• S_M_Lomoz
    **

    Film sám o sobě stojí vcelku za houby, ale jedna věc je na něm zajímavá. A to je postavička strýčka dvojí tváře, kterou tam hraje Jára Kohout. Po shlédnutí tohohle filmu totiž musí ve vás vyvstat dojem, že paní Náhlovská se zapomněla s Járou Kohoutem a zpolodila Josefa Aloise. Stejná mimika, stejná dikce, stejné brejličky a účes na blbečka... Josefe Aloisi Náhlovský, už vím, odkud máš svůj image.(4.6.2002)

  • Skuby47
    ***

    Průměrná pamětnická komedie s nepříliš originálním příběhem o přeměně ošklivého káčátka v krásnou labuť. Tentokrát se o to postarala Věra Ferbasová, ze které se časem pod přísným výchovným dohledem otce stala neohrabaná starosvětská puťka. Snaha získat srdce mladého fešáka Antonína Novotného ji přinutila na sobě zapracovat. Zapojila se do sokolského hnutí, které bylo tehdy v módě a podněcovalo v mladých lidech sportovního ducha. Darmo se neříká, že žena si vybírá muže, který si ji má dobývat. Zabralo to. Z dalších herců stojí za zmínku Jára Kohout s komickými, tanečními a kouzelnickými výstupy a Theodor Pištěk, který nikdy nezklame.(21.3.2016)

  • Marthos
    *****

    Ve zdravém těle zdravý duch aneb veselá mysl půl zdraví byly hlavní loga filmové produkce druhé poloviny třicátých let. Mladý člověk v nich býval zobrazován jako moderní a prakticky založený sportovec, který dbá o správnou životosprávu a milostný vztah má pro něj hodnotu upřímného přátelství (za všechny filmy z tohoto období bych připoměl legendární Fričovu veselohru Škola základ života). Zajímavý je vývoj v oblasti sportu, který od dob Tyršova sokolského hnutí prošel rapidní změnou: velký boom slavily tehdy disciplíny jako plavání, šerm, lukostřelba, kanoistika a lehká atletika. A na této vlně se nese i jeden z posledních domácích filmů režiséra Karla Lamače. Ten si námět vypůjčil ze svého staršího snímku, v němž zářila jeho dlouholetá přítelkyně Anny Ondráková. V české verzi ji nahradila Věra Ferbasová, která získala další výjimečnou příležitost k uplatnění svého komediálního talentu. Zejména linie proměny starosvětsky vychované Miroslavy v moderní dívku Slávku je báječná. Ve vedlejší roli strýce Ambrože se objevil populární lidový komik Jára Kohout, který tu svým způsobem zparodoval své civilní povolání laciného humoristy. Netradiční obsazení manželské dvojice Theodorem Pištěkem a Annou Letenskou působí osvěžujícím dojmem a celkový kolorit doplňují i dvě "príma žáby" Helena Bušová s Mary Norrovou. SLÁVKA je nadmíru půvabná záležitost, které neschází moderní styl, mladá mysl a sportovní duch. A to je koneckonců důvod, proč bychom si měli »model 1939« připomínat společně s Leskulinkou, Šmudlíkem a Punťou i dnes.(6.10.2008)

  • NinadeL
    *****

    Poslední práce Karla Lamače s Věrkou Ferbasovou a opět remake filmu Anny Ondry (Das Mädel mit der Peitsche). Ve stejném poměru jsou i filmy Der junge Graf (opět s Anny) a Pozor straší (opět s Věrkou). Áha. Ale povedlo se, moderní tanec je třeba, květomluva taky a kdo měl možnost vidět originál, že? Werner Fuetterer jako milenec a Sig Arno jako komik? To měli Novotný a Kohout odvahu se měřit s jejich velikostí :)(15.2.2009)

  • Vesecký
    **

    Slabší Lamačova komedie, není divu, že se tak často neuvádí. Její jednoduchý děj je od počátku čitelný a okopírovaný z podobných filmů: přeměna neohrabané ošklivky (hle, předloha Betty!), kterou dusí mentorování otce, který ve svých představách zůstal v dobách svého mládí, v moderní dívku milující sport, zábavu, tanec a rozptýlení v kavárnách. To vše kvůli tehdejšímu krasavci Antonínu Novotnému. Herecké výkony nelze vyzdvihovat, samozřejmě, Pištěk je svůj, Ferbasová má lepší role, Kohoutův humor mi nikdy neseděl, Letenská nehrála nic, jen poslední taneční číslo lze upopředit, když ji vidím hrát, spíš si uvědomuj ijejí krutý osud brzkých let... Fiala jako obligátní fotograf, sestava odbíjenkářského týmu sousedů mohla hýřit vtipem, ale taky bylo jasný výsledek. Stejně jako číslo ve fraku vypůjčeném u kouzelníka... Jen dvě hvězdy. Lepší.(8.7.2014)