poster

Červený pavouk

  • Polsko

    Czerwony pająk

  • Slovensko

    Červený pavúk

  • angličtina

    The Red Spider

    (festivalový název)

Psychologický / Thriller

Polsko / Česko / Slovensko, 2015, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • venca163
    ***

    "Film znepokojuje diváka a extrémním způsobem si s ním pohrává," řekla jakási slečna na úvod a já se začal bát. A bylo to fakt tak - o co tam jde, se prostě nedozvíte, nějaký motivace/souvislosti vám nikdo nehodlá vysvětlovat. Týpek uviděl na pouti umlácenýho kluka kladivem, přijde dom, máma se ho zeptá jak bylo a on odpoví "paráda, jezdil tam chlápek na indiánovi na šikmý stěně, nic takového jsem nikdy neviděl". Like a boss, fakt. Mělo to ale docela slušný kamerový vychytávky! (65%)(11.7.2015)

  • zdenny
    *

    Pokus o noirovou detektivku, která není ničím a už vůbec ne psychologickým thrillerem. Zde se nikdy nedozvíme, proč to ten hluboce introvertní pitomec vzal celé na sebe. Zde se vůbec nedozvíme, proč to tamten úchylný debil vůbec dělal. Zde skoro vůbec nevidíme, jak to dělal. Takže nejlepší z celého filmu je trailer a kozy Karoliny Kominek, se kterou bych dělal úplně něco jiného, než ji rozmlátil hlavu kladívkem.(1.4.2016)

  • mh.mail
    *

    30% — Film se velmi podobá českému „Já, Olga Hepnarová“. Vzhledem k době vzniku obou filmů mi to připadá, jako by se autoři „Olgy Hepnarové“ inspirovali právě tímto filmem, navíc přidali jen černobílé provedení a důsledně vynechali jakýkoliv hudební doprovod. Zatímco český film se snaží co nejvěrněji popsat skutečný případ a ukázat vývoj myšlení nechvalně proslulé hlavní hrdinky, polský film se skutečnými událostmi pouze inspiroval a začal fabulovat. A to se ukázalo jako kámen úrazu. Od začátku až do konce filmu mi zůstala záhadou motivace jednotlivých postav. Jistě, skutečný pachatel byl psychopat, tam to jediné bylo pochopitelné. Ale pak už to přestalo dávat smysl — proč hlavní hrdina navázal kontakt s pachatelem, proč pachatel tento kontakt udržoval, co mělo znamenat přiznání hlavního hrdiny k něčemu, co nespáchal... Hepnarová si vyrovnávala účty se společností, která podle její zvrácené mysli mohla za její neschopnost žít normální život, ale co motivovalo Karola, to jsem opravdu z filmu nepochopil. Z přímého srovnání tedy vychází „Já, Olga Hepnarová“ jako jasný vítěz. U „Červeného pavouka“ jsem nepochopil, co nám autoři vlastně chtěli sdělit.(20.3.2019)

  • Vesecký
    **

    Slibovalo to mnoho a neukázalo nic. Odsoudili nevinného psychopata k smrti. Proč chtěl tímto způsobem skoncovat se životem, to film vůbec neřešil, zaměřil se jen na fakta. Místo aby udal veterináře, který se mu záhy přiznal, že je Červeným pavoukem, navedl ho k vraždě fotografky, aby to skutečně vypadalo, že vraždil on, a pak se nechal odsoudit k smrti. Trochu to připomínalo Olgu Hepnarovou. A psychologie tam bylo pomálu, rodiče jsou po jeho zatčení a odsouzení ukázáni jen jednou, ve scéně při návštěvě věznice. A nakonec ani vyšetřovatel, který měl podezření, že je chlapec nevinný (až na ten návod k vraždě Danky), neudělal nic, aby sláva na dopadení pachatele zůstala na něm...(20.8.2019)

  • Marigold
    *

    Je to český polský film - vezmeme si žánr, který nedovedeme natočit ani podle základních pravidel, tak ta pravidla obrátíme naruby a budeme se tvářit, že to jako děláme "jinak". Všechno špatně - psychologie, chlad, logika, stavba. Při pohledu odkudkoli je Červený pavouk omyl. Hra s psychikou diváka bez pochyby - bohužel jen na to, kolik vydržíte, než vás ten film svojí naivitou urazí. #kviff2015(7.7.2015)