Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Můj otec a ostatní muži, Krásný čas a Opravdová láska, to jsou tituly televizních filmů, které věnovala režisérka a scenáristka Andrea Sedláčková postavě Renáty Soukupové (T. Vilhelmová), půvabné, emancipované ženě, která je pod nesmlouvavým povrchem křehká a zranitelná. V současné době je šťastnou matkou sedmileté dcerky a se svým partnerem, novinářem Ivanem (O. Kaiser), žijí v prvorepublikovém dřevěném srubu na břehu zatopeného lomu. Místo je to idylické, vztahy mezi Renátou a Ivanem jsou komplikovanější. Z Ivana je nyní zapomenutý mrzout, zatímco Renáta, která se stala režisérkou, je na vrcholu svých sil. Potkává novou a prudkou lásku a musí tento nečekaný problém bolestně rozhodnout... Režisérka Andrea Sedláčková však nikdy neřeší jen prostý milostný příběh, její filmy mají také společenský přesah a vyznačují se přesnou dobovou atmosférou. Dívka za zrcadlem je natočena zajímavou a atraktivní metodou filmu ve filmu, což předpokládá dvojí příběhovou linii. Výkon Tatiany Vilhelmové, která hraje Renátu ve všech čtyřech filmech, zraje spolu s její postavou. Jejím partnerem je niterný a uměřený Oldřich Kaiser a oběma zdárně sekunduje i mladší dvojice Eva Josefíková a Vojtěch Dyk. (Česká televize)

(více)

Recenze (70)

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Téma partnerské krize a milostného vzplanutí zde bylo už mnohokrát. Zde je ozvláštňuje příběh v příběhu, v němž se situace hlavní hrdinky zrcadlí ve světle rodinné historie. Oldřich Kaiser je skvělý charakterní herec, ale zde jej bylo po hříchu málo, na úkor mladších kolegů. Poprvé jsem Kaisera viděl také jako hudebníka a byl jsem velice mile překvapen, refrén mi rezonuje v hlavě ještě druhý den po zhlédnutí filmu. ()

ZHODNOTITEL 

všechny recenze uživatele

Velmi zdařilé na televizní film. Kdyby se tomu dal formát 2,35:1, tak to bude podle mě i obstojný film. Přestože to není můj typ žánru. Scénáříček sice ubohoučký, ale jako klasické romantické drámo s podkresem filmařského zákulisí, proč ne. O Vilhelmové ovšem už delší domu přemýšlím, že asi opravdu neumí hrát. Tahouny filmu jsou pro mě Kaiser a Dyk. ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Krize jedné čtyřicítky aneb jak se točí Vilhelmíny... tak by se to také mohlo jmenovat. Zprvu jsem od filmu moc nečekal, ale celkem slibně vypadalo herecké obsazení a tak jsem k filmu usednul. Nevím jestli jsem si to vsugeroval, nebo nikoliv, ale životní partnerství Vojty Dyka a Tatiany Vilhelmové filmu velmi prospělo, ta jejich ve filmu hraná láska i to jiskření mělo o to větší punc uvěřitelnosti. Jinak Táňa se mi moc líbila! Výborná byla i Eva Josefíková, které věštím velkou hereckou budoucnost. No a kdo na sebe právem opět upoutal pozornost byl charismatický Olda Kaiser, který když je dobře obsazen udělá z obyčejné postavy neskutečného sympaťáka. Samo točení o točení mně moc nebavilo neřku-li ona zápletka z dob šedesátých, kterou jsem nijak ani podrobněji nesledoval. Zajímavá byla postava Renáty. Její postava byla velice uvěřitelná a bylo zajímavé sledovat jak postupně zabředává do scénáře a ten se jí míchá s jejím skutečným životem. Zralá žena, šťastně vdaná, matka malé dcery, které vlastně absolutně nic nechybělo najednou zblbla a začala bořit svět o němž jiní často jen sní. Nejvíce škody pak páchá na svém dítěti což jsem bral za naprostou sobeckost... Jsou takové mezi námi. Rybářky. Chtějí víc a víc. Nejsou spokojeny s tím co mají, stále je to pudí někam dál, něco měnit, za lepším... Jenže ne vždy to tak konči. Někdy si pak u ztráty všeho uvědomí, že to za čím se celý život hnaly vlastně měly hned od začátku, jen jim to nedocházelo. A některým to nedojde nikdy. Bohužel pro ně, bohužel pro okolí. Zůstanou samotné se svojí hrdostí a nezávislostí, která je k stáru, když je člověk vetchý a sám spíše k smíchu i pláči. U Renáty bych ale tak krutý nebyl, její muž si asi také nesl svůj díl tím, že jí nedopřával intimnosti, byť jeho lásky měla hojně... Film naštěstí končí velmi rozumně, protože rozumní byli i oba hrdinové. V životě to bohužel bývá jinak... --- Jinak jsem byl také jako ostatní naprosto ohromen tím domečkem s terasou a lomem. Ty večery tam musejí být skvostné ! 4 otočení kolečkem na trezoru. * * * * ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

To, že film sotva skončil a tady bylo už přes sto hodnotících včetně uživatele kOCOUR, který ještě k tomu píše pro Moviezone, je spíše smutné konstatování čsfd, které mě prostě nikdy nepřestane rozčilovat. Naštěstí to ale zachránil film, který příběhově možná není úplně vypiplanej, i když myšlenka natáčení filmu ve filmu je fajn, ale na druhou stranu se v něm objeví tolik hereckých tváří, že mu to s radostí odpustíte. Nejlepší je každopádně Olda Kaiser, kterého za poslední léta považuji za nejlepšího a nejcharismatičtějšího českého herce vůbec. Ostatní také byli super a pěkně to s nimi odsýpalo, což o to, ale když Olda na závěr filmu řekl to, co řekl, tak jsem prostě nemohl jinak, než být nadšený. Jednoduchý, ale důležitý film, ve kterém by se možná mohlo najít dost lidí. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Upřimně doufám, že toto je poslední setkání Andrey Sedláčkové s jejím alteregem Renatou Soukupovou. Už Opravdová láska byla červená knihovna jak hrom a dál nám neuvěřitelné příhody této hrdinky nemají co nabídnout. Renata je čím dál tím více Andrea, aniž by si to Andrea - autorka jakkoli obhájila. V předchozích 4 filmech například nic nenaznačuje, že by se Renata byť jen částečně zajímala o film. A nyní nejen, že sbírá materiál na knihu o svém otci, kterou úspěšně prodává do Francie, ale také se automaticky stává režisérkou filmové adaptace. Chápeme sice, že se to celé děje jenom proto, aby si prožila záletný poměr s hercem, který hraje jejího otce... Ale to už takový bizár, že by si to Sedláčková skutečně měla nechat pro sebe. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama