Režie:
Ridley ScottScénář:
David ScarpaKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Daniel PembertonHrají:
Michelle Williams, Mark Wahlberg, Charlie Plummer, Christopher Plummer, Timothy Hutton, Romain Duris, Andrew Buchan, Olivia Grant, Marco Leonardi (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Film sleduje únos šestnáctiletého Johna Paula Gettyho III (Charlie Plummer) a zoufalou snahu jeho milující matky Gail (Michelle Williams) přesvědčit Johnova miliardářského dědečka (Christopher Plummer), aby zaplatil výkupné. Když to Getty senior odmítne a narůstá prchlivost a brutalita únosců, snaží se Gail jeho rozhodnutí zvrátit. Když život jejího syna visí na vlásku, obrátí se zoufalá Gail na Gettyho poradce (Mark Wahlberg) a sotva myslitelné spojenectví v závodě s časem nakonec ukáže, že bezpodmínečná a trvalá láska má větší hodnotu, než peníze. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (13)
Recenze (258)
Skvělý námět a zajímavý potenciál v zápletce byl využit tak na půl. Scott samozřejmě divákovi zprostředkuje noblesní vintage podívanou s nádhernými filtry a opulentní sedmdesátkovou výpravou (Roma rulez). Tohle vždycky měl v malíku a ani v pokročilém věku ze svého standartu neslevuje. Stejně tak nechybí x jeho tvůrčích trademarků - např. co by to bylo za "scottovinu" nebýt poletujícího sněhu v záběru ? Tempo je už krapet horší, místy nevyvážené a dějově to pocitově přeskakuje a mnohdy vynechává důležité body které divák na sílu domýšlí. Ridley se ale trefil do vyváženého rozvržení záporáků. Na straně jedné hrozivá Ndrangheta, calabrijská mafie (řezání ucha hardcore), na straně druhé nekompromisního a charakterově těžce v úpadku zahraného miliardáře Gettyho, kterého díkybohu střihnul nakonec Plummer, jenž hraje mistrovsky. Možná to časem uzraje, ale momentálně mi forma a jedna dobrá figura nestačí ke štěstí. ()
Všechna nuda světa. Film s tak nevyužitým potencionálem se jenom tak nevidí a to neříkám jako slepý fanoušek Spaceyho. Jehož vystřižení je sice na pěst, ale co už, ale říkám to jako člověk který má něco o tomto jednom z nejznámějších únosů jaký se kdy stal nastudováno. Takže jsem marně doufal, že když má film přes dvě hodiny, tak tvůrci využijí ten čas k tomu, aby pořádně vykreslili vztahy v Gettyho rodině, aby jsme pak mohli pochopit proč se některé postavy chovají tak jak se chovají, ale to nehrozí. Scott nám tu spolu s omezeným studiem cpe naprosto okázale totální nedodělek ve kterým všichni jednají bez jakýchkoliv emocí naprosto chladně odměřeně a úplně samozřejmě aniž bychom věděli co za tím je. Jestli to měl být drásavý psychologický thriller tak selhává na všech frontách. Každá rádoby dramatická scéna místo toho aby vygradovala, tak vyšumí naprosto do ztracena a když už jsem si říkal, že této sterilní a naprosto rutinní nudě dám aspoň ty 2*, tak ten konec to zazdil maximálně. Jediný kdo se po celý film aspoň trochu snažil je Wahlberg, ale to je dost málo. Zbytek jsou najatí ochotníci navíc chovající se v rámci podtextu celého filmu jako prodejný děvky. Nikdy víc.20% ()
O téhle látce se mluvilo úplně z jiných důvodů než těch, které by měly milovníky filmů zajímat. Vyštípání Kevina Spaceyho, na vyloženě poslední chvíli nahrazení Christopherem Plummerem, a s tím spojená řada otázek a názorových rozkolů. Přitom je podstatnější, že další kus režisérské legendy je víceméně zklamáním. Snímek Ridleyho Scotta působí sice vznešeně, ovšem více pak mdle až nudně, i kvůli skokům v čase neumí vtáhnout, nedokáže rozvířit tepovou frekvenci. Chybí dílčí pointy, chybí zajímavost postav, chybí schopnější dramaturg. Točíme se okolo únosu vnuka ropného miliardáře Jeana Paula Gettyho, který byl totálním obchodníkem i totálním skrblíkem. Dohadoval se, smlouval, než pustil dolar. A za kluka odmítl zaplatit. Utahaný scénář, špatně napsané postavy, překvapivě slabé herecké výkony (nejen Mark Wahlberg, který se jen dostává z místa A do místa B, aby si v místě C trochu zamoralizoval, ale za mě bohužel i Michelle Williams). Řemeslně to každopádně vypadá dokonale, to se musí nechat. Jenže na to jsme si u mistra Scotta už tak nějak zvykli. Výborně nasnímaný italský venkov i chlad kulis zbohatlíků, to je radost. Ovšem po nedochuceném Konzultantovi nebo recyklaci vetřelčího tématu je to další krok stranou. Škoda ho.. ()
Vlastně mnohem lepší než jsem čekal. Po celé té kauze s vyměněným Spaceym jsem očekával narychlo umatlanou slátaninu. A ač to možná slátanina trochu je, přeci jen docela zábavná. Ridley Scott to má pořád po technické stránce v ruce, vidět je to hlavně na fajnové kameře (hrátky se světlem, kontrastem, odstíny), kterak slouží filmu jako celku. Děj je docela zajímavý, přináší řadu dilemat a hraničních situací, které ale nejsou bezvýhradně dobře využité (například závěrečné nahánění v italském městečku absolutně postrádá vyvrcholení) a vzhledem k docela dlouhé stopáži tak film chvilkami nudí. Herecky absolutně v pohodě. Vlastně je to celé tak nějak v pohodě, prostě ok. 6/10 ()
"ASK YOUR FATHER-IN-LAW. HE HAS ALL THE MONEY IN THE WORLD." -------------- Bravúrne zrežírované, fantasticky a zručne natočené. Ridley sa proste nezaprie. Majster remesla s prvotriednym citom pre obrazovú podmanivosť. Opojné, pompézne a hlavne prepracované interiéry nemiznú ani na okamih. Soundtrack poriadne svojský, s dávkou temnoty, ale zároveň aj opulencie. Neznalosť látky viacnásobne prehlbuje konečný zážitok. Na túto tému je tu ešte slušne vyzerajúci seriál Trust, no neviem, ako ho po tomto Plummerovom výkone vôbec spracujem a ocením. ()
Galerie (61)
Zajímavosti (13)
- John Paul Getty III si pár let po událostech popisovaných ve filmu zahrál roli scenáristy ve filmu Wima Wenderse Stav věcí (1982). (Vitex)
- Ponuku hrať Gail Harrisovú (Michelle Williams) dostala aj Angelina Jolie, no odmietla. (Astonko)
- Gary Oldman a Jack Nicholson boli zvažovaní do role J. Paula Gettyho. (WalterIK7)
Reklama