Režie:
Marcin KoszałkaKamera:
Marcin KoszałkaHudba:
Petr OstrouchovHrají:
Filip Pławiak, Adam Woronowicz, Małgorzata Foremniak, Karolina Kominek, Julia Kijowska, Marek Kalita, Wojciech Zieliński, Nikodem Rozbicki, Robert Mika (více)Obsahy(1)
Karol, obyčejný mladý muž, se setkává s mnohem starším mužem, o kterém se domnívá, že by mohl být pověstným Červeným pavoukem, obávaným sériovým vrahem, který v šedesátých letech děsil obyvatele Krakova. Karol začne být mužem posedlý a pustí se do jeho sledování. Mezitím se setkává také s Dankou – o něco starší fotografkou, která pracuje pro místní noviny. Karol, pokoušený láskou a fascinovaný smrtí, bude muset brzy učinit nejzásadnější rozhodnutí svého života. (A-Company CZ)
(více)Videa (1)
Recenze (33)
Není to natočeno jako thriller v americkém stylu, i když by mohlo téma k něčemu podobnému nabádat. Ale je jasné, že na něco takového prostě nebyly finanční prostředky, takže se jedná primárně o konverzační drama, které však nemá onu potřebnou atmosféru, která by mohla být s tématem možného odhalení sériového vraha spojené. ()
Ve své snaze o budování atmosféry zůstávají tvůrci na půli cesty - spíše než všudypřítomný strach je patrná všeobecná vzájemná odcizenost postav, kterou paradoxně (anebo naopak příznačně) narušuje jen souznění mezi dvěma ústředními psychopaty, jejichž pohnutky zůstávají po celou dobu nejasné. Snímek, jen velmi volně inspirovaný kauzou krakovského vraha Karola Kota, není úplně marný, po formální a herecké stránce je určitě zdařilý, ale působivosti Kieslowského "Dekalogu" (co se týče mravního marasmu a odlidštěnosti společenských vztahů) nebo "Já, Olga Hepnarová" (pokud jde o ponor do narušené psychologie patologických osobností) zdaleka nedosahuje. ()
Ponurá a místy značně deprimující atmosféra je navýsost dobrou kulisou k rozehrání příběhu tak divného, že ani po jeho zhlédnutí si nejsem jistá, zda jsem se stala svědkem uměleckého díla, nebo si ze mě někdo pěkně vystřelil. Až na drobné náznaky jsem vůbec nebyla schopná proniknout do nitra hlavního hrdiny (potažmo ústředních postav) a pochopit smysl jeho (jejich) počínání. Což ovšem nutně nemusí znamenat, že jde o špatný film. Možná by dokonce stálo za to se k němu někdy v budoucnu vrátit. Zajímavý komentář vzešel od uživatele Master19. (65%) ()
Krátký film o zabíjení postavený na hlavu, maximální popisnost nahradily drastické časové výpustky. Marný pokus o něco originálního, takových chladných příběhů posedlosti tu bylo už spousta a ve velké většině byly daleko lépe natočené. Tam, kde chtěl režisér zřejmě ohromovat, tedy v novátorském estetizujícím pojetí, film selhává. Festival přirozeně ve Varu. ()
Príbeh o dvoch psychopatoch, ktorých motivácie by ste nepochopili ani v realite a bohužiaľ nám ich nedokáže poriadne priblížiť ani film. Ale preto sú to vlastne psychopati. Čo koho z nich viedlo k takýmto iracionálnym činom, pričom úlne mimo aj napriek faktu že nie je vrahom je Karol, zostáva tak záhadou. Vydarila sa atmosféra, vytvorená najmä výberom lokalít a nepríjemným hnedo-žltým stmaveným filtrom. Film tak aspoň po vizuálnej stránke pôsobí ucelene. Červený pavúk sa chce odlišovať od klasických krimi trilerov, čo má ale za následok ono prapodivné chovanie a nemenej divné dialógy, najmä medzi Karolom a vyšetrovateľom. ()
Reklama