Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Můj otec a ostatní muži, Krásný čas a Opravdová láska, to jsou tituly televizních filmů, které věnovala režisérka a scenáristka Andrea Sedláčková postavě Renáty Soukupové (T. Vilhelmová), půvabné, emancipované ženě, která je pod nesmlouvavým povrchem křehká a zranitelná. V současné době je šťastnou matkou sedmileté dcerky a se svým partnerem, novinářem Ivanem (O. Kaiser), žijí v prvorepublikovém dřevěném srubu na břehu zatopeného lomu. Místo je to idylické, vztahy mezi Renátou a Ivanem jsou komplikovanější. Z Ivana je nyní zapomenutý mrzout, zatímco Renáta, která se stala režisérkou, je na vrcholu svých sil. Potkává novou a prudkou lásku a musí tento nečekaný problém bolestně rozhodnout... Režisérka Andrea Sedláčková však nikdy neřeší jen prostý milostný příběh, její filmy mají také společenský přesah a vyznačují se přesnou dobovou atmosférou. Dívka za zrcadlem je natočena zajímavou a atraktivní metodou filmu ve filmu, což předpokládá dvojí příběhovou linii. Výkon Tatiany Vilhelmové, která hraje Renátu ve všech čtyřech filmech, zraje spolu s její postavou. Jejím partnerem je niterný a uměřený Oldřich Kaiser a oběma zdárně sekunduje i mladší dvojice Eva Josefíková a Vojtěch Dyk. (Česká televize)

(více)

Recenze (70)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Krize jedné čtyřicítky aneb jak se točí Vilhelmíny... tak by se to také mohlo jmenovat. Zprvu jsem od filmu moc nečekal, ale celkem slibně vypadalo herecké obsazení a tak jsem k filmu usednul. Nevím jestli jsem si to vsugeroval, nebo nikoliv, ale životní partnerství Vojty Dyka a Tatiany Vilhelmové filmu velmi prospělo, ta jejich ve filmu hraná láska i to jiskření mělo o to větší punc uvěřitelnosti. Jinak Táňa se mi moc líbila! Výborná byla i Eva Josefíková, které věštím velkou hereckou budoucnost. No a kdo na sebe právem opět upoutal pozornost byl charismatický Olda Kaiser, který když je dobře obsazen udělá z obyčejné postavy neskutečného sympaťáka. Samo točení o točení mně moc nebavilo neřku-li ona zápletka z dob šedesátých, kterou jsem nijak ani podrobněji nesledoval. Zajímavá byla postava Renáty. Její postava byla velice uvěřitelná a bylo zajímavé sledovat jak postupně zabředává do scénáře a ten se jí míchá s jejím skutečným životem. Zralá žena, šťastně vdaná, matka malé dcery, které vlastně absolutně nic nechybělo najednou zblbla a začala bořit svět o němž jiní často jen sní. Nejvíce škody pak páchá na svém dítěti což jsem bral za naprostou sobeckost... Jsou takové mezi námi. Rybářky. Chtějí víc a víc. Nejsou spokojeny s tím co mají, stále je to pudí někam dál, něco měnit, za lepším... Jenže ne vždy to tak konči. Někdy si pak u ztráty všeho uvědomí, že to za čím se celý život hnaly vlastně měly hned od začátku, jen jim to nedocházelo. A některým to nedojde nikdy. Bohužel pro ně, bohužel pro okolí. Zůstanou samotné se svojí hrdostí a nezávislostí, která je k stáru, když je člověk vetchý a sám spíše k smíchu i pláči. U Renáty bych ale tak krutý nebyl, její muž si asi také nesl svůj díl tím, že jí nedopřával intimnosti, byť jeho lásky měla hojně... Film naštěstí končí velmi rozumně, protože rozumní byli i oba hrdinové. V životě to bohužel bývá jinak... --- Jinak jsem byl také jako ostatní naprosto ohromen tím domečkem s terasou a lomem. Ty večery tam musejí být skvostné ! 4 otočení kolečkem na trezoru. * * * * ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Famózní konstrukce dvou dějových linek, přičemž jedna je jako v natáčeném filmu o životě rodičů hlavní hrdinky ( trochu mi trvalo než jsem to rozklíčoval a podivoval se proč jsou ty scény z natáčení tak dlouhé ). Film o filmu ( docela i čistě z dokumentárního hlediska užitná hodnota pro diváka jak se točí film ), ale jinak je to taková pomale, volně vyprávěná jednoduchá předvídatelná vztahovka, kde mne nejvíc zaujal herecký výkon Kaisera a Josefíkové. Adieu, víno se vypije! ()

Reklama

nash. 

všechny recenze uživatele

Pro všech stránkách nedotažená banalita, která nedokázala ani v jedné rovině vyprávět konzistentní příběh, jenž by zaujal. Fádní scénář předkládá stokrát omletou historku, aniž by se snažil některou ze situací jakkoli rozvinout, proniknout pod povrch nebo alespoň najít nějaký nový pohled. Režie jede na první dobrou a před kamerou postávají herci tak ochotnicky prkenní, že mi dokonce i kompars připadal výraznější a herecky vyspělejší. Dyk jako vždy dokazoval, že není žádný herec, Vilhelmová moc nehrála, jen byla stejně protivná jako v reálu, a tak byl jedinou výjimkou výborný Oldřich Kaiser, který svým výkonem dával tušit o kolik skvělých hereckých příležitostí ho, a vlastně i nás, připravil chlast a pitvoření v jalových televizních estrádách. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Andrea Sedláčková na cestě od složitých mezilidských vztahů k těm nejjednodušším. Myslím, že po deseti letech už nebylo třeba se k osudům Renáty Soukupové vracet. A zajímavější by bylo vidět ten snímek, který byl natáčen, vypadal mnohem osudověji a dramatičtěji, než tento. Škoda, že paní režisérce nevyšli ti Zbabělci a doufám, že v podobném duchu se neponese její román Každý něco tají, který se právě chystám číst. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

To, že film sotva skončil a tady bylo už přes sto hodnotících včetně uživatele kOCOUR, který ještě k tomu píše pro Moviezone, je spíše smutné konstatování čsfd, které mě prostě nikdy nepřestane rozčilovat. Naštěstí to ale zachránil film, který příběhově možná není úplně vypiplanej, i když myšlenka natáčení filmu ve filmu je fajn, ale na druhou stranu se v něm objeví tolik hereckých tváří, že mu to s radostí odpustíte. Nejlepší je každopádně Olda Kaiser, kterého za poslední léta považuji za nejlepšího a nejcharismatičtějšího českého herce vůbec. Ostatní také byli super a pěkně to s nimi odsýpalo, což o to, ale když Olda na závěr filmu řekl to, co řekl, tak jsem prostě nemohl jinak, než být nadšený. Jednoduchý, ale důležitý film, ve kterém by se možná mohlo najít dost lidí. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno