale vždycky ho něco nakrkne takovým způsobem, že jde dál - puchýře nepuchýře. Jo a taky rozbíjí sklo. Tenhle film je krásná metafora, která o lidech a o životě říká mnoho.(2.10.2011)

  • nascendi
    **

    Film som si pozrel v rámci kompletácie Kachyňovej filmografie. Veľa z toho, čo na Kachyňovom diele obdivujem, som tam, nenašiel. Celý film si pre seba uzurpoval Karel Heřmánek, ktorého neznášam aj v prípadoch, ak neprehráva tak, ako v tomto filme. Filmov o krtíze stredného veku som videl viac, než dosť. Dokonca aj filmov, v ktorých sa kríza stredného veku prelína s krízou režimu. Ale máloktorý z nich mi pripadal tak rozháraný, figúrkovitý a až na malé výnimky aj mizerne zahratý. Okrem toho ho považujem za film nepresahujúci hranice Českej kotliny. Som presvedčený, že súhrnné dielo Karla Kachyňu by sa pokojne obišlo aj bez toho čudného filmu.(29.6.2016)

  • Willy Kufalt
    ***

    Co s tím sklem? Rozbít! Titulní písnička od skupiny Tango je mazec (v dobrém slova smyslu), ale po Dobrém světle a zejména skvělé Smrti krásných srnců jsem coby závěreční díl triologie Kacyhňově spolupráce s Karlem Heřmánkem až takový úlet neočekával. Místy je to originální zábava, takové české, pěší road movie a zejména Heřmánek to celé táhne vtipným směrem. Ale příště se radši podobné xx-kilometrové túry zúčastnit, než koukat na tenhle bezvýznamný blábol. O tom podivném přeskakování z jedné dějové linky do druhé radši nemluvě.(14.6.2017)

  • kleopatra
    *****

    Film, který se mi víc a víc líbí a ačkoliv nikdy nebudu muž ve středních letech, s hlavním hrdinou cítím jako jsem třeba cítíla mnohem mnohem později se Spaceym v Americké kráse. A vidím mezi těmito filmy velkou podobnost: v tom šéfovi, v manželce, v děvence a hlavně v té vzpouře, která se v rozhněvaném muži jednoho krásného dne konečně probudí. A jestli ten vztek spustila prudící manželka, šéf, který myslí jen v dimenzích socialistického bordelu, kolegové ohnutí jak je třeba, toť otázka. Každopádně dálkový pochod se všemi útrapami je krásná metafora života.(15.1.2005)

  • gudaulin
    ****

    Co s tím sklem, ptá se frontman skupiny Tango v hlavním hudebním motivu filmu a Kachyňa se pro změnu ptá, co s životem rozmělněném takovou spoustou kompromisů a ústupků, že už přestává těšit? Kachyňa odruhé v krátké době po Dobrém světlu přichází s hrdinou, co se zmítá v krizi středního věku, kombinované tentokrát střetem se světem přízemního pragmatismu, který vyznává jeho nadřízený, a autorskou touhou po poctivém díle bez kompromisů. Je sice fakt, že Kachyňu znám i ve výrazně lepší kondici, ale po opětovné projekci zvyšuju nadílku o 1*. Druhou polovinu 80. let totiž připomíná nejen soundtrack, ale celková nálada snímku. Ta naštvanost, bezradnost a bezcílnost, to odpovídá pocitům mnohých z té doby. Navíc Karel Heřmánek prožíval tehdy herecky nejlepší období. Celkový dojem: 70 %.(25.2.2015)

  • - Ve filmu je také slyšet a vidět videoklip Jiřího Korna „Karel nese asi čaj“. (M.B)

  • - Účastníci pochodu procházeli přes hráz Slapské přehrady či vápencovým lomem v Radotíně. (Zdroj: filmovamista.cz) (rakovnik)

  • - Na začátku filmu hraje skupina Tango píseň „Co s tím sklem?“. Ve filmu zazní hned dvakrát. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace